نخستین سخنان علاوی بعد از نخست‌وزیری

منبع: برترین ها

101

1398/11/12

22:48


نخست وزیر جدید عراق در اولین اظهارنظر خود بر پیگیری خواسته‌های مردم این کشور و مبارزه با فساد تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه الفرات، محمد توفیق علاوی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق گفت: بعد از اینکه لحظاتی پیش رئیس جمهور مرا مامور تشکیل دولت کرد، می‌خواهم به طور کلی با تظاهرات کنندگان صحبت کنم.

وی افزود: اگر شجاعت شما نبود، تغییری در کشور صورت نمی‌گرفت. شما مشکلات را تحمل کرده و صبر و بردباری زیادی به خرج دادید. من به شما اعتماد راسخ دارم و از شما می‌خواهم که به تظاهرات ادامه دهید.

علاوی گفت: اگر شما با من همراه نباشید، من دست تنها خواهم ماند و نخواهم توانست هیچ کاری از پیش ببرم. من به خاطر کاری که برای ایجاد تغییرات کردید، افتخار می‌کنم. من اکنون خدمتگذار شما هستم و پیام بزرگی به دوش می‌کشم.اگر چیزی را که می‌خواهید، به دست نیاورید، عقب نشینی نکنید. تظاهرات کنید و فریاد بزنید. این کشور شما و این حق شما است.

نخستین سخنان علاوی بعد از نخست‌وزیری

نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق گفت: باید به جای سرکوب شما از شما پاسداری و حفاظت کنیم. سلاح کشور باید به سمت کسی باشد که به سمت شما سلاح گرفت. برای بازخواست قاتلان باقی بمانید. برای خانواده شهدا جبران می‌کنیم و زخمی ها را درمان می‌کنیم و ابهت و وجهه دولت و نیروهای امنیتی را باز می‌گردانیم و اقتصاد را اصلاح و با فساد مبارزه می‌کنیم و دولت را تشکیل می‌دهیم.

وی افزود: اگر تشکل های سیاسی نامزدهای خود را تحمیل کردند، خواهم آمد و با شما صحبت خواهم کرد و این ماموریت را ترک خواهم کرد؛ همانطور که شما درس خود را برای میهن ترک کردید. ماموریتم را به خاطر شما با اساس گفته وجدانم ترک خواهم کرد.

علاوی گفت: شما برای میهن به خیابانها آمدید و اگر خواسته های شما را محقق نکنم، مستحق ماموریت (دولت) نیستم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو