اورژانس: موردی از کرونا در تهران گزارش نشده

منبع: برترین ها

81

1398/11/12

12:35


رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد بیماری مربوط به کرونا به این مرکز اعلام نشده است، گفت: آمبولانس‌های اورژانس تهران برای مقابله با این بیماری مجهز شده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد بیماری مربوط به کرونا به این مرکز اعلام نشده است، گفت: آمبولانس‌های اورژانس تهران برای مقابله با این بیماری مجهز شده است.

پیمان صابریان افزود: تاکنون گزارش مشکوکی در رابطه با بیماری کرونا به سامانه مرکز اورژانس تهران اعلام نشده اما تکنسین های اورژانس برای مقابله با این بیماری آماده هستند.

وی افزود: آمبولانس های اورژانس همواره برای مقابله با انواع بیماری های عفونی از تجهیزات لازم برخوردار است و آمادگی داریم در صورت اعلام وجود بیماری عفونی تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

رئیس مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس تهران همواره برای خدمت رسانی به شهروندان در آماده باش کامل است و در فصل زمستان نیز آمادگی دارد در صورت بروز هر گونه بیماری واگیردار از جمله آنفلوانزا و سایر بیماری ها در سریع ترین زمان اقدامات لازم پزشکی انجام می شود.

وی در ادامه به ویژگی های این بیماری واگیردار اشاره کرد و گفت: کرونا با علائمی شبیه به سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه، عطسه، لرزش دستان، گلودرد، سردرد و تب باعث ایجاد عفونت و مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.

به گفته وی، افراد مسن بالای ۶۰ سال و به طور کلی کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند.

صابریان خاطرنشان کرد: ویروس کرونا می‌تواند از طریق دست دادن با افراد مبتلا به این ویروس یا موادغذایی خیابانی مانند فست فود یا سایر غذاهای دیگر نیز منتقل شود.

وی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری واگیر به شهروندان توصیه کرد در اقدامات احتیاطی از ماسک استفاده کرده و از تماس با افراد بیمار خودداری کنند و در صورت مشاهده و مورد مشکوکی مراتب را به سامانه ۱۱۵ اطلاع دهند.

ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است، باعث تب شدید و تنگی نفس می‌شود و بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، تعداد تلفات در چین تا دیروز از ۲۱۳ قربانی گذشته و ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر به این ویروس مهلک نیز تایید شده است.

با گسترش دامنه ابتلا به این ویروس در کشورهای مختلف، سازمان بهداشت جهانی از روز پنجشنبه وضعیت اضطراری در سطح بین المللی اعلام کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو