7 روش کاربردی برای نزدیک شدن مشتریان راضی

منبع: تالاب

158

1398/11/14

10:50


7 روش کاربردی برای نزدیک شدن مشتریان راضی

چگونه مشتریان راضی داشته باشیم ؟ 

ارباب رجوع راضی همه ی وقت اگر در هر کاری باشد آن کار پیروز هست در ادامه میتوانید با 7 روش کاربردی برای نزدیک شدن ارباب رجوع راضی ما را دنبال نمایید. 

 

ما در دنیایی به روز زندگی میکنیم که مصرف کنندگان از برندها انتظار دارند خواسته ها و نیازهایشان را پیش بینی ودر کمترین دوران به انها رسیدگی کنند. بنابر این هرروز مرز میان بازاریابی و خدمات به مشتری ها برای بازاریابان باریک تر میشود. سنجیدن ارباب رجوع با هر برند فقط حاوی روال خرید آن ها نمیشود، بلکه حاوی تماس آن ها بعد از خرید و پاسخگویی به مشکلات آن ها نیز هست.
 
افزون بر بازاریابی و خدمات به مشتری ها، برندها باید به فکر راهکارهایی برای تشویق مشتری ها به مشارکت نیز باشند «مشارکت مشتری» به چه معناست؟ مشارکت دادن مشتری یعنی تشویق او به تماس بیشتر و بیان سنجیدن اي که با کسب و کار یا برند شما داشته هست. ایجاد یک تماس حرفه اي و قوی میان شما و ارباب رجوع سبب رشد و گسترش سریعا تر برندتان می‌شود. برندهایی که روی ایجاد این رابطه تمرکز می‌کنند، به اعتبار بیشتر از درآمدزایی بها می‌دهند. سخنرانی انها ارزشمند و فراتر از یک سخنرانی معمولی برای فروش بیشتر هست.
 
در این جا به هفت راهکار برای ایجاد رابطه اي قوی و وفادار میان شما و مشتری هایتان اشاره می‌کنیم.

1. رضایت مشتری نخستین تقدم هست.

همانگونه که جف بزوس مدیرعامل آمازون می‌گوید: «شما باید کاری کنید که مشتری ها عاشق برند شما شوند.» نخستین قدم صحبت با کارمندان به مخصوصاً تیم خدمات مشتری هایتان هست؛ آن ها مهم‌ترین نقش را در شکل گرفتن سنجیدن خوب مشتری ها دارند زیرا شما از این راه میتوانید باعث ایجاد رضایت و وفاداری مشتری ها شوید.
 
 
 

7 روش کاربردی برای نزدیک شدن مشتریان راضی

همکاری با مشتری در کار 

 
به نوع کسب و کارتان فکر کنید؛ چگونه می‌توانید باعث رضایت بیشتر مشتری ها شوید؟ مشتری ها کی بشما نیاز دارند؟ چند ساعت در روز باید در معرض باشید؟ به پاسخ این سوال ها فکر کنید تا بتوانید رابطه اي قوی میان خودتان و مشتری ها ایجاد کنید.

2. برندتان را مطلوب تر کنید.

بسیار مهم هست که مشتری حس کند میتواند با شما در تماس باشد و شما نیازهایش را درک میکنید. ایجاد این حس برای برندهایی مثل «ردبول» و «نایک» و… بسیار راحت تر از بانک ها و برندهای سنتی هست؛ اما حتی این کسب و کارها نیز می‌تواند اصلاحاتی انجام دهند تا برندشان مطلوب تر شود.
 
برای مثال یکی از کارمندانتان راکه روابط عمومی بالایی دارد و عاشق برندتان هست انتخاب کنید و به او اجازه بدهید که نماینده برندتان باشد و با وبلاگ نویسی، انتشار ویدئوهای گوناگون و کتاب هاي اینترنتی باعث مطلوب شدن برندتان و مشارکت بیشتر مشتری ها شود.

3. در شبکه هاي مجازی عامیانه صحبت کنید…

شما می‌توانید در شبکه هاي مجازی کمی راحت تر باشد. عامیانه صحبت کردن در توییتر متعارف هست و با بهرهگیری از این روش علاقه و تعامل مخاطبان افزایش خواهدیافت و مقدور هست به سرعت مشهور شوید. برای مثال وندی با توییت هاي طنز و جالبش درمورد برگر فروشی هاي زنجیره اي، دقت افراد زیادی رابه خود جلب کرد و باعث مشهور شدن آن برند شد. به طوریکه تعداد زیادی از برندها از وندی خواهش میکنند درمورد برند آن ها نیز شوخی کند.

4. … اما حدود را رعایت کنید.

عامیانه صحبت کردن و شوخی کردن تا جایی خوب هست که اهانت آمیز نباشد. به اشتراک گذاشتن مطالب اهانت آمیز اعتبار و ارزش برندتان را پایین می آورد. مطمئن هستم که تعداد زیادی از مدیران اشتباهات زیادی در این اساس داشته اند که باعث خراب شدن برنامه هایشان شده هست. پست هاي خنده داری که از گذشته آماده کرده اید و درست بعد از یک اتفاق ترسناک و غمگین اجتماعی بطور خودکار آپلود می‌شوند، مثال خوبی میباشند.
 
 

7 روش کاربردی برای نزدیک شدن مشتریان راضی

چگونه با مشتریمان مشارکت داشته باشیم ؟ 

 
5. تماس با مشتری هایتان را شخصی سازی کنید.
درسال 2017 شناسایی مشتری تبدیل به تقدم اول 70 درصد از خرده فروشان ایالات متحده شده هست. با تشخيص مشتری شما میتوانید روز تولد مشتری ها را تبریک بگویید یا تولیدات پیشنهادی تان را براساس سلیقه و معیار های ناب هر مشتری تنظیم کنید. سایت هاي «آمازون» و «نت فلیکس» در این اساس برترین میباشند.

6. مطالب موثر به اشتراک بگذارید.

امروزه به اشتراک گذاشتن مطالب خوب و افزایش اطلاعات مشتری ها باعث جلب رضایت و خشنودی انها میشود. طبق تحقیقات گوگل، 48 درصد از کاربران موبایل هاي هوشمند از کمپانی هایي خرید می‌کنند که در وب سایت شان ویدئوهای آموزشی محصولاتشان را آپلود می‌کنند.

7. به نظرات مخاطبان دقت کنید.

به گزارش تالاب کاربرد دیگر شبکه هاي مجازی این هست که به مخاطبان نشان دهید انتقاد و مشکلات مشتری ها برای برند شما مهم هست و شما پاسخگو خواهید بود زیرا در این صورت اطمینان و وفاداری انها بیشتر می‌شود. مخاطبان رابه نظر دادن تشویق کنید و همه ی وقت نظرات و انتقادهای انها را بخوانید؛ کمترین سود اینکار این هست که با گوش کردن به نظرات مشتری ها هدف هاي بلندمدت شما مشخص میشود.
 
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو