وابستگی بودجه به نفت کمتر از ۱۰درصد خواهد بود

منبع: برترین ها

56

1398/11/14

22:40


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دهدشت باب یان اینکه وابستگی بودجه به نفت به شدت در حال تقلیل است، گفت: سال آینده کل وابستگی ما به نفت کمتر از 10 درصد خواهد بود.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دهدشت باب یان اینکه وابستگی بودجه به نفت به شدت در حال تقلیل است، گفت: سال آینده کل وابستگی ما به نفت کمتر از 10 درصد خواهد بود.

محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح یک واحد مسکن بازسازی در روستای نهضت آباد از توابع بخش مرکزی کهگیلویه اظهار داشت: برای سال جاری و آتی میزان وابستگی به نفت به شدت تقلیل پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این در حالی است که منابع درآمدی ما در 10 ماه اول سال جاری 117 درصد سال گذشته بود.

نوبخت ادامه داد: پرداخت‌های پرسنلی نیز 134 درصد سال گذشته و آنچه مربوط به صندوق بازنشستگی بود 132 درصد بود و همه اینها نسبت به سال گذشته بیشتر شد اما میزان وابستگی به نفت تقلیل پیدا کرد طوری که حتی نسبت به آنچه پیش‌بینی ما در بودجه بود با یک پنجم آن توانستیم از نفت استفاده کنیم و مابقی را از دیگر منابعی که در کشور وجود دارد تأمین کردیم.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات دشمنان تلاش می‌کنند اقداماتی انجام دهند که ما را بیازارند، تصریح کرد: البته در کنار زحمت‌هایی که برای ما ایجاد می‌کنند ما می‌توانیم از آن چالش‌ها فرصت ایجاد کنیم.

نوبخت با اشاره به دستاورد سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برنامه‌هایی به انجام رساندیم.

وی گفت: در شورای اداری تصمیم بر این شد بافت فرسوده حاشیه یاسوج در آینده نزدیک بهسازی شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در راستای بهسازی بافت حاشیه گچساران یکهزار و 200 مین خانه بازسازی شده آماده بهره‌برداری شد

وی همچنین از افتتاح تعریض مسیر گچساران به بهبهان به دیگر برنامه‌های اجرایی در سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد نام برد.

نوبخت گفت: از سه زهار و 500 واحد مسکونی بازسازی شده در سطح استان یکهزار و 500 واحد متعلق به کهگیلویه بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به محور پاتاوه به دهدشت از اختصاص 250 میلیرد تومان برای تکمیل این محور خبر داد و افزود: این محور برای عبور از کوه‌ها نیاز به احداث تونل 9 کیلومتری دارد 250 میلیارد تومان برای آماده سازی این مسیر مصوب شد که تا پایان سال 99 آماده بهره‌برداری شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو