خرید خانه در ترکیه برای خارجیان چه مزایایی دارد؟

منبع: آرگا

138

1398/11/15

17:57


خرید خانه در ترکیه یکی از موضوعات مورد توجه افراد برای سرمایه‌گذاری و همچنین کسب اقامت و پاسپورت ترکیه است و می‌تواند به بسیاری از افراد برای رسیدن به اهدافشان کمک کند. اگر می‌خواهید تا در خصوص مزایای خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مزایای خرید خانه در ترکیه

معمولاً افرادی که در ترکیه اقدام به خرید ملک می‌کنند را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

یکی از این دسته‌ها متعلق به افرادی است که رفت‌وآمد زیادی به ترکیه دارند. آن‌ها چه برای کار و چه برای تفریح زیاد به این کشور سفر می‌کنند و داشتن یک خانه در ترکیه هم می‌تواند حفظ سرمایه باشد و هم از هزینه سرسام‌آور هتل جلوگیری کند.

یکی دیگر از این دسته‌ها متعلق به بازنشستگانی است که می‌خواهند باقی عمر را به‌دوراز هیاهو با خیالی راحت از حفظ سرمایه به‌صورت ملک، در این کشور زندگی کنند. بیشتر شهرهای کشور ترکیه مثل آنتالی،ا محیطی ایده‌آل برای تحقق این هدف است. افرادی که برای دریافت اقامت در ترکیه اقدام به خرید خانه می‌کنند را نیز می‌توان در همین دسته قرارداد.

دسته دیگر مربوط به سرمایه‌گذاران و سرمایه‌دارانی است که خریدوفروش و ساخت‌وساز ملک یکی از مشاغل اصلی آن‌ها است.

خرید خانه در ترکیه می‌تواند برای بسیاری از افراد راه‌حلی مناسب و دارای مزایای بسیار باشد. هرچند روی این مطلب بیشتر با دسته دوم است. یعنی افرادی که به‌قصد اقامت در ترکیه اقدام به خرید ملک در این کشور می‌کنند.

مزایای خرید خانه در ترکیه

اخذ پاسپورت، شهروندی و یا تابعیت ترکیه

خرید خانه در ترکیه یکی از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های دریافت پاسپورت این کشور است. یک فرد خارجی می‌تواند با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار، تابعیت ترکیه را در عرض ۶ ماه کسب کند. این روش علاوه بر اینکه یکی از راحت‌ترین راه‌های دریافت پاسپورت و شهروندی است، یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه است.

با خرید خانه در ترکیه شما و خانواده‌تان شهروند ترکیه به شمار خواهید آمد و می‌توانید درست مانند یک ترک از حقوق مساوی در کشور برخوردار شده و به‌راحتی و بدون دغدغه زندگی کنید.

اگر می‌خواهید با خرید ملک در استانبول پاسپورت این کشور را اخذ کنید باید شرایطی را در خرید ملک رعایت کنید پس حتماً بایدها و نبایدهای خرید ملک برای اخذ تابعیت را مطالعه کنید.

دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در ترکیه

اگر قادر به رعایت شرایط خرید ملک برای اخذ پاسپورت نبودید نگران نباشید. شما می‌توانید با خرید خانه در ترکیه در کمترین حالت اقامت این کشور را به دست آورید. شما طی یک دوره ۵ الی ۸ ساله با تمدید اقامت یک‌ساله‌ای که با خرید ملک به دست آورده‌اید می‌توانید اقامت دائم بگیرید و دیگر نیازی به تمدید نخواهید داشت.

شما با داشتن اقامت ترکیه بسیار راحت‌تر می‌توانید اقدام به پیدا کردن کار و ثبت شرکت در ترکیه کنید.

قیمت مناسب

خرید خانه‌ یکی از گران‌ترین فعالیت‌هایی است که اغلب انسان‌ها در تمام زندگی موفق به انجام می‌شوند. درواقع بسیاری از مردم یک عمر برای خرید خانه پس‌انداز می‌کنند و نمی‌توانند هدفی بالاتر از این برای خود متصور بشوند.

نکته خوشحال‌کننده این است که قیمت ملک در ترکیه به نسبت سایر جهان چندان زیاد نیست. شما می‌توانید با صرف هزینه نه‌چندان زیادی، ملکی خوب تهیه کنید و در آن ساکن شوید. علاوه بر این ویلاها، خانه‌های جنگلی و … نیز قیمت چندانی ندارند.

با توجه به اینکه لیر ترکیه نیز تفاوت چندانی با ریال ندارد شما بسیار ساده‌تر می‌توانید اقدام به خرید خانه در ترکیه بکنید و یک زندگی آرام و زیبا را در پیش بگیرید. قیمت ملک در شهرهای کوچک‌تر ترکیه به همان نسبت کمتر است و شما از این گزینه نیز می‌توانید بهره ببرید. ضمن این که در صورت تمایل به خرید، مجموعه ما علاوه بر مشاوره جهت خرید، می‌تواند خدمات صرافی در ترکیه را هم ارائه کند.

سکونت

مسلماً راه‌های بسیار زیاد دیگری برای دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه وجود دارد ولی شاید بتوان گفت هیچ راهی بهتر از خرید ملک برای کسی که می‌خواهد در این کشور سکونت کند وجود ندارد. شما علاوه بر سرمایه‌گذاری و به چنگ آوردن مجوز اقامت و یا حتی شهروندی، محلی که می‌خواهید در آن اقامت کنید را نیز تأمین کرده‌اید و دیگر نیازی به پیدا کردن محلی برای زندگی ندارید و لازم نیست هزینه‌ای هم بابت آن بپردازید. شما در سرمایه‌گذاری‌تان زندگی خواهید کرد و این‌ یکی از سودهایی است که از آن خواهید برد.

سرمایه‌گذاری امن

برای اغلب مردم پیدا کردن محلی امن که ارزش پولشان در آن از بین نرود و به یک سود متوسط و قابل‌قبول منتهی شود در سرمایه‌گذاری بیش از هر چیزی اهمیت دارد. در حقیقت سرمایه‌گذاری‌های متعدد و خریدوفروش شغل عده محدودی است و بااین‌وجود اغلب مردم به یک سرمایه‌گذاری امن علاقه‌مندند و نیاز دارند. خرید مسکن یکی از این سرمایه‌گذاری‌هایی است که اگر در آن دقت کافی شود به‌هیچ‌عنوان ضرر نمی‌کند و سود قابل قبولی را تضمین می‌کند.

برای کسب اطمینان از سود خود در خرید ملک تمامی جوانب احتیاط را در نظر بگیرید و ترجیحاً با یک وکیل مورد اعتماد مشورت کنید.

مالیات بر ارث و مالکیت تام

در ترکیه نیز درست مثل ایران مسئله‌ای تحت عنوان مالیات بر ارث وجود ندارد و افراد می‌توانند با خیال راحت از اینکه تنها عزیزانشان در اموالشان سهیم خواهند بود، املاک خود را به‌جای بگذارند.

از طرفی دیگر در ترکیه خریدار مالک تام ملک خریداری‌شده خواهد بود و می‌تواند هر اختیاری روی آن داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو