و اما عوارض نگران کننده جراحی زیبایی بینی

منبع: نمناک

137

1398/11/13

10:59


رینوپلاستی یا همان عمل بینی یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی می باشد که باید قبل از انجام آن خطرات و عوارضی که دارد را بدانید.

عوارض و مشکلات ناشی از جراحی های زیبایی بینی

زمانی که صحبت از جراحی های زیبایی می شود ، بسیار مهم است که خطرات مربوط به جراحی را شناسایی کنیم . جراحی زیبایی یکی از مهم ترین نوع جراحی ها است . در بین جراحی های زیبایی نیز جراحی رینوپلاستی یا همان جراحی بینی بیش از همه طرفدار دارد.

حال در این قسمت از سلامت نمناک در مورد عوارض و مشکلات این جراحی با شما صحبت خواهیم کرد . به طور کلی می توان گفت که اکثریت جراحی های رینوپلاستی یا همان عمل بینی بدون مشکل هستند و می توان با آموزش عوارض جانبی به بیماران و رعایت دستورالعمل ها توسط خود آنان ، خطرات را به حداقل رساند.

خطرات جراحی پلاستیک

زمانی که صحبت به خطرات جراحی های پلاستیک می رسد ، بسیار مهم است که ببینیم این جراحی زیبایی به کدام بخش از بدن و یا صورت مربوط است تا بتوانیم نظرات قطعی تری داشته باشیم.

این خطرات در مورد جراحی های رینوپلاستی نیز وجود دارند و باید تمام مراحل را با جزئیات کامل از جراح بپرسید و با آگاهی کامل به اتاق عمل بروید . خطرات پنهان رینوپلاستی یا سایر جراحی های دیگر شامل موراد زیر می باشد :

  • خونریزی
  • عفونت
  • واکنش شدید به بیهوشی
  • هماتوما (زمانی که خون زیر پوست جمع می شود)

خطراتی که مشخصا به رینوپلاستی مربوط می شوند ، شامل موارد زیر می باشند:

  • بی حسی
  • خونریزی بینی
  • زخم در داخل بینی
  • کبودی رگ های خونی کوچک روی سطح پوست
  • ورم
  • آسیب دیدگی دائمی عصب
  • نیاز به اصلاح و عمل مجدد

انتخاب یک جراح ماهر در کاهش این خطرات بسیار موثر می باشد و می تواند ریسک ها را تا حد زیادی پایین آورد . بیماران باید هر فرصتی را غنیمت بشمارند تا از پزشک و جراح متخصص در مورد شرایط خود و عمل جراحی سوال کنند و مشاوره شوند . علاوه بر آن رعایت دستورالعمل و توصیه های جراح در قبل و بعد از جراحی باعث کم شدن مشکلات می شود.

عوارض جراحی بینی

عوارض جانبی رینوپلاستی

علاوه بر خطرات مربوط به سلامتی در رابطه با جراحی رینوپلاستی که در ابتدای این بخش از سلامت نمناک گفتیم ، عوارض جانبی کوتاه مدت نیز ممکن است وجود داشته باشد . به این علت که جراحی رینوپلاستی یک پروسه مربوط به فرد است و عوارض جانبی آن به دلیل تفاوت های بدنی هرکس با دیگری متفاوت می باشد.

پس بهتر است که زمانی را به شناخت عوارض جانبی کوتاه مدت در مورد این عمل اختصاص دهید و ببینید که این عوارض تا چه مدت طول می کشند و چگونه باید تصمیم گیری بهتری داشت و همچنین در مورد چگونگی کاهش این عوارض از متخصص نیز پرس و جو کنید.

درد بعد از جراحی

جراحی بینی یکی از قدرتمند ترین راه های بهبود چهره و صورت فرد می باشد . همان گونه که این جراحی به تغییرات زیادی در استخوان بینی و غضروف می پردازند ، به همین دلیل درد بسیار زیادی با آن همراه است.

خوشبختانه این درد و ناراحتی معمولا در حالت حداقلی است و بیشتر بیماران می توانند با داروهای مسکن از پس این دردها بربیایند . بیمارانی که به طور ویژه ای به احساس درد حساس هستند ، باید به جراح خود اطلاع دهند تا داروهای مسکن قوی تری برای آن ها تجویز کند.

ورم

یکی از مهم ترین عوارض جانبی رینوپلاستی ، ورم اطراف چشم ها و بینی است که این مورد در روزهای اول بعد از جراحی کاملا مشهود است اما بعد از دو هفته به تدریج فروکش می کند.

البته بسیار مهم است که به این نکته توجه کنیم بعضی از این ورم های حداقل تا شش ماه بعد از جراحی باقی می مانند و نتیجه نهایی عمل بینی یا رینوپلاستی معمولا در عرض یک سال دیده می شود.

کبودی

کبودی یکی دیگر از عوارض جانبی می باشد که به رینوپلاستی مرتبط است . درجه کبودی که در جراحی اتفاق می افتد ، در بین افراد متفاوت است که این موضوع بستگی به حساسیت بیمار و وسعت جراحی دارد . کبودی معمولا در نواحی چشم اتفاق می افتد و می تواند تا ده روز به طول بیانجامد.

در حالی که کبودی نشانه هیچ مشکل خاص و جدی نیست اما باید چند روز بعد از جراحی وضعیت آن را بررسی کنید. اگر هر مورد غیر طبیعی را مشاهده کردید ، باید به درمانگر خود اطلاع رسانی کنید تا زمان استراحت لازم را برای شما در دوره ریکاوری بیشتر کند.

عوارض جراحی رینوپلاستی

آیا بعد از عمل بینی زخم به وجود می آید ؟

بله . زخم بعد از رینوپلاستی رایج است اما اکثر افراد قادر به دیدن آن ها نیستند . رینوپلاستی بسته باعث ایجاد برش در اطراف سوراخ بینی می شود که زخم ها در این قسمت به طور کامل پنهان خواهند شد.

رینوپلاستی باز که یک جراحی با رواج کم تر نسبت به نوع بسته می باشد ، باعث ایجاد یک برش در پوست می شود که دو سوراخ را از هم جدا می کند که این برش معمولا به خوبی تسکین داده می شود و ممکن است فقط یک زخم کوچک داخل بینی ایجاد شود که اغلب قابل مشاهده نیست.

هر نوع عمل بینی با هر روشی ، ممکن است نشانه های دائمی از جراحی را به همراه داشته باشد که بسیار کوچک و ظریف هستند.

مشکلات جراحی زیبایی در سالهای بعد

در زمان جراحی ، اگر ساختار بینی زیاد تغییر کند و و برای کوچک تر شدن زیاد بینی ،جراح بخش بسیاری از نسج بینی بخش را بردارد، شاید در سالهای اولیه بعد از جراحی مشکلی ایجاد نشود اما در آینده به دلیل تنگی دریچه بینی و در پی آن گرفتگی شدید بینی، فرد دچار مشکلات تنفسی خواهد شد .چرا که نیمی از عمل تنفس از طریق بینی انجام می شود و کوچک شدن اندازه بینی مشکلات زیادی را برای فرد به همراه دارد.

قابلیت الاستیسیته پوست با افزایش سن،کاهش پیدا می کند و نوک بینی و عضلات ، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد؛ بنابراین عروسکی کردن بینی در جوانی ، مشکلات تنفسی و دردسرهای مختلفی را در سالهای بعد به وجود می آورد .نمای زشت بینی عروسکی در سالهای بعد ، به هیچ عنوان قابل تحمل برای فرد نمی باشد.

اگر بینی های عروسکی دچار مشکل شوند ، به دلیل این که ساختاری در بینی فرد نمانده است، نمی توان برای جراحی مجدد از بینی خود فرد و نسوج او استفاده کرد و باید از غضروف گوش، غلاف عضله گیجگاهی یا از دنده فرد استفاده شود. جراحی ترمیم به سادگی ، و در حداکثر دو ساعت امکان پذیر است اما در این گونه موارد ، تبدیل به عمل جراحی فوق العاده پیچیده ی پنج تا شش ساعته می شود.

زخم بعد از عمل بینی

بزرگ کردن لب و تزریق ژل

تزریق بیش از اندازه ژل در لب علاوه بر نمای غیرعادی، گاهی ممکن است کارکرد طبیعی عضلات لب را دچار اختلال کرده و یا سبب عفونت لب شود .البته در صورتی که تزریق ژل به درستی انجام نگیرد ، به بسته شدن عروق لب و سیاه شدن بخشی از لب و حتی از دست دادن این عضو از بدن منجر می شود.

آبسه و عفونت با پروتز

در صورتی که تزریق پروتز غیرمعمول بوده و تناسبی با صورت فرد نداشته باشد ، موجب بروز مشکلاتی از قبیل جابه جایی پروتز می شود؛ مثلا در صورت بزرگ کردن بیش از اندازه گونه توسط پروتز ، علاوه بر نمای غیر عادی سبب ایجاد فضا زیر پروتز و تجمع مایع می شود و فرد را مستعد عفونت و آبسه میشود.

جراحی پلاستیک صورت تنها برای حفظ کارکرد طبیعی و ایجاد یک نمای زیبا و طبیعی در صورت انجام می شود . زیاده روی و انجام نامناسب جراحی ، عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد بنابراین قبل از اقدام به جراحی ، باید اطلاعات کاملی از آن بدست آورید و با آگاهی کامل صورت خود را به دست تیغ جراحان بسپرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو