شما حتما به یک مشاور بازاریابی نیاز دارید، اگر ....

شما حتما به یک مشاور بازاریابی نیاز دارید، اگر ....


منبع: نمناک

106

1398/11/14

17:32


مشاور بازاریابی با داشن و مهارت های حرفه ای خود به کسب و کار ما کمک می کند تا استراتژی بهتر و درآمد بیشتری داشته باشد .

آیا کسب و کار شما نیاز به مشاور در حوزه بازاریابی دارد؟

یک مشاور بازاریابی یک فرد کاملا حرفه ای و بامهارت است که قدرت درک و تحلیل عوامل انگیزشی مصرف کنندگان و چگونگی استفاده از استراتژی ها برای رشد هر کسب و کاری را دارا می باشد.

اضافه نمودن برچسب مشاور در آخر نام هر شغل سبب کسب درآمد می شود و موجب ایجاد سردرگمی برای کسانی که به دنبال چنین شغلی هستند یا در پی کسب خدمات مشاوره هستند ، میشود. بیشتر افراد از این رشته تصوری در حد کار کردن در یکی از دپارتمان های بزرگ مانند برندهای معتبر و بزرگ مصرفی و ارائه ایده های تبلیغاتی را در نظر دارند اما این رشته از وظایف و شغل یک مشاور بازاریابی در یکی از این شرکت ها بسیار متفاوت است.

مشاوره در حوزه بازاریابی ، شغلی نیست که هرکسی بلافاصله بعد از خروج از دانشگاه به آن دست یابد بلکه باید در حوزه بازاریابی کار و فعالیت نماید و تجربه 10 تا 15 ساله به دست آورد . فرد مشاور باید کارشناس بی طرفی باشد که یک شرکت بتواند از او برای پرداختن به موضوعات و مسائل خاص بهره ببرد . فرد مشاور باید پس از مطرح شدن مسئله به عمق آن نفوذ کند و به تحلیل جزئیات آن بپردازد.

مشاور کسب و کار

مشاور بازاریابی کیست و چه کمکی به ما می کند؟

ویژگی های مشاور بازاریابی

• مشاور بازاریابی فردی است از تجربه کافی برخوردار باشد و در حوزه های مختلف بازاریابی، جمع کردن کمپین های بازاریابی و تبلیغات برای شرکت های بزرگ و کوچک فعالیت کند و به مشتریان و مراجعین خود برای بهره برداری مثبت از بودجه شان کمک کند و اجرا با کمترین و محدودترین بودجه و همچنین بودجه های بسیار بزرگ و گسترده را شاهد بوده باشد .

• تفاوت بین بازاریاب استخدامی در یک شرکت و یک مشاور بازاریابی تنوع نوع فعالیت این دو فرد است.

• یک مشاور به طور هم زمان در چندین شرکت مختلف مانند شرکت های عرضه کننده انواع طلا و جواهر لوکس تا شرکت های ارائه کننده نرم افزارهای پیشرفته کارمی کنند . افراد مشغول فعالیت در یک آژانس بازاریابی و تبلیغات مشغول به فعالیت است هم چنین تنوع شغلی و کاری را هم داشته باشد. اما به طور مستقیم کار کردن با هر یک از این شرکت ها موجب به دست آوردن تصویری کامل تر و دقیق تر از کل بازار آن کسب وکارها می شود.

مشاور تبلیغاتی

 

مشاور بازاریابی چه خصوصیاتی دارد؟

• ممکن است فردی که در یک آژانس بازاریابی و تبلیغات به فعالیت مشغول است تنوع شغلی و کاری نیزداشته باشد. اما کار کردن مستقیم با هر یک از این شرکت ها باعث می شود تصویری کامل تر و دقیق تر از کل بازار آن کسب وکارها به دست آورید.

• مشاور بازاریابی فردی حرفه ای و بامهارت است که می داند از استراتژی ها برای رشد هر کسب وکاری استفاده کند و دارا قدرت درک و تحلیل عوامل انگیزشی مصرف کنندگان است.

• برخی از مردم به اشتباه تصور می کنند که مشاوران بازاریابی ، کارها و خدمات آژانس های تبلیغاتی را به صورت مستقل و انفرادی ارائه می کننداما چنانچه پیش از این در بخش موفقیت نمناک کامل توضیح داده شده است بین آژانس های تبلیغاتی با مشاوران بازاریابی تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد. برای اینکه بدانید که چه پیامی را باید به تبلیغ بگذارید، باید سراغ آژانس تبلیغاتی روید زیرا آن ها تیم خلاقی متشکل از کارگردانان هنری، نویسنده و طراحان گرافیک هستند که قادرند به شما کمک کنند تا به ارائه پیام تبلیغاتی خود در قالب یک کمپین تبلیغاتی یا یک تبلیغ تلویزیونی نو جدید بپردازید.

کسب و کار جدید

مشاور بازاریابی چه سودی برای کسب و کار ما دارد؟

• مشاور بازاریابی با بررسی طرح بازاریابی فعلی برای دستیابی به اهداف بزرگ تر از ابزارهای تحلیلی استفاده می کند و با در نظر گرفتن پتانسیل بازار استراتژی را ارائه میکند. مشاور در این فرایند، پایبندی به ماموریت شرکت را تضمین می کندو میزان موفقیت را از طریق بررسی نتایج در حین اجرا یک طرح بازاریابی استراتژیک اندازه گیری و گزارش می کند

• یک مشاور بازاریابی، شخصی است که به یک کسب وکار چگونگی ارتباط و تعامل با مشتریان و بازار فعلی خودش را معرفی کرده و در این رابطه راهکار می دهد.

• مشاور بازاریابی به اینکه چگونه می توان بازار موجب را توسعه داد و اینکه غیر از بازار فعلی چه گروهی از مصرف کنندگان ممکن است نسبت به استفاده از محصول یا خدمت ترغیب شده کمک می کنند.

مشاوره بازاریابی

آیا من به مشاور بازاریابی نیاز دارم؟

شما به یک مشاور بازاریابی نیاز دارید، اگر:

  • کسب وکاری برای خود راه اندازی نمایید.
  • نیاز به تعیین اهداف تعریف شده دارید.
  • احتیاج به یک طرح منسجم بازاریابی استراتژیک دارید.
  • به منظور اندازه گیری میزان موفقیت نیاز به کمک و نظارت بر معیارهای کلیدی دارید.
  • به تعیین معیارهای کلیدی شک دارید .
  • نیاز به بهبود روابط با مراجعین و مشتریان فعلی و میزان وفاداری آنها دارید.
  • نیاز دارید که به بازارهای جدید وارد شوید وبه جذب مشتریان جدید بپردازید. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو