طرز تهیه شکلات قهوه بارباجادا با طعم ایده آل

طرز تهیه شکلات قهوه بارباجادا با طعم ایده آل


منبع: آرگا

230

1398/11/13

20:38


شکلات قهوه یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های گرم به حساب می آید که امروزه از آن در منازل استفاده های فراوانی می شود در ادامه مطلب با طرز تهیه شکلات قهوه بارباجادا همراه ما باشید.

در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه درست کردن یک نوشیدنی فوق العاده آشنا کنیم. شکلات قهوه امروزه طرفدار زیادی پیدا کرده است این نوشیدنی گرم علاوه بر طعم بی نظیرش خواص زیادی برای سلامتی بدن را دارا می باشد که یک نمونه از آن رفع خستگی است. سرو کردن این نوشیدنی خوشمزه در اکثر مواقع به افراد حس آرامش و لذت می دهد.

روش تهیه شکلات قهوه

طرز تهیه شکلات قهوه در منزل

این نوشیدنی داغ و خوشمزه که امروزه کاربرد بسیاری پیدا کرده می توانید آن را در محیط کار، مهمانی ها و خیلی از جاها میل نمایید. زیرا قهوه سرشار از کافئین بوده و سیستم عصبی را تحریک می کند که این کار باعث می شود تا از تقویت هوشیاری و دقت زیادی برخوردار باشید به همین دلیل فرزندان شما با خوردن این نوشیدنی سالم و مقوی مطالب را سریع و راحت تر به خاطر می سپارند.

طرز درست کردن شکلات قهوه

بارباجادا به زبان ایتالیایی معروف است به بارباگلیاتا ( Barbagliata )، این نوشیدنی داغ و بی نظیر در آخرای قرن نوزدهم بسیار رایج بود که اکنون شما می توانید آن را در فصل های تابستان به صورت خنک و در فصل زمستان به صورت گرم همراه با کیک یزدی و یا کلوچه  کنجدی یا هر نوع دسر دیگری میل نمایید.

مواد اولیه

  • پودر کاکائو: ۲۵ گرم
  • شکر: ۵۰ گرم
  • شیر: ۳۵۵ میلی لیتر
  • قهوه غلیظ خالص یا اسپرسو: ۱۵۸ میلی لیتر
  • خامه زده شده: به مقدار لازم

دستور تهیه:

برای طرز تهیه این شکلات قهوه بارباجادا، ابتدا پودر کاکائو و شکر را در ظرفی مناسب با یک دیگر ترکیب کنید تا شکر و کاکائو یکدست شود.

سپس شیر را در ظرفی ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمان که شیر شما به نقطه جوش برسد.

 تهیه شکلات قهوه با دستوری ساده

آنگاه قهوه خود را دم کنید و در مخلوط شکر و کاکائوی خود اضافه کنید این مخلوط را آنقدر هم زنید تا موادتان کف کند زمانی که کف کرد شیر را به ترکیب قهوه و کاکائوی خود اضافه کنید در پایان این شکلات قهوه خوشمزه را در فنجانی ریخته و به مقدار کافی خامه بر روی آن بریزید و به زیبایی آن را تزئین کنید و نوش جان نمایید.

تصاویر شکلات قهوه با روشی آسان

ضمن سپاس فراوان از توجه و نگاه پر مهرتان امیدواریم در این آموزش آشپزی آرگا را که به درست کردن شکلات قهوه بارباجادا اختصاص داده بودیم مورد توجه شما واقع شده باشد و بتوانید خوشمزه ترین شکلات قهوه را برای اهل خانه درست کنید و با نوشیدن آن در کنار خانواده نهایت لذت و خوشی را داشته باشید در ادامه برای آشنایی با نحوه تهیه قهوه ایتالیایی و قهوه فرانسه کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو