کتاب‌های جذاب ماه فوریه/ از "درس بیماری" تا "احساسات کوچک"

منبع: ایران آرت

126

1398/11/15

01:01


مجله تایم در مطلبی جدید 11 کتاب پیشنهادی خود در ماه فوریه را به خوانندگان معرفی کرده است.

ایران آرت: سال جدید فرا رسید و دنیای کتاب در بخش داستان و آثار غیرداستانی غنی است. بسیاری از کتاب‌های ماه فوریه از خوانندگان درخواست می‌کند ریشه‌های خود را بررسی کنند. نویسندگان مخاطبان‌شان را به خواندن تاریخچه زندگی‌شان دعوت می‌کنند.

​به گزارش ایبنا، مجله تایم در مطلبی جدید 11 کتاب پیشنهادی خود در ماه فوریه را به خوانندگان معرفی کرده است:

"پاترول جین بر روی خط بنفش" نوشته دیپا آناپارا

در اولین داستان دیپا آناپارا، خبرنگار معروف شخصیتی به نام جای، که شومنی نه ساله ‌است، در پی یافتن همکلاسی گمشده‌اش است. جای و دوستانش در شهری که کودکان به صورت مرموزی ناپدید می‌شوند جست‌وجوی خود را آغاز می‌کنند. هزاران کودک گمشده در شهرهای هندوستان وجود دارند و زاویه دید تازه جایِ داستان دیپا آناپارا به خواننده مقاومت و امید را آموزش می‌دهد.

"برادر و خواهر" نوشته دایان کیتون

دایان کیتون، بازیگر برنده جایزه اُسکار در این کتاب درباره رابطه سخت خود با برادرش توضیح می‌دهد. برای انجام این کار خواننده دوران کودکی کیتون را دنبال می‌کند. با اینکه برادر و خواهر در کودکی صمیمی بودند در بزرگسالی راهشان از هم جدا شد. برادر با اعتیاد به الکل و بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کرد و دایان به اوج شهرت خود در صنعت فیلمسازی رسیده بود. کیتون در این داستان از مشکلات دوست داشتن کسی که نمی‌توانی کاملاً درکش کنی سخن می‌گوید.

"درس بیماری" نوشته کلیر بیمز

پس از اینکه گروه عجیبی از پرندگان به یک دهکده وارد می‌شوند دختران مدرسه‌ای در ماساچوست در قرن نوزدهم همگی دچار سردرد عجیب، جوش، و راه رفتن در خواب می‌شوند.

"هر نقشه فقط یک داستان است" نوشته نیکول چانگ و منسا دیماری

"خانه" را چگونه توصیف می‌کنیم؟ 20 نفر در این مجموعه مقاله از حس خود درباره زندگی در چند فرهنگ متفاوت سخن می‌گویند. این روایت‌های خصوصی چالش‌هایی را بیان می‌کند که هر کدام از ما در ارتباط با مکان تجربه می‌کنیم.

"شاگی بِین" نوشته داگلاس استوارت

استوارت در اولین رمانش قصه خانواده‌ای از گلاسکو را در دهه 1980 میلادی را روایت می‌کند. نویسنده داستان پسرکی به نام شاگی و مادرش را در طول چند سال نشان می‌دهد و تلاش می‌کند مفهوم هویت، اعتیاد، و رهایی را بار دیگر توصیف کند.

"عفو" نوشته آراویند آدیگا

آخرین داستان نویسنده برنده‌یِ جایزه من‌بوکر درباره خدمتکاری به نام دنی است که از سریلانکا فرار کرده و به صورت غیرقانونی در استرالیا زندگی می‌کند. دنی از ماجرای قتل یکی از مشتریانش آگاه می‌شود. اگر حرفی بزند زندگی و حرفه‌اش به خطر می‌افتد اما اگر سکوت کند حقیقت پنهان می‌ماند. داستان طی یک روز رخ می‌دهد  و تصمیم دنی تنشی واقعی به وجود می‌آورد.

"زندگی واقعی" نوشته براندون تیلور

داستان تیلور سیاه‌پوست که در طول زندگی‌اش هیچ‌وقت نتوانست با دوستان سفیدپوستش ارتباط برقرار کند.

"اینجا برای این" نوشته اریک توماس

تعلق داشتن به چه معناست؟ توماس این سؤال را در همه مقاله‌های این مجموعه مطرح می‌کند و همه مکان‌هایی را که هیچ‌وقت به آن‌ها احساس تعلق نکرد کشف می‌کند. نویسنده سیاه‌پوست بودن در جامعه آمریکا را در این کتاب توصیف می‌کند.

"باشکوه و فاسد" نوشته اریک لارسون

وقتی در سال 1940 وینستون چرچیل به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا انتخاب شد سال سختی را پشت سر گذاشت. کمپین بمب‌گذاری آدولف هیتلر بیش از 40 هزار شهروند را کُشت. لارسون از تأثیر آن 12 ماه بر روی چرچیل و خانواده‌اش می‌نویسد و تصویری پیچیده از اراده و رهبری در میانه هرج و مرج و ترس را ارائه می‌کند.

"آپیروگن" نوشته کولوم مک‌کان

بَسام اَمین و رامی اِلهانان دو پدر اسرائیلی و فلسطینی هستند که دخترانشان به شکل وحشیانه‌ای به قتل رسیده‌اند و همین درد دوستی آن‌ها را شکل می‌دهد. داستان بر اساس اتفاقی واقعی نوشته شده است و نویسنده‌یِ برنده‌یِ جایزه کتاب ملی آمریکا حقیقت را با تخیل ترکیب می‌کند تا نشان دهد آدم‌ها چگونه از غم خود استفاده می‌کنند تا به طرفداران صلح و دوستی در خاورمیانه تبدیل شوند.

"احساسات کوچک" نوشته کتی پارک هونگ

نویسنده آسیایی-آمریکایی از هویت خود بهره می‌گیرد تا آگاهی مخاطبین آمریکایی را نسبت به مفهوم نژاد افزایش دهد و برای رسیدن به این هدف گاهی مجبور می‌شود خاطرات خصوصی‌اش را با خوانندگان در میان بگذارد و همین موضوع سبب می‌شود برای خواننده باورپذیرتر شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو