احتمال بارداری بدون دخول چند درصد است؟

منبع: اوما

214

1398/11/14

22:22


احتمال بارداری بدون دخول چند درصد است؟

اگرچه احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم است، اما اگر در هر مقطعی از رابطه جنسی ورودی واژن با مایع منی تماس پیدا کنید، ممکن است باردار شوید. بارداری زمانی اتفاق می افتد که اسپرم مرد تخمک زن را بارور می کند. مایع منی مرد (مایعی که هنگام انزال تولید می شود) حاوی میلیون ها اسپرم است. یک انزال می تواند حاوی بیش از 300 میلیون اسپرم باشد.

چه زمانی بارداری اتفاق می افتد؟

به محض اینکه آلت تناسلی مرد قبل از انزال دچار نعوظ می شود، مایعی به نام پیش انزال تولید می شود. این مایع می تواند حاوی هزاران اسپرم باشد. مردها هیچ کنترلی بر روی تولید این مایع ندارند. حتی اگر دخول نداشته باشید ولی اسپرم های مرد وارد واژن شود، ممکن است باردار شوید. وجود مایع منی روی انگشتان مرد یا زن و لمس واژن نیز می تواند منجر به بارداری شود. همچنین اگر مرد در نزدیکی واژن انزال داشته باشد، بارداری می تواند اتفاق بیفتد.

مطمئناً خطر بارداری از این طریق بسیار پایین است، زیرا اسپرم فقط می تواند برای مدت کوتاهی در خارج از بدن زندگی کند. اما انجام همه کارها به جز مقاربت لزوماً روش ضد بارداری برای کنترل زایمان نیست.

چگونه می توان گفت باردار هستید؟

آزمایش بارداری بهترین روش برای تشخیص بارداری است، اگرچه باید برای رسیدن به دقیق ترین نتایج، باید صبر کنید تا  پریودی شما قطع شود. می توانید تست بارداری در منزل را می توانید به راحتی از داروخانه خریداری کنید. اگر نتیجه تست مثبت شد، با پزشک خود تماس بگیرید تا آزمایش بارداری را از طریق آزمایش خون انجام دهد.

چگونه می توانید از بارداری در هنگام رابطه جنسی به بهترین نحو جلوگیری کرد؟

اگر می خواهید از بارداری جلوگیری کنید، یک روش واقعی پیشگیری از بارداری پیدا کنید. گزینه های زیادی در دسترس شما است.

قرص های ضد بارداری (ضد بارداری خوراکی)

یکی از متداول ترین روش های کنترل زایمان برای زنان است. فرم های پیشگیری از بارداری قابل برگشت طولانی مدت (LARC) ، مانند دستگاه داخل رحمی (IUD) ، تزریق یا ایمپلنت، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. از آنجا که این روشها امکان خطای کاربر را از بین می برند، مؤثرترین شکل کنترل زایمان محسوب می شوند.

کاندوم

همچنین باید از یک روش مانع (مانند کاندوم مردانه یا زنانه) در کنار روش های دیگر کنترل زایمان به عنوان ابزاری برای محافظت در برابر عفونت های مقاربتی استفاده کنید.

هنگام انتخاب روش کنترل زایمان، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی از گزینه های کنترل بارداری نسبت به سایرین مؤثر هستند اما هیچ روشی 100٪ مؤثر نیست. شیوه زندگی و عوامل شخصی نیز مهم هستند. می توانید با پزشک خود در خصوص روش های کنترل بارداری صحبت کنید.

Robin Elise Weiss. Can I Get Pregnant If We Don't Have Sexual Intercourse? Updated on January 31, 2020

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو