هجوم خریداران بلیت‌های نوروزی قطار

منبع: برترین ها

57

1398/11/15

19:46


از صبح امروز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی به صورت حضوری آغاز شد.

خبرآنلاین: از صبح امروز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی به صورت حضوری آغاز شد.

بر اساس مصوبه ستاد نوروزی راه‌آهن طرح سفرهای نوروزی ریلی به مدت ۲۱ روز از بیست و چهارم اسفند ۹۸ آغاز می‌شود و تا پانزدهم فروردین ۹۹ ادامه دارد.

در این راستا شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبه ستاد سفرهای نوروزی اقدام به پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی طی روزهای چهاردهم و پانزدهم بهمن ماه کرده است که در روز اول از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر بلیت قطارهای نوروزی به صورت اینترنتی در همه مسیرها به جز مسیرهای منتهی به مقصد مشهد مقدس، از ساعت ۱۲ تا ۱۷ همان روز از همه مسیرها به مشهد مقدس و بالعکس به جز مسیر تهران-مشهد و بالعکس و از ساعت ۱۷ به بعد پیش فروش بلیت تهران-مشهد -تهران به صورت اینترنتی پیش فروش شد.

از صبح امروز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه نیز نیز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از طریق آژانس‌ها و مراکز مجاز فروش بلیت قطارهای مسافری در یک مرحله آغاز شده است.

طبق اعلام مسئولان شرکت راه‌آهن مسافران باید در زمان خرید بلیت قطارهای مسافری حتماً کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و مندرجات آن را با درخواست ارائه شده مطابقت داده و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت یا مخدوش بودن برای رفع مشکلات موضوع را با اپراتور در میان بگذارند.

شایان ذکر است، مردم برای خرید بلیت از مراجعه به دلالان اکیدا خودداری کنند. زیرا در تمام ایستگاه‌های راه‌آهن کشور، بلیت‌ها با کارت ملی و شناسنامه توسط ماموران مستقر در ایستگاه‌ها مطابقت داده می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تفاوت در اطلاعات مندرج در بلیت و کارت ملی یا شناسنامه، باید برای سفر نسبت به خرید بلیت جدید اقدام کند.

گفتنی است، برای ایام نوروز ۹۹ بالغ ۵۰۴۰ قطار شامل ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر صندلی پیش‌بینی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷ درصد و ۵ درصدی رشد داشته است.

یادآور می‌شود میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن روز گذشته اعلام کرد که ۵۰ درصد ظرفیت قطارها به پیش فروش اینترنتی اختصاص یافته و ۵۰ درصد ظرفیت هم به دفاتر فروش و آژانس‌ها واگذار شده است و فقط در ۱۴ دقیقه اول حجم زیادی بلیت قطار به فروش رفت. همچنین در یک ساعت اول یعنی از ساعت ۷ تا ۸ صبح، ۱۱ هزار نفرصندلی به فروش رفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو