12 سوال رایج درباره احتمال بارداری بدون دخول

منبع: اوما

209

1398/3/28

18:12


12 سوال رایج درباره احتمال بارداری بدون دخول

بارداری چگونه اتفاق می افتد؟

حاملگی زمانی اتفاق می افتد که اسپرم مرد تخمک زن را باردار می کند؛ حتی اگر رابطه جنسی دخولی اتفاق نیفتد. در طول رابطه جنسی، اسپرم از آلت مرد وارد مهبل (زن) می شود. مایع منی مرد حاوی میلیون ها اسپرم است. انزال میتواند بیش از 300 میلیون اسپرم ایجاد کند.

به محض اینکه آلت تناسلی راست شود، قبل از انزال مرد، مایعی به نام پیشاب، پیش از انزال تولید می شود. این مایع می تواند شامل هزاران اسپرم باشد. البته اختلاف نظر در این مورد زیاد است  و برخی منابع معتقدند که در انزال اول هیچ گونه اسپرم در پیشاب وجود ندارد. مردان بر تولید این مایع کنترل ندارند. تخمدان های زن یک یا چند تخمک (تخمک گذاری) را از روز 12 تا 14 قبل از دوره بعدی آزاد می کنند.

اسپرم مرد از طریق واژن وارد بدن زن می شود و سپس از طریق دهانه رحم و رحم به لوله های فالوپی حرکت می کند، جایی که تخمک بارور می شود (تخمک گذاری). تخمک می تواند توسط اسپرم موجود در مایع منی و یا پیش از انزال بارور شود.

اگر دخول نداشته باشم باراری اتفاق می افتد؟

ممکن است بدون رابطه جنسی باردار شوید، اگر:

  •  اسپرم به مهبل (واژن) وارد شود - به عنوان مثال، اگر مایع منی روی انگشتان دست شما یا همسر شما باشد و واژن را لمس کنید.
  •  همسر شما در نزدیکی واژن ارضا شود
  •  آلت تناسلی تحریک شده مرد در نزدیکی واژن شما قرار بگیرد و حتی مقدار اندم مایع منی به واژن راه پیدا کند

خطر بارداری در این روش بسیار کم است زیرا اسپرم فقط برای مدت کوتاهی در خارج از بدن زندگی می کند. 

12 سوال مربوط به احتمال بارداری بدون دخول

 

بارداری بدون دخول

1- اگر رابطه جنسی نداشته باشم چه می شود؟

باردار شدن بدون داشتن رابطه جنسی نیز رخ می دهد، اگر موارد زیر اتفاق بیفتد:

  •  اسپرم به مهبل (واژن) وارد شود - به عنوان مثال، اگر مایع منی روی انگشتان دست شما یا همسرتان باشد و واژن را لمس کنید
  •  انزال در نزدیکی واژن رخ دهد
  • آلت تناسلی در نزدیکی واژن ارضا شود.

احتمال باردار شدن در این روش ها بسیار کم است زیرا اسپرم فقط مدت کوتاهی در خارج از بدن زندگی می کند. با این حال، اگر در حال برنامه ریزی برای بارداری نیستید، دانستن این موضوع مهم است که احتمال بارداری به این روش ها وجود دارد.

2- اگر دخول فقط چند ثانیه اتفاق بیفتد آیا ممکن است بارداری رخ دهد؟

هر زمانی که آلت تناسلی در تماس مستقیم با واژن قرار گیرد، احتمال حاملگی وجود دارد. احتمال بسیار پایین است، به ویژه در مقایسه با مقاربت با انزال، اما هنوز هم خطر وجود دارد. انتقال STI ها همچنین می تواند از طریق هر گونه تماس پوستی با پوست رخ دهد.

3- آیا احتمال بارداری در نزدیکی خشک (بدون روانکاری واژن) وجود دارد؟

این حالت زمانی است که دخول رخ نمی دهد اما تماس پوستی در ناحیه تناسلی وجود دارد. باز هم، هر زمان آلت تناسلی و واژن در تماس قرار می گیرند، خطر کمی برای بارداری و خطر انتقال STD وجود دارد. تنها چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که مایع منی در داخل واژن نشت کند.

4- آیا می توان قبل از انزال باردار شد؟

مایع قبل از انزال، مایعی است که قبل از انزال از آلت تناسلی خارج می شود. این مایع از غده کاپور خارج می شود که در بالای مجرای ادرار قرار دارد. هدف از این مایع، کاهش اسیدیته در مجرای ادرار است و یک روان کننده برای اسپرم است که در هنگام انزال آزاد می شود. اکثر مردان بر آن کنترل ندارند و نمیتوانند خروج آن را حس کنند .

5- آیا در صورت اتفاق نیفتادن ارگاسم خانم احتمال بارداری وجود دارد؟

بله، حاملگی می تواند بدون ارگاسم خانم رخ دهد. ارگاسم مربوط به تخمک موجود در لقاح نیست.

6- آیا اسپرم میتواند از طریق لباس منتقل شود؟

اگر لباس به طور کامل آغشته به اسپرم باشد و در تماس مستقیم با واژن زن باشد، احتمال دارد اسپرم بتواند وارد واژن شود، اما این اتفاق بسیار بعید است. 

7- آیا زن می تواند از داشتن رابطه جنسی در آب باردار شود؟

اگر مقاربت واقعی در هر نوع آب اتفاق بیفتد، بارداری امکان پذیر است. این به این دلیل است که دخول به اسپرم اجازه می دهد به طور مستقیم در واژن رسوب کند و آب خارج از بدن با این امر تداخل نخواهد داشت.

مقاله پیشنهادی اوما:14 سوال رایج شما درباره اسپرم

8- در صورت انزال در آب احتمال بارداری وجود دارد؟

به احتمال زیاد اسپرم کوچک ممکن است از طریق آب خود را به واژن برساند. اگر انزال در آب گرم رخ دهد، اسپرم میتواند چند دقیقه زنده بماند. اگر انزال در آب بسیار داغ یا آب پر از مواد شیمیایی استخر، حباب ها یا سایر مواد رخ دهد، اسپرم قادر نخواهد بود بیش از چند ثانیه زنده بماند. بارداری ناشی از این حالت بسیار نامطلوب است و در اکثر موارد امکان پذیر نیست.

9- آیا ممکن است بارداری در اثر رابطه جنسی مقعدی رخ دهد؟

بارداری نمی تواند در اثر رابطه جنسی مقعدی اتفاق بیفتد، اما به دلیل اینکه دهانه واژن و مقعد بسیار نزدیک است، احتمال انتقال اسپرم به مهبل (واژن) وجود دارد. با این حال، این امر بسیار بعید است.

10- آیا بارداری می تواند در اثر رابطه جنسی دهانی رخ دهد؟

اگر دستگاه تناسلی مرد و زن در تماس با یکدیگر قرار نگیرد و اسپرم به قسمت واژن وارد نشود، هیچ فرصتی برای بارداری وجود ندارد.

11- آیا چندین بار انزال احتمال وقوع حاملگی را کاهش میدهد؟

تعداد دفعات انزال مقدار اسپرم در هر انزال را کاهش می دهد، اما هنوز هم میلیون ها اسپرم وجود دارد. هر انزال شامل حدود 2-5 میلی لیتر اسپرم است و هر میلی لیتر می تواند از 40 تا 400 میلیون اسپرم داشته باشد. این بدان معنی است که حتی در افرادی که چندین بار ارضا شده اند، تعداد اسپرم هنوز هم می تواند صد میلیون باشد. فقط یک تخمک برای بارور کردن نیاز است.

12- آیا اسپرم با رسیدن به هوا می میرد؟ آیا اکسیژن اسپرم را می کشد؟

نه، اکسیژن اسپرم را از بین نمی برد. هنگامی که اسپرم خشک می شود، می میرد و نمی تواند تخمک را بارور کند. اسپرم می تواند 3-5 روز در محیط گرم و مرطوب واژن یا رحم زندگی کند. اسپرم پس از خشک شدن، حتی اگر دوباره مرطوب باشد، زنده نمی شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو