آموزش باریک کردن خط فک با آرایش

آموزش باریک کردن خط فک با آرایش


منبع: زیبامون

531

1398/11/15

22:08


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم به شما آموزش بدهیم که با کمک چه روش هایی میتوانید کاری کنید که خط فکتان صاف تر و کشیده تر به نظر برسد.

آموزش باریک کردن خط فک با آرایش

استخوان بندی صورت و فک شما تاثیر بشدت زیادی بر ظاهرتان و اینکه چگونه به نظر می رسید، می گذارد. یک خط فک و استخوان‌بندی تیز و صاف باعث می‌شود که شما به شدت جذاب تر به نظر برسید، و همچنین باعث می شود که چهره جوان تری نیز داشته باشید. فک شما و خط فک تان مرزبندی صورتتان است و باعث می شود که زیبایی تان جلوه بهتری پیدا کند. خط فک باریک و یک فک لاغر باعث می شوند شما زیباتر به نظر برسید و ناخواسته لاغرتر نیز به چشم بیایید.

به کمک یک خط فک زیبا چهره شما باریک‌تر خواهد بود. خطوط فک کشیده و باریک هستند و در نتیجه ظریف تر به نظر میرسید. در خانوم ها به ‌جای صورت مربعی، داشتن یک منحنی زنانه زیباتر است و همچنین وقتی خطوط فک به‌ خوبی مشخص‌ اند به ‌نحوی‌ که گردن از صورت جدا شده و قسمت پایین فک زاویه‌دار است چهره به استانداردهای زیبایی نزدیک تر میشود. از آن جایی که شما نمی توانید بدون عمل جراحی اندازه و صافی فک خودتان را تغییر دهید، باید روش های آرایشی خاصی را برای این که خط فک زیباتری داشته باشید دنبال کنید. اگر از خط فک تان راضی نیستید این مقاله از زیبامون دات کام را از دست ندهید!

در ادامه با تعدادی روش‌ ساده  به شما آموزش می دهیم که چه کارهایی باعث می شوند خط فکتان کشیده تر و باریک تر به نظر برسد.

از کرم برنزه و کانتور استفاده کنید

فک باریک تر

کانتور کردن یکی از واضح ترین و بهترین روش هایی است که می توانید با کمک آن خط فک تان را باریک‌تر و کشیده‌تر نشان بدهید. این واقعیت که کانتور توانایی این را دارد که جادو کند و ظاهر صورت تان را به طور کلی عوض کند؛ بر همه آشکار است. ولی متاسفانه یکی از مشکلات استفاده از کانتور کردن این است که زمان زیادی می برد و مهارت می‌خواهد. باید صبور باشید و همچنین به یاد داشته باشید در نور مناسب نتیجه بهتری می گیرید، در غیر این صورت ممکن است نتیجه به دست آمده زیاد طبیعی نباشد.

برای خیلی از خانم ها، کانتور کردن و این که با کمک آن خط فک و صورت را لاغر تر نشان بدهند، به دلایل مشخصی به شدت وسوسه برانگیز است! اما از آنجایی که کانتور می تواند دردسرساز و سخت باشد، برای اینکه فک تان باریک تر و لاغرتر به نظر برسد به جای کانتور از کرم پودر یا کرم های برنزه استفاده کنید. کرم های برنزه دوام طولانی تری از کانتور بر روی پوست دارند و همچنین راحت تر با رنگ طبیعی پوستتان مخلوط می شوند و تلاش کمتری برای استفاده از آنها لازم است.

فک باریک تر

کرم برنزه را دور خط فک تان بزنید و از خط فک طبیعی تان به عنوان راهنما استفاده کنید. آن را کاملا محو کنید و مطمئن شوید که پودر برنزه را با رنگ طبیعی صورتتان مخلوط کرده اید. ترجیحا از یک طیف رنگی مات استفاده کنید، زیرا که مخلوط کردن برنزه های درخشان با رنگ پوست طبیعی ممکن نیست و در نتیجه صورتتان بعد از استفاده از آن طبیعی به نظر نخواهد رسید.

مدل موی مناسبی انتخاب کنید.

فک باریک تر

 مدل مو هایتان و مدلی که آن ها را در اطراف صورت شانه می کنید، با اینکه صورت تان چقدر لاغر به نظر خواهد رسید و خط فک تان تا چه حد صاف و کشیده به چشم خواهد آمد، ارتباط کاملا مستقیمی دارد. با یک مدل موی مناسب و یک استایل خوب شما خیلی راحت می توانید بدون اینکه تلاش زیادی کنید، باعث شوید که صورت و فک تان لاغر تر به نظر برسد و نیازی به روش‌های خاص آرایشی نداشته باشید.

چتری های بلند و چتری هایی که راحت می توانید آنها را در صورت تان بریزید، یکی از بهترین روش ها برای خانم های با صورت های گرد، برای کشیده تر به نظر رسیدن صورتشان است. چتری های بلند که به تازگی مد شده اند، می توانند با در بر گرفتن صورت شما باعث شوند که لاغرتر بنظر برسید و چهره تان به طور کلی ظریف تر جلوه کند. همچنین برای اشخاصی که موهای بلند دارند، استایل های آرایشی مو که موها را چندلایه می کند، به نمایان کردن خط فک تان کمک بی‌نظیری می‌کند.

از رنگ موهای تیره استفاده کنید

فک باریک تر

رنگ موهای روشن باعث می‌شوند که خط فک و صورت تان چاق تر به نظر برسد، زیرا که این رنگ موها تا حدی با رنگ طبیعی پوستتان ترکیب می شود و در این حالت موها نمی توانند به خوبی صورتتان را قاب بگیرند. در حالی که رنگ موهای تیره به خوبی این عمل را انجام می‌دهند و دور صورت شما را مرز بندی می کنند، و در نتیجه باعث می شوند که خط فک و صورت تان به طور کلی لاغرتر به نظر برسد. اگر به طور طبیعی موهای مشکی رنگی دارید و یا موهای تان تیره است، می توانید با استفاده از مدل موهایی که بالاتر به آن اشاره شد، باعث شوید که صورت تان لاغر تر و کشیده تر به نظر برسد.

اما اگر میان موها هایلایت دارید و یا به طور طبیعی موهایتان روشن است، به شدت ضروری است که به آرایشگاه مراجعه کرده و از یک متخصص پوست و مو بخواهید با انتخاب یک رنگ تیره مناسب، کمک کند که صورتتان لاغر تر به چشم بیاید. اگر قسمت های کناری و جلوی موهایتان تیره‌ تر باشند، در این حالت به قاب بندی صورت تان کمک زیادی میکنند و در نتیجه خط فک و کل صورتتان چون خوب قاب گرفته شده است لاغر تر به نظر میرسد.

 

صورتتان را ماساژ دهید

فک باریک تر

ماساژ دادن روزانه صورت باعث می شود که جریان خون در صورت شما و در میان رگ های پوستی تان سرعت بیشتری بگیرد و بهتر جابجا شود . در نتیجه از ورم و پف کردن پوستتان جلوگیری می شود. همچنین ماساژ دادن روزانه صورت باعث می شود از استرس شما کاسته شده و حس و حال بهتری داشته باشید. تنها ۵ دقیقه در روز را باید صرف این مسئله کنید. با نوک انگشتانتان صورتتان را دایره ای و دورانی شکل ماساژ دهید. بیشتر روی گونه ها، چانه و فک تان تمرکز کنید، و این پروسه را ۵ الی ۱۰ ثانیه روی هر ناحیه تکرار کنید و سپس به ناحیه بعدی بروید. برای اینکه تاثیر بیشتری بگیرید، می توانید روزانه این عمل را چند بار انجام دهید. البته هنگامی که دارید صورتتان را ماساژ می دهید مطمئن باشید که دستانتان تمیز است و هیچ گونه آلودگی بر روی آن ها وجود ندارد، تا با این کار باعث نشوید که منافذ پوستتان بسته شده و یا جوش بزنید.

به حد کافی آب بنوشید

فک باریک تر

کم آبی بدن و به اندازه کافی آب نخوردن باعث می‌شود که رطوبت پوست کم شود و اسیب ببیند و در نتیجه پوست شما پف میکند و متورم به نظر میرسد، و خط فک تان به راحتی زیر آن همه ورم ناپدید خواهد شد. حداقل روزی ۸ لیوان آب بخورید تا باعث شود از ورم و پف کردن پوستتان کاسته شود. همچنین سعی کنید شب ها به حد کافی بخوابید و میزانی که روزانه نمک می خورید را نیز کاهش دهید. درست مثل کم‌آبی، کمبود خواب نیز می تواند سدیم را در بدن افزایش دهد، که باعث پف کردن پوست می شود. اینکه همیشه بیش از حد آرایش کنید، نمی تواند روش مناسبی برای لاغر نشان دادن صورت تان باشد. بیشتر از آرایش، مراقبت از پوستتان در فصل های مختلف و رعایت کردن روتین های روزانه سلامتی باعث می‌شود که صورتتان لاغر تر، سالم تر و جوان تر بنظر برسد.

رژگونه را فراموش نکنید

فک باریک تر

با ظهور روش های میکاپ مدرن و استفاده بی حد و اندازه همه از کانتور و هایلایتر ها، بسیاری از خانم ها خیلی وقت است که رژگونه های کلاسیک  را کنار گذاشته اند و ترجیح می‌دهند از هایلایتر و کانتور برای به چشم آوردن گونه هایشان استفاده کنند. اما اگر می‌خواهید فک تان را زیباتر جلوه دهید و صورت تان لاغر شود، رژگونه یکی از آسان ترین و بهترین راه هاست .رژگونه را زیر استخوان گونه هایتان بزنید، آن را تا کنار گوش هایتان بکشید و کاملاً روی پوستتان محو کنید. همچنین رنگ رژ گونه ای که استفاده می کنید در این که تا چه حد صورت تان لاغر به نظر برسد، تاثیر بسیار بالایی می گذارد. از رژ گونه های رنگ دار که یک زیر مایه قهوه ای رنگ دارند، برای اینکه خطوط صورتتان را مشخص کنید استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که رژگونه و رنگ آن را کاملاً با پوستتان مخلوط میکنید، تا آرایشتان طبیعی به نظر برسد.

فکتان را ورزش دهید

فک باریک تر

ورزش دادن فک و عضله های صورت قرار نیست ساختار استخوانی صورتتان را را عوض کند، اما می تواند باعث شود که عضلات فک و صورت تان شکل بگیرد. البته این به این معنا نیست که شما نیاز است یک روتین خاص برای ورزش فک به ورزش های روزانه تان اضافه کنید! در واقع می‌توان گفت که بسیاری از عادت های روزانه شما بدون اینکه از آن خبر داشته باشید، می تواند روی شکل گیری عضله های صورت و فک تان تاثیر زیادی بگذارد.

لبخند زدن و آدامس جویدن از جمله فعالیت هایی هستند که می توانند عضله های صورتتان را در اطراف خط فک به شدت تحت تاثیر قرار دهند. اگر بیشتر لبخند بزنید، عضلات صورتتان بهتر شکل می گیرند و باعث می شوند که صورتتان باریک تر به نظر برسد. همچنین آدامس جویدن نیز به داشتن یک خط فک تیز، لاغر تر و باریک تر بشدت کمک می کند، زیرا که هنگام آدامس جویدن فک و عضلات مرتبط آن کاملاً درگیر میشوند.

فراموش نکنید که داشتن خط فکی تیز و زیبا نیاز به اینکه حتماً دست به عمل های زیبایی گران بزنید و کارهای سخت کنید، ندارد. تکنیک‌های بالا به شما کمک می کنند که پس از مدتی به خط فکی زیبا و خاص دسترسی پیدا کنید و چهره دلخواهتان را داشته باشید. فقط نیاز به اندکی تلاش و صبوری دارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو