نقش یک جگرکی در آلودگی هوای تهران!

منبع: برترین ها

60

1398/11/12

20:11


معاون عمرانی استانداری تهران درباره خبر «جگرگی سیار عامل آلودگی هوا» توضیحات بیشتری ارایه کرد و گفت: بی‌تردید یک جگرکی سیار نمی تواند موجب افزایش الایندگی و شاخص کلی یک شهرستان باشد و تنها مثالی بود در توضیح آنکه چرا در تصمیم گیری ها، شاخص نقطه ای یک ایستگاه مبنا نیست و میانگین ایستگاه‌ها در نظر گرفته می شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون عمرانی استانداری تهران درباره خبر «جگرکی سیار عامل آلودگی هوا» توضیحات بیشتری ارایه کرد و گفت: بی‌تردید یک جگرکی سیار نمی تواند موجب افزایش الایندگی و شاخص کلی یک شهرستان باشد و تنها مثالی بود در توضیح آنکه چرا در تصمیم گیری ها، شاخص نقطه ای یک ایستگاه مبنا نیست و میانگین ایستگاه‌ها در نظر گرفته می شود.

محمد تقی زاده در واکنش به تیتر "جگرکی سیار عامل افزایش شاخص آلودگی هوای پاکدشت بود " ضمن تکذیب این خبر به شکلی که در برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گفت: در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا مبنای تصمیم گیری ها به صورت نقطه ای و برای یک شهرستان خاص انجام نمی شود گفتم شاخص نقطه ای، ملاک عمل وتصمیم گیری قرار نمی گیرد و باید میانگین مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: مواردی بوده که با فعالیت منبع آلاینده همانند یک کامیون روشن و جگرکی سیار در اطراف یک ایستگاه، شاخص در همان ایستگاه بالا رفته است لذا در تصمیم گیری ها، شاخص نقطه ای یک ایستگاه مبنا نیست و میانگین ایستگاه ها در نظر گرفته می شود.

تقی زاده تاکید کرد: بی‌تردید یک جگرکی سیار نمی تواند موجب افزایش الایندگی و شاخص کلی یک شهرستان استان تهران باشد و انتشار این خبر کذب است اما فعالیت چنین منبع الاینده ای در کنار یک استگاه می تواند موجب افزایش شاخص آلایندگی تنها در همان ایستگاه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو