برزگر: برای مخاطب خاص فیلم می‌سازم

منبع: برترین ها

97

1398/11/14

23:45


کارگردان فیلم سینمایی ابر بارانش گرفته گفت: نسبت ما با سیستم فعلی اکران مشخص است و من برای تماشاگر محدود و خاص فیلم می سازم.

خبرگزاری فارس: نشست خبری فیلم سینمایی " ابر بارانش گرفته" به کارگردانی مجید برزگر بعد از اکران این فیلم در سینمای رسانه برگزار شد.

بنا بر این گزارش، نازنین احمدی بازیگر این فیلم درباره همکاری با این فیلم گفت: نقش کم دیالوگی نداشتم! کارگردان لحظه به لحظه در کنار من بودند و با کمک او کار را پیش بردم.

مجید برزگر کارگردان "ابر بارانش گرفته" نیز درباره شرایط اکران فیلمش‌ اظهارداشت: نسبت ما با سیستم فعلی اکران مشخص است. من برای تماشاگر محدود و خاص فیلم‌می‌سازم. امیدوارم بتوانم تماشاگر خاموش سینمای ایران را به سالن بکشانم.

برزگر درباره شباهت فیلمش با آثار تارکوفسکی گفت: طبیعی است که در برخی از سکانس ها تحت‌تاثیر سینمای افرادی مثل تارکوفسکی هستم.

برزگر: برای مخاطب خاص فیلم می‌سازم

وی درباره میزان کم موسیقی استفاده شده در فیلم بیان کرد: فیلم موسیقی داشت. قطعات مورد علاقه‌ام از بتهوون را در فیلم استفاده کردم.

علی ثانی‌فر بازیگر این فیلم درباره همکاری‌اش با مجید برزگر گفت: برای بازیگری مثل من کار کردن با مجید برزگر برایم آرزو بود. هربازیگری دوست دارد با کارگردان فیلم "پرویز" کار کند.

آرمان خوانساریان نویسنده "ابر بارانش گرفته" گفت: آقای برزگر ایده‌ای درباره اوتانازی داشت. روی این ایده کار کردیم و به فیلم‌های کوتاه ایشان شباهت داشت. سعی کردم قصه را روزمره‌تر و زمینی‌تر کنم.

مجید برزگر با اشاره به جزئیات تولیدی فیلم بیان کرد: بعد از "شهروند کاملا معمولی" یکی دو داستان نوشتم و سپس اخباری درباره اتانازی خواندم و حدود دو سال پیش سراغ این داستان رفتیم. از اسفند سال قبل تولید فیلم جدی شد و با تیم فعلی کار را شروع کردیم. فضاسازی برایم خیلی مهم بود. بخش عمده این به فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس بستگی داشت. لوکیشن خاصی می‌خواستم که به سختی آن را پیدا کردیم.

مسعود امینی فیلمبردار این فیلم درباره نحوه کارش در "ابر بارانش گرفته" گفت: کار با مجید برزگر یک فرصت است. وقتی پیشنهاد این کار به من شد برایم هیجان‌انگیز بود. سوژه این کار به زندگی شخصی خودم شباهت‌هایی داشت. خروجی کار ماحصل یک تلاش جمعی است. مجموع عوامل ما را به سمت یک شکل بصری برد.

الهام صالحی طراح چهره‌پردازی "ابر بارانش گرفته" توضیح داد: گریم قرار نیست چهره را بدزدد. طبیعت و زندگی روزمره باید در فیلم وجود داشته باشد. سعی کردیم خروجی ما اینطور باشد.

همچنین در پایان جلسه یکی‌ از خبرنگاران درباره موضوع فیلم گفت: اصولا به لحاظ علمی‌ امکان بازگشت فردی که دچار مرگ مغزی شده نیست. حتی یک مورد در دنیا اتفاق نیفتاده است. سوژه مطرح شده در فیلم اشتباه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو