روش های طلایی و موثر برای چاق شدن صورت

روش های طلایی و موثر برای چاق شدن صورت


منبع: زیبامون

503

1398/11/16

00:02


ما در این بخش از زیبامون به تمام چیزهایی که به شما کمک میکند تا صورت چاق تر و زیباتری داشته باشید، اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

روش های طلایی و موثر برای چاق شدن صورت

برجسته بودن گونه ها و پُر بودن صورت، میتونه تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی چهره داشته باشه و همچنین باعث میشه تا چهره و صورت شما جوان تر دیده بشه. در سنین جوانی، به دلیل وجود چربی های زیر پوستی در گونه ها، چهره افراد به طور طبیعی چاق و کامل دیده میشه اما با افزایش سن، کاهش وزن و ... به مرور زمان، این چربی ها از بین میره و باعث میشه تا صورت افراد لاغر تر به نظر برسه.

شما میتونید با رعایت برخی نکات تغذیه ای، انجام تمرینات ورزشی مخصوص صورت و همچنین استفاده از دستورالعمل های خانگی و موثر، صورت خودتون رو چاق تر و کامل تر کنید و زیبایی و جذابیت چهره و صورت رو در هر سن و سالی که هستید، افزایش بدید. چرا که گونه های برجسته و چاق میتونه خیلی سریع و راحت، ویژگی های صورتتون رو برجسته تر و جذاب تر نشون بده. 

از این رو اگر به دنبال روشی برای افزایش چاقی صورت و گونه ها هستید، حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام نکات و توصیه هایی که در این زمینه وجود داره آشنا بشید و مورد استفاده قرار بدید.

 

ماساژ صورت و تمرینات ورزشی مخصوص برای چاق شدن صورت

 

ماساژ دادن گونه ها

 

ماساژ دادن گونه ها

 

برای اینکه صورت چاق تر و گونه های برجسته تری داشته باشید، بهتره که گونه هاتون رو ماساژ بدید. برای این کار باید نوک انگشتان خودتون رو بر روی گونه ها قرار بدید و با حرکات نرم و دایره ای، گونه ها رو از پایین و نزدیکی بینی به سمت بالای گونه و گوش ماساژ بدید.

به هیچ عنوان فشار خیلی زیادی به گونه ها وارد نکنید. این کار رو هر روز در تمام قسمت های صورت از جمله چال گونه، نزدیکی بینی و زیر گونه و خط فک انجام بدید تا بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، شاهد اثربخشی اون باشید.

 

یوگای صورت برای بهبود گردش خون در صورت

 

یوگا صورت

 

برای انجام این کار باید دهان خود را به طور کامل باز کنید. لب بالا و پایین رو به سمت داخل ببرید به گونه ای که دندون های بالا و پایین رو با لب ها بپوشونید. لب هاتون رو محکم در این حالت نگه دارید تا احساس کشیدگی در گوش ها داشته باشید علاوه بر این باید به آرامی فک رو هم به سمت جلو بکشید. 30 ثانیه در این وضعیت بمانید. در این حالت عضلات گونه و ناحیه دهان سفت خواهند شد.  بعد از گذشت این مدت زمان، کمی استراحت کنید و مجددا این حرکت رو به مدت 5 بار در روز تکرار کنید.

 

نیشگون گرفتن از گونه ها

 

نیشگون گرفتن از گونه ها

 

با استفاده از انگشت شصت و انگشت اشاره، از قسمت گوشتی گونه ها نیشگون بگیرید و به آرامی فشار دهید اما با سرعت انجام بدید. هر گونه به مدت 10 بار نیشگون بگیرید. این کار نه تنها باعث میشه تا گردش خون بیشتری در پوست صورت ایجاد بشه و رنگ پوستتون رو بهبود میده، بلکه تاثیر خیلی زیادی هم در چاق شدن صورت و گونه ها داره. 

نیشگون گرفتن از گونه به طور موقت باعث میشه تا گونه های صورتی رنگ و زیبایی داشته باشه و میتونه یک ترفند خوب قبل از عکس گرفتن و یا قرار ملاقات های اولیه باشه!

 

دستورالعمل خانگی و محلولی برای چاق شدن صورت

 

پوست صورت و گونه ها رو همیشه هیدراته و مرطوب نگه دارید

 

کرم مرطوب کننده

 

به طور روزانه از کرم مرطوب کننده برای پوست صورت استفاده کنید. بهتره این کرم ها رو بعد از هر بار حمام کردن و یا شستن صورت، روی پوست بزنید تا هم پوست صورت آبرسانی بشه و هم رطوبت بیشتری برای پوستتون ایجاد بشه. استفاده از مرطوب کننده های حاوی SPF هم میتونه انتخاب مناسب و بهتری باشه؛ چرا که از پوست شما در برابر نور آفتاب محافظت هم میکنه.

اگرچه کرم مرطوب کننده به طور مستقیم باعث افزایش حجم گونه ها و یا چاق شدن صورت نمیشه اما مرطوب و هیدارته بودن پوست صورت، باعث میشه تا پوست سالم تر و جوان تری داشته باشید و صورتتون کامل تر و پُر تر به نظر خواهد رسید.

 

استفاده از محلول گلاب و گلیسرین ببرای چاق شدن صورت

 

محلول چاق شدن صورت

 

محلول گلاب و گلیسیرین تاثیر خیلی خوبی در کلاژن سازی پوست داشته و کمک میکنه تا صورت و گونه های چاق تر و کامل تری داشته باشید. برای این منظور باید 1/2 قاشق گلاب رو با 1 قاشق گلیسیرین ترکیب کنید و در یخچال قرار بدید و هرشب قبل از خواب، این محلول رو بر روی پوست تمیز، ماساژ بدید. اجازه بدید این ترکیب شب تا صبح روی پوست بمونه و صبح روز بعد، صورتتون رو بشویید.

بعد از گذشت یک هفته، متوجه خواهید شد که پوستی نرم تر داشته و همچنین پوست اطراف گونه ها محکم تر و برجسته تر شده است. گلیسیرین پوست رو مرطوب نگه میداره و تاثیر خیلی خوبی در کلاژن سازی داره. و میتونه در آبرسانی و آرام کردن پوست تحریک شده هم موثر باشه.

 

استفاده از ژل آلوئه ورا برای چاق شدن صورت

 

ژل آلوئه ورا

 

حدود 30 دقیقه قبل از دوش گرفتن، پوستتون رو با ژل آلوئه ورا ماساژ بدید و یا اینکه این ژل رو بر روی پوست صورت بمالید و بعد از گذشت 30 دقیقه، با آب گرم شست و شو بدید. تکرار روزانه این روند به شما کمک میکنه تا پوست نرم تر و گونه های برجسته تر و زیباتری داشته باشید. 

علاوه بر این میتونید هر روز صبح یک نوشیدنی آلوئه ورا 250 میلی گرمی رو هم به برنامه غذایی خودتون اضافه کنید و بنوشید. اگر به مدت یک ماه این روند رو تکرار کنید متوجه تاثیر اون بر روی گونه و صورت خو خواهید شد. 

ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در آلوئه ورا به کاهش التهاب پوست کمک میکنند و باعث میشن تا پوستی سفت و محکم داشته باشید.

 

ماساژ دادن گونه ها با ماسک شیر و عسل

 

ماسک شیر و عسل

 

ماساژ دادن گونه ها با ماسک شیر و عسل باعث میشه تا پوست نرم تری داشته باشید. برای این منظور باید یک قاشق شیر رو با یک قاشق عسل طبیعی ترکیب کنید تا حالت نرم پیدا کنه. این ماسک رو بر روی پوست صورت و به ویژه گونه ها ماساژ بدید و اجازه بدید تا به مدت 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد شست و شو بدید. تکرار روزانه این کار به مدت یک هفته باعث میشه تا صورت و گونه های چاق تر و برجسته تری داشته باشید. 

اضافه کردن یک قاشق خامه یا ماست به این ترکیب هم باعث میشه تا لطافت و نرمی بیشتری برای پوستتون ایجاد بشه. علاوه بر این نوشیدن روزانه یک لیوان شیر به همراه مقداری عسل طبیعی هم باعث میشه تا از فوایدی که این ترکیب داره بهره مند بشید.

 

استفاده از سیب له شده برای چاق شدن صورت

 

سیب له شده

 

سیب حاوی مقادیر خیلی خوبی از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوست هست و به همین دلیل استفاده موضعی از سیب باعث میشه تا تاثیرات شگفت انگیزی برای پوست داشته باشه. یک سیب بزرگ رو خرد کنید و درون مخلوط کن بریزید تا حالت خمیری پیدا کنه. (میتونید سیب رو رنده هم کنید). این خمیر رو مستقیما بر روی گونه ها و پوست صورت قرار بدید و اجازه بدید تا به مدت 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب گرم شست و شو بدید. 

سیب سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های A ،B ،C هست که تاثیر خیلی خوبی در جلوگیری از آسیب دیدگی بافت صورت و چروک شدن پوست دارند و همچنین حاوی کلاژن و آلاستین بوده و کمک میکنه تا پوستتون نرم تر و چاق تر بشه. علاوه بر این میتونید روزانه یک لیوان آب سیب رو به عنوان میان وعده بنوشید و از تمام فواید این نوشیدنی سالم بهره مند بشید.

 

استفاده از روغن های طبیعی برای چاق شدن صورت و گونه

 

روغن های طبیعی

 

توصیه میشه هر شب بعد از شستن و تمیز کردن پوست، صورتتون رو با چند قطره روغن طبیعی ماساژ بدید و اجازه بدید این روغن شب تا صبح روی پوستتون باقی بمونه. روغن زیتون، روغن زیتون، روغن بادام، روغن شنبلیله یا روغن آووکادو میتونن گزینه خیلی خوبی برای این مورد باشن.

 

چاق شدن صورت با تغذیه

 

مواد غذایی سالم

 

استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین های مختلف، مواد معدنی، روغن های طبیعی و ... میتونه تاثیر خوبی در چاق شدن صورت داشته باشه. از جمله بهترین مواد غذایی که تاثیر خیلی زیادی در چاق شدن صورت و گونه ها دارند رو در زیر بهتون معرفی کرده ایم:

 

  • آجیل
  • عسل
  • هویج
  • جو دوسر
  • دانه های روغنی
  • کربوهیدرات
  • سبزیجات برگ سبز
  • سیب
  • آووکادو
  • شیر
  • ماهی 
  • روغن های طبیعی و سالم

اگر احساس کردید که استفاده از این مواد غذایی سالم، تاثیری در چاق شدن صورت شما نداره میتونید با مشورت پزشک، از مکمل های غذایی هم استفاده کنید. برای دریافت مکمل غذایی حتما باید با پزشک مشورت کنید و متناسب با نیاز بدن بهترین و مناسب ترین مکمل ها رو دریافت نمایید.

 

چاق شدن صورت با شیرخشک

 

شیرخشک

 

شیر خشک یکی از محصولاتی هست که به عنوان غذای کمکی برای نوزادان مورد استفاده قرار میگیره. این محصول حاوی مقادیر خیلی خوبی از انواع ویتامین ها و و مواد معدنی هست که گفته میشه تاثیر خیلی خوبی هم در چاق شدن صورت داره.

اگر هر شب یک لیوان شیر رو به همراه 1 تا 2 قاشق شیر خشک مخصوص بزرگسالان میل کنید، میتونید بعد از گذشت 1 ماه تاثیری رو که بر روی چاق شدن صورت داره، مشاهده کنید. علاوه بر این شما میتونید از ماسک شیر خشک هم برای افزایش لطافت و نرمی پوست و همچنین چاق شدن صورت هم استفاده کنید.

برای این منظور باید  مقداری شیر خشک رو با روغن زیتون مخلوط کنید تا حالت نرم و خمیری پیدا کنند. این ماسک رو بر روی پوست صورت ماساژ بدید و بعد از گذشت نیم ساعت پوست رو با آب گرم بشویید. این ماسک صورت نه تنها باعث نرم تر و روشن تر شدن رنگ پوست میشه بلکه تاثیر خیلی زیادی هم در چاق شدن صورت خواهد داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو