گزارشی از سومین روز جشنواره تئاتر فجر

منبع: برترین ها

119

1398/11/12

12:15


روز شنبه ۱۲ بهمن و مصادف با روز سوم جشنواره تئاتر فجر، در مجموع ۱۹ نمایش در بخش‌های صحنه‌ای، به علاوه فجر، خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی اجرا می‌شود.

ایلنا: از روز سوم جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌های بخش صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌ها هم به جمع نمایش‌های بخش به‌علاوه فجر می‌پیوندند تا شاهد روزهای شلوغ‌تری برای این رویداد باشیم.

گزارشی از سومین روز جشنواره تئاتر فجر

در روز شنبه ۱۲ بهمن و مصادف با روز سوم جشنواره تئاتر فجر، در مجموع ۱۹ نمایش در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی اجرا می‌شود.

* بخش صحنه‌ای:

- نمایش «متساوی‌الساقین» به نویسندگی و کارگردانی عمادالدین رجب‌لو از گرگان در روز سوم جشنواره در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود؛ این نمایش که در ساعت‌های ۱۸.۳۰ و ۲۰.۳۰ با مدت زمان یک ساعت روی صحنه می‌رود در بخش مسابقه جشنواره حضور دارد.

- در تالار سایه تئاترشهر هم نمایش «صدایا» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ایزدی از تهران اجرا می‌شود که در بخش دیگرگونه‌های اجرایی دسته‌بندی شده است. مدت زمان اجرای این نمایش ۵۵ دقیقه است و در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

- «ستاره‌شناس» نمایش دیگری از شهر تهران است که در مجموعه تئاترشهر و در سالن قشقایی روی صحنه می‌رود. اثری به کارگردانی اصغر نوری بر اساس متنی از دیدیه ون کولارت که با مدت زمان یک ساعت و در ساعت‌های ۱۷.۳۰ و ۱۹.۳۰ اجرا می‌شود. این نمایش در بخش خارج از مسابقه قرار دارد.

- در مرکز تئاتر مولوی هم نمایش «است» به نویسندگی و کارگردانی پرنیا شمس از تهران روی صحنه می‌رود. این اثر که در بخش مسابقه حضور دارد با مدت زمان ۷۰ دقیقه و در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ اجرا خواهد شد.

- «باغ وحش» نام نمایشی از شهرکرد و در بخش مسابقه صحنه‌ای است که در روز دوم جشنواره در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد؛ نمایشی به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی و بر اساس متنی از فرامرز مهدیان دهکردی که با مدت زمان یک ساعت و در ساعات ۱۷ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

- «ژنتیک» به نویسندگی و کارگردانی مهسا غفوریان نام نمایش دیگری در بخش مسابقه صحنه‌ای است که از مشهد در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت کرده است و با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه در ساعات ۱۸ و ۲۰.۴۵ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

- در روز سوم جشنواره همچنین تماشاخانه سرو میزبان نمایش «زندگی با طعم خردل» به نویسندگی محمد غدیرزاده و کارگردانی سعید نجفیان خواهد بود که از شهر تهران و در بخش خارج از مسابقه به جشنواره آمده است. این نمایش با مدت زمان یک ساعت و در ساعت ۱۸ روی صحنه می‌رود.

* بخش به علاوه فجر:

- «تردید» به قلم جمشید خانیان و کارگردانی محمدجواد علیمردانی از نیریز نمایشی است که روز شنبه ۱۲ بهمن در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه می‌رود. این نمایش منتخب جشنواره پسامهر فارس است و با مدت زمان ۶۰ دقیقه در ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

- نمایش «خرس» نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی کیوان ضهرابی از تهران هم در روز سوم جشنواره در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود. این اثر که در بخش مسابقه به علاوه فجر حضور دارد، با مدت زمان ۸۰ دقیقه و در ساعت ۲۱ اجرا می‌شود.

- در تماشاخانه دیوار چهارم هم نمایش «والس تصادفی» اثر ویکتور هایم، به کارگردانی محمدحسین صافی‌زاده‌مقدم از تهران اجرا می‌شود. نمایشی با مدت زمان ۷۰ دقیقه که در ساعت ۱۷.۳۰ روی صحنه می‌رود.

- «طبخ طباخ مطبخ» نمایش دیگری است که در روز سوم جشنواره در بخش به علاوه فجر اجرا می‌شود. نمایشی به نویسندگی و کارگردانی علی بیگدلی از تهران که با مدت زمان ۵۵ دقیقه و در ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان است.

* بخش خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی:

- روز سوم جشنواره تئاتر فجر، محوطه تئاترشهر شاهد اجرای سه نمایش خیابانی خواهد بود. روز شنبه ۱۲ بهمن نمایش‌های «شال برون» به نویسندگی و کارگردانی امیر امینی از لاهیجان، «زینب پاشا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز، «سیرک» به نویسندگی و کارگردانی سمیه مهری از تهران و «تنها یک زمین داریم» تولید بازار بزرگ ایران به ترتیب در ساعت‌های ۱۶، ۱۶.۳۰، ۱۷ و ۱۸.۳۰ اجرا خواهد شد.

- در این روز، در محوطه خانه هنرمندان ایران هم دو نمایش محیطی «صد سال به این سال‌ها» به نویسندگی زهرا رحیمی و کارگردانی نجمه مهرابی خوزانی از خمینی‌شهر و «بی پیش بی اجاره» به نویسندگی مهسا افتحی و کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش به ترتیب در ساعت‌های ۱۶.۳۰ و ۱۷ و با مدت زمان ۳۰ و ۲۵ دقیقه اجرا خواهد شد.

- ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر (عج) هم در روز سوم جشنواره میزبان دو نمایش است. نمایش‌های محیطی «دست... کاری» به نویسندگی احمد صمیمی و کارگردانی مهدی ضیاییان‌پور از تهران و «زینب پاشا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز به ترتیب در ساعت‌های ۱۰.۳۰ و ۱۱ صبح و با مدت زمان ۲۰ و ۲۵ دقیقه اجرا می‌شوند.

- همچنین نمایش چیدمان اجرا «اکسیر» با طراحی علی کاظمی در ساعت‌های ۱۶، ۱۶.۳۰، ۱۷، ۱۷.۳۰ و ۱۸ در موسسه صبا فرهنگستان هنر اجرا می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو