طرز تهیه آبگوشت ماست

طرز تهیه آبگوشت ماست


منبع: آرگا

182

1398/11/13

11:42


در این مطلب با طرز تهیه آبگوشت ماست غذای ایرانی لذیذ در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید آبگوشت خوش طعمی را در منزل بپزید.

آبگوشت ماست از انواع غذاهای محلی لذیذ و خوشمزه کردستان است. در دستور تهیه آبگوشت ماست از لپه و ماست ملس و سینه مرغ و آب و پیاز و زردچوبه و نمک و روغن و نعناء خشک استفاده می شود.

آبگوشت کشک و دیزی و کله پارچه و آبگوشت ماست از انواع غذاهای ایرانی پرطرفدار و محبوب می باشند و بهتر است شما در هنگام پخت این غذاها ترفندهایی را رعایت کنید تا لذیذ و خوشمزه تر شوند.

دستور تهیه آبگوشت ماست

مواد لازم

  • ماست ملس : ۶ لیوان
  • لپه : یک فنجان
  • سینه مرغ : یک عدد
  • آب : ۷ لیوان
  • پیاز : یک عدد
  • زردچوبه : یک قاشق مرباخوری
  • نمک : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم
  • نعناء خشک : به مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت ماست خوشمزه

برای تهیه آبگوشت ماست ابتدا لپه را بپزید و سینه مرغ را به صورت قطعه قطعه برش دهید و درون روغن آن را سرخ نمایید سپس سینه مرغ را به لپه بیفزایید و اجازه دهید تا لپه و سینه مرغ به خوبی پخته شوند. توجه داشته باشید که بعد از پخت لپه و مرغ باید دو لیوان آب درون قابلمه مانده باشد.

دستور پخت آبگوشت ماست

ماست را درون ظرفی مناسب بریزید و به کمک قاشق آن را هم بزنید تا رقیق شود سپس یک قاشق از نعناء خشک را به ماست بیفزایید و زردچوبه و نمک را هم به ماست اضافه کنید سپس ماست را به مخلوط سینه مرغ اضافه نمایید و آن را هم بزنید تا ماست نبرد بعد از اینکه ماست به دمای جوش رسید شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه این غذا جا بیفتد.

روش پخت آبگوشت ماست

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت ماست روغن را درون ظرفی مناسب بریزید و پیاز را به صورت خلالی سرخ نمایید سپس یک قاشق باقی مانده از نعناء را به پیاز بیفزایید و کشمش را هم به مخلوط نعناء داغ اضافه کنید. آبگوشت را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و روی آن را با نعناء داغ و پیاز داغ و کشمش تزیین نمایید.

دستور پخت آبگوشت ماست

نکات طلایی برای پخت بهتر آبگوشت ماست

  1. برای پخت آبگوشت ماست به جای سینه مرغ از هر قسمت مرغ که تمایل دارید می توانید استفاده کنید.
  2. اصل این غذا به کمک گوشت گوسفندی پخته می شود همچنین می توانید برای پخت آبگوشت ماست از هر نوع گوشت نظیر گوشت بوقلمون و گاو و بلدرچین و … استفاده نمایید.
  3. به آبگوشت ماست می توانید یک قاشق غذاخوری کشک نیز اضافه کنید.

مراحل پخت آبگوشت ماست در منزل

امیدواریم از پخت این غذای ایرانی بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید. و این غذای خوشمزه را در برنامه غذایی ماهانه خود جای دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو