ستاره هیپ‌هاپ علیه گرمی؛ هرگز به ما احترام نگذاشتید!/ واکنش بیانسه و جی‌زی

منبع: ایران آرت

108

1398/11/13

20:00


صحبت‌های ستاره موسیقی هیپ هاپ در انتقاد به جوایز گرمی با حمایت بیانسه و جی زی همراه شد.

ایران آرت: هفته گذشته شصت و دومین مراسم گرمی در حالی برگزار شد که هر چهار جایزه اصلی گرمی اعم از بهترین آلبوم، بهترین تک آهنگ، بهترین ضبط و بهترین هنرمند جدید سال را بیلی ایلیش، خواننده 18 ساله اهل آمریکا تصاحب کرد. این در حالی‌ است که برخی از هنرمندان سبک‌های هیپ هاپ و راک انتظار داشتند در میان نامزدها و برندگان جوایز گرمی نام آنها نیز دیده شود.

به گزارش ایران‌آرت، سال گذشته نام هیچ آلبومی از سبک راک در میان نامزدهای گرمی دیده نمی‌شد و تنها یک تک آهنگ راک نامزد جایزه گرمی شد که این موضوع با انتقاد هنرمندان راک همراه شد، اما امسال نوبت به اعتراض ستاره‌های هیپ هاپ رسیده است. موسیقی هیپ هاپ علیرغم اینکه جمعیت کثیری از مخاطبان را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است اما در جوایزی همچون گرمی چندان نمی‌رخشد.

پیش از مراسم جوایز گرمی امسال، شان دیدی کامز در سخنرانی درخشانی از بی توجهی این مراسم به ستاره‌های رپ و R&B انتقاد کرد به طوری که تماشاگران از جمله بیانسه و جی زی ایستاده او را تشویق کردند.

بیانسه و جی زی

به نقل از ایران جوان، شان در پایان این سخنرانی 50 دقیقه‌ای در گالای پیش از گرمی گفت: بنابراین به همه دست اندرکاران مراسم گرمی با عشق می گویم- چون باید این را بدانید- هر سال شما ما را می کشید، بچه‌ها. حقیقت این است که گرمی هرگز به هیپ هاپ احترام نگذاشته و موسیقی سیاهپوستان توجه و احترامی را که شایسته آن است دریافت نکرده است.

مراسم گرمی بارها به دلیل بازماندن بیانسه، کانیه وست، امینم، ماریا کری و بسیاری دیگر از گرفتن جایزه در گروه های اصلی مورد انتقاد قرار گرفته است.

ستارگان سبک هیپ هاپ و R&B معمولا در برابر رقبای پاپ، راک و سبک کانتری نادیده گرفته می شوند.

هفته گذشته بعد از آن که مدیر برکنار شده آکادمی، دبورا دوگان، ادعا کرد برندگان مشخص شده‌اند اما آراء و سلیقه ها درباره آنها بسیار متفاوت است، سیستم رای گیری این مراسم نیز زیر سوال رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو