دو کارگردان بزرگ در انتظار همکاری با دی‌کاپریو/ ۲۰۲۰ سال آقای سوپراستار است!

منبع: ایران آرت

118

1398/11/13

19:37


مارتین اسکورسیزی و کوئنتین تارانتیو، دو کارگردان بزرگ هالیوود به فاصله چند ماه برای همکاری سراغ لئوناردو دی‌کاپریو رفته‌اند.

ایران آرت: مدت‌ها بود که خبری از او شنیده نمی‌شد. حتی در سایت معتبری چون آی‌ام‌دی‌بی و در فهرست فیلم‌هایش، جای فیلم‌های تازه خالی بود. خودش گفته بود استراحت می‌کند و فیلمنامه‌های مختلف را می‌خواند، تا از بین آنها بهترین را انتخاب کند. اما قرارداد نبستن برای بازی در فیلمی تازه، حکایت از آن می‌کرد که هنوز فیلمنامه مورد نظرش را پیدا نکرده است. گرچه در دو مراسم گلدن گلوب و اسکار نامزد دریافت جایزه نشد، اما حضور فعالی در مراسم و جشن‌های سینمایی پایان سال دارد و حتی جوایز برندگان را به دست‌شان می‌دهد. اما حالا خبر می‌رسد که لئوناردو دی ‌کاپریو نه یکی که قرارداد دو فیلم تازه را امضا کرده و به‌زودی جلوی دوربین آنها ظاهر خواهد شد. به این ترتیب بازیگر 45 ساله سینما، در آخرین ماه‌های سال جاری میلادی، به احتمال زیاد فیلمی روی پرده سینماها خواهد داشت.

اولین فیلم را دوست صمیمی بازیگر یعنی مارتین اسکورسیزی کارگردانی می‌کند. "قاتلان گل ماه" بالاخره بعد از دو سال جنجال رسانه‌ای، بهار امسال در اوکلاهما کلید می‌خورد. در حالی که خبرها از حضور احتمالی دی‌کاپریو در این فیلم حکایت داشت، رسما اعلام شد که او نقش مقابل رابرت دنیرو را در این درام پرتنش اجتماعی دلهره‌آور بازی خواهد کرد.

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، دی‌کاپریو از این همبازی شدن بسیار مفتخر است. او می‌گوید: "همبازی شدن با هنرمند کلاسیکی چون دنیرو، یک افتخار بزرگ است. خیلی خوشحالم که این اتفاق در فیلمی به کارگردانی مارتی (لقبی که نزدیکان و دوستان اسکورسیزی به او داده و به این نام صدایش می‌کنند) می‌افتد. صادقانه بگویم، چیزهای بسیار زیادی از هر دوی آنها یاد گرفته‌ام. آدم خوش‌شانس و خوشبختی هستم که می‌توانم از آنها به عنوان دو همکار اسم ببرم و نامم در کنار آنها قرار گیرد. از زمان "زندگی یک بچه" در کنار باب و از زمان "دارودسته نیویورکی‌ها" در کنار مارتی بوده‌ام. بعد از 30سال حضور در سینما، کار کردن مشترک با هر دوی آنها در یک فیلم، یک افتخار واقعی محسوب می‌شود."

leonardo-1

تحقیقات مرموز

اریک روث فیلمنامه اقتباسی قاتلان گل ماه را براساس داستان پرخواننده دیوید گرین به همین نام نوشته است. سال 2017 که این داستان روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت، جنجالی به پا کرد. داستان در دهه 20 میلادی و زمانی اتفاق می‌افتد، که در منطقه زندگی قوم سرخپوست اوگاسه در اوکلاهما نفت کشف می‌شود. به‌زودی تعداد زیادی از اهالی پشت سرهم ناپدید می‌شوند. یکی از ماموران اداره تازه تاسیس یافته اف‌بی‌آی، مامور پیگیری موضوع می‌شود. نتیجه تحقیقات این مامور، فاجعه‌بار و غیرقابل باور است. اسکورسیزی نوع نقش دی کاپریو و دنیرو را برای رسانه‌های گروهی افشا نکرده است.

اسپین‌آف‌ دی کاپریویی!

در عین حال، لئوناردو دی کاپریو همکاری‌اش با کوئنتین تارانتینو را در اسپین‌آف "روزی روزگاری در هالیوود" ادامه می‌دهد. او یک بار دیگر در قالب ریک دالتون شخصیت ششلول‌بند مجموعه وسترن "بانتی لاو" ظاهر خواهد شد. داستان فیلم تازه تماما اختصاص به این شخصیت خیالی دارد. در روزی روزگاری در هالیوود تماشاگران نتوانستند یک اپیزود کامل از مجموعه تلویزیونی بانتی لاو را تماشا کنند. اما تارانتینو می‌گوید فیلمنامه‌های پنج اپیزود این مجموعه را نوشته است و حالا قصد دارد به آنها حیات سینمایی بدهد!

در عین حال، فیلمساز تاکید می‌کند که این فیلمنامه‌ها را نمی‌توان به عنوان بخشی از فیلم سینمایی روزی روزگاری در هالیوود در نظر گرفت. او یک فاصله زمانی یک تا یک‌سال‌و‌نیم را برای تولید فیلم تازه‌اش تعیین کرده است. تارانتینو روی این نکته اصرار می‌کند که داستان مجموعه نه درباره ریک دالتون، بازیگر بخت‌برگشته، که درباره شخصیت جیک کاهیل است که او در بانتی لاو بازی می‌کند. به این ترتیب، می‌توان انتظار داشت که بانتی لاو تبدیل به یک مجموعه دنباله‌دار سینمایی شود.

Header_1673656_16.9-1024x576

شخصیت دوست‌داشتنی

زمانی که کار تازه تارانتینو روی پرده سینماها رفت، بسیاری از منتقدان چنین اظهار‌نظر کردند که شخصیت ریک دالتون و جیک کاهیل جای زیادی برای کار دارند و می‌توانند به تنهایی، شخصیت محوری یک فیلم سینمایی را به‌عهده بگیرند. از قرار معلوم، این نظر منتقدان به مذاق تارانتینو بسیار خوش آمده و بعید به نظر می‌رسد دی کاپریو هم با آن مخالف باشد! منتقدان از روزی روزگاری در هالیوود به عنوان راضی‌کننده‌ترین فیلم فیلمساز در یک دهه اخیر اسم برده‌اند. فیلم نامزد دریافت ده جایزه اسکار و از جمله بهترین فیلم و کارگردان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو