ویزای شینگن را چگونه در سریع ترین زمان بگیریم؟

منبع: همگردی

143

1398/11/15

16:20


سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به اخذ ویزای شینگن دارد. این ماجرا موجب می شود که متقاضیان سفر به کشورهای اروپایی بارها واژه ی «شینگن» را بشنوند. اما شینگن چیست؟ چرا باید ویزای شینگن دریافت کرد؟ کدام کشورهای اروپایی نیاز به ویزای شینگن دارند؟ این ها سوالاتی هستند که در ادامه به آن ها پاسخ داده خواهد شد.

شینگن چیست؟

شینگن یا شنگن [Schengen] به عنوان یک توافق نامه شناخته می شود. در حال حاضر بر طبق توافق نامه ی شنگن 26 کشور اروپایی مرزهای سیاسی خود را عمدتاً برای سفرهای بین المللی و امور مربوط به ویزا برداشته اند. بر طبق این توافق نامه برای ورود به این 26 کشور اروپایی به یک نوع ویزا یعنی ویزای شنگن نیاز است. البته خود این ویزای شینگن هم انواعی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد. مجموعه این 26 کشور را منطقه شینگن می نامند، منطقه ای که شامل کشورهای زیر است:

1- ایتالیا

2- اسپانیا

3- پرتغال

4- سوئد

5- نروژ

6- دانمارک

7- فنلاند

8- بلژیک

9- مالت

10- آلمان

11- فرانسه

12- مجارستان

13- هلند

14- اتریش

15- چک

16- اسلواکی

17- اسلوونی

18- لاتویا

19- لیتوانی

20- لیختن اشتاین

21- سوییس

22- لوکزامبورگ

23- ایسلند

24- یونان

25- لهستان

26- استونی

ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن ویزایی است که دارنده آن می تواند در این 26 کشور تردد داشته باشد و اگر از ویزای بلندمدت برخوردار باشد بتواند حتی اقامت کند. البته در نظر داشته باشید که اگر مثلاً ویزای شینگن فرانسه را داشته باشید باید ابتدا وارد کشور فرانسه شوید و پس از طی کردن یک سری مرحله اداری است که می توانید از فرانسه به سایر کشورهای شینگن هم بروید.

ضمناً برخی کشورهای عضو شینگن ساده تر ویزای شینگن را صادر می کنند. به عنوان مثال اخذ ویزای شینگن مالت ساده تر از اخذ ویزای شینگن فرانسه است، از این رو اگر بخواهید به یکی از کشورهای شینگن سفر کنید بهتر است قبل از اقدام به انجام کاری ابتدا با یک کارشناس مجرب و متخصص مشورت کنید تا ببینید که با شرایطی که شما دارید اخذ ویزای شینگن کدام کشور می تواند کاری ساده تر باشد؟

پیشنهاد می کنم برای مشورت با کارشناسان ویزای شینگن با شماره تلفن 02157938 تماس بگیرید. کارشناسان آژانس گردشگری ساحل شنی آماده ارائه مشاوره ی رایگان در زمینه ی ویزای شینگن به شما عزیزان هستند.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چه انواعی دارد؟

ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای کاری و ... از جمله دسته های ویزای شینگن هستند، اما انواع ویزای شینگن نیستند. ویزای شینگن به 3 نوع کلی تقسیم می شود. نوع اول ویزای اتحادیه شینگن است. خود این ویزای اتحادیه شینگن هم به چند نوع تقسیم می شود که در ادامه به این چند نوع پرداخته خواهد شد. نوع دوم ویزای شینگن اعتبار محدود منطقه ای است و نوع سوم هم با نام ویزای شینگن نوع D یا ویزای ملی شناخته می شود.

ویزای اتحادیه، یعنی همان نوع اول، چند نوع دارد. یک نوع این ویزا با نام ویزای نوع A شناخته می شود. ویزای نوع A یک ویزای ترانزیت فرودگاهی است. یعنی آن که اگر بخواهید به کشوری غیر شینگن سفر کنید ولی هواپیمای شما بخواهد چند ساعتی را در یکی از فرودگاه های یکی از کشورهای شینگن توقف کند شما به عنوان یک ایرانی به ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی یعنی همین ویزای نوع A نیاز دارید. این ویزای نوع A فقط برای فرودگاه است و با در دست داشتن آن نمی توانید از فرودگاه خارج شوید.

نوع دیگری از ویزای اتحادیه، ویزای نوع B است. این ویزا هم ویزای تزانزیت است، ولی برای سفرهای زمینی قابل استفاده است. ویزای نوع C هم یکی از ویزاهای اتحادیه به شمار می رود. این ویزا امکان اقامتی کوتاه مدت را در کشورهای منطقه شینگن به دارنده ویزا می دهد. اگر بخواهید سفری توریستی به کشورهای شینگن داشته باشید به این ویزا نیاز دارید.

خوب، انواع ویزای اتحادیه [که نوع اول از ویزای شینگن بود] را مرور کردیم، نوبت به ویزای نوع دوم یعنی ویزای اعتبار محدود منطقه ای می رسد. این ویزا برای شرایط اضطراری از جمله شرایطی که شهروندان کشورهای خارج از منطقه شینگن بخواهند برای کمک های بشردوستانه به کشورهای شنگن سفر کنند، کاربردی است. ویزای نوع سوم هم ویزای بلند مدت شینگن است که با نام ویزای نوع D شناخته می شود. اگر بخواهید برای چند ماه و یا چند سال در یکی از کشورهای شینگن زندگی کنید و یا حتی بخواهید اقامت دائم بگیرید باید به دنبال این نوع ویزای شینگن باشید.

برای دریافت انواع ویزای شینگن می توانید از خدمات آژانس گردشگری ساحل شنی استفاده کنید.

ویزای شینگن چه انواعی دارد؟

وقت سفارت شینگن چیست؟

قبل از آن که ویزای شینگن بگیرید یکی از مراحلی که باید طی کنید این است که با مسئولان سفارت کشوری که می خواهید ویزای آن را دریافت کنید ملاقات کنید. در طی این ملاقات به پرسش های آن ها پاسخ می دهید و مدارکتان را هم ارائه می کنید. به فرآیند دریافت وقت برای ملاقات با مسئولان سفارت «اخذ وقت سفارت شینگن» می گویند.

برای آن که درست سر وقت مورد نظرتان این وقت را دریافت کنید پیشنهاد می کنم از تجربه کارشناسان آژانس گردشگری ساحل شنی استفاده کنید.

برای دریافت وقت سفارت شینگن و ویزای شینگن با شماره تلفن 02157938 تماس بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو