آشنایی با سئوی سایت، رپورتاژ آگهی و تبلیغات در گوگل

منبع: تالاب

161

1398/11/12

09:12


آشنایی با سئوی سایت، رپورتاژ آگهی و تبلیغات در گوگل

سئوی سایت رکن اصلی در طراحی و مدیریت سایت ها برای کسانی است که می خواهند در فضای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشند. در واقع سئو سایت یک نوع استراتژی بازاریابی اینترنتی است که با کمک آن می توانید در فضای مجازی محبوبیت بیشتری دریافت نمایید. در این مقاله به معرفی سئو، ارائه مطالبی در جهت آموزش سئوی سایت و معرفی دو ابزار مهم رپورتاژ و تبلیغات می پردازیم.

 

مفهوم سئو

سئو مجموعه ای از عناصری هستند که شما می توانید به کمک آن ها، ارزش سایت خود را افزایش دهید. در واقع سئو در خود مجموعه ای از قوانین را دارد که موتور های جستجو، متناسب با آن به رتبه بندی محتوای سایت ها می پردازند و با این کار، ارزش هر سایت را تعیین کرده و آن را در لیست رتبه بندی خود مشخص می کنند.

 

سئو دارای بیش از 200 معیار است که در رتبه بندی های یک سایت استفاده می شود. همچنین باید گفت که سئو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

 

سئو تکنیکال

سئو درون صفحه

سئو بیرون صفحه

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه

 

اهمیت سئو سایت

اهمیت سئو به این دلیل بسیار مهم و حیاتی است که شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن آن، در فضای مجازی موفق بشوید. در واقع سئو به شما کمک می کند تا در چارچوب های مشخصی اقدام به تولید محتوا و مدیریت سایت خود نموده و با این کار، ارزش سایت شما هم از نظر موتور جستجو و هم از نظر بازدید کنندگان افزایش می یابد و این باعث می شود سایت شما در رتبه های اول تری قرار گیرد.

 

در واقع اهمیت سئو در جایی چندین برابر می شود که شما کسب و کاری در فضای مجازی راه انداخته اید که نیاز به دیده شدن هر چه بیشتر دارید. همچنان که سایت های مهم فضای مجازی همواره خود را منطبق بر تغییرات سئو می کنند، شما نیز باید با آن هماهنگ باشید.

 

تکنیک های سئو سایت

از جمله تکنیک هایی که می توانید در جهت بهبود سئو سایت خود از آنها استفاده کنید، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

استفاده از کلمات کلیدی بروز و مرتبط

منشن کردن برند و تبلیغات در شبکه های دیگر اجتماعی

استفاده از بک لینک ها و ایجاد آنها با تولید محتوای ارزشمند و هدفدار

افزایش میانگین طول محتوا و محتواهای قدیمی

استفاده از مرتبط ترین محتوا ها برای موضوع مورد نظر

استفاده از شبکه سازی خصوصی وبلاگ یا PBN

استفاده از کلید واژه های دقیق و با جستجوی زیاد

تبادل لینک

ثبت سایت خود در دایرکتوری های وب

ایجاد حساب های مختلف در شبکه های اجتماعی گوناگون و لینک کردن آنها به سایت

توجه به سرعت بارگذاری سایت و کاهش آن

استفاده از محتوای جذاب در اسنیپ یا توضیح صفحات

امن کردن سایتتان با گواهی SSL

استفاده از محتواهای جذاب مانند رپورتاژ آگهی 

تبلیغات در گوگل و وب سایت های پربازدید

استفاده از کلمات کلیدی مشابه

استفاده از محتواهای جذاب مانند اینفوگرافیک ها

ایجاد عنوان های مجزا برای صفحات وب سایتتان

 

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی از تکنیک های تولید محتوا در سئو سایت است که امروزه به صورت گسترده در سایت های بزرگ و پربیننده استفاده می شود. در واقع خرید رپورتاژ آگهی علاوه بر اینکه می تواند بر سئو سایت تاثیر مثبتی بگذارد، به نوعی به عنوان یک آگهی که به صورت مخفی به خواننده چیزی خاصی را القا می کند، به کار می رود.

 

برای رپورتاژ آگهی می توان به این تعریف اشاره نمود:

خبر تبلیغاتی که در قالب محتوایی در جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کار ها نوشته می شود و در سایت های خبری پربازدید منتشر می گردد.

 

رپورتاژ آگهی می تواند با لینک کردن سه تا پنج کلمه کلیدی به سایتتان و همچنین با منتشر شدن در سایت هایی با رنک بالا، سبب افزایش سئو سایت شما نیز گردد. در واقع رپورتاژ های آگهی مطالبی دو سر سود هستند که هم برای سایت شما به عنوان ارائه کننده ی محصول یا خدمات و هم برای سایت منتشر کننده می تواند مفید باشد.

 

از نکاتی که در نگارش رپورتاژ آگهی باید به آن توجه نمایید، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

لازم است نویسنده ی رپورتاژ آگهی تجربه و مهارت بالایی در نگارش آن داشته باشد

لازم است رپورتاژ آگهی به نحوی نوشته شود که به عنوان یک محتوای تبلیغاتی جلوه نکند

محتوای رپورتاژ آگهی برای اینکه به طور حداکثری موثر واقع شود، باید در یک سایت خبری پربازدید منتشر گردد

 

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یکی دیگر از راه های بهبود سئو است اما لازم است نکاتی را در رابطه با آن بدانید. خود لینک های تبلیغاتی که توسط گوگل نمایش داده می شوند، به عنوان بک لینک شناخته نشده و ربات های گوگل آن را به عنوان بک لینکی برای وب سایت شما به حساب نمی آورند. 

 

پس در واقع استفاده از تبلیغات در گوگل به صورت غیر مستقیم می تواند بر روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی بگذارد. در واقع تبلیغات در گوگل سبب می شود تا برند یا وب سایت شما در فضای مجازی به صورت گسترده پخش شده و شناخته تر شود. همین عامل سبب می شود تا میزان جستجوی نام و برند شما در فضای مجازی افزایش یافته و این خود سیگنالی مبنی بر معتبر بودن و با ارزش بودن وب سایت و محتوای شما برای گوگل است. 

 

همچنین تصویری که تبلیغات گوگل می توانند از وب سایت و محتوای شما ارائه کنند، می تواند سبب جذب مخاطبان بسیاری برای سایت شما شود و این یعنی بهبود سئو و محبوبیت سایت شما.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو