راهنمای بازدید از دهکده جهان نما و آشنایی با زیبایی های این منطقه

راهنمای بازدید از دهکده جهان نما و آشنایی با زیبایی های این منطقه


منبع: آرگا

200

1398/11/16

22:36


ایران دارای جاذبه های توریستی بی نظیری است و شما علاقه مندان این بار با یکی از دیدنی های مهم ایران با نام جهان نما آشنا می شوید دهکده جهان نما در منطقه ای از گرگان قرار گرفته است و در شهرستان کردکوی واقع شده است چشم اندازهای این دهکده بسیار بکر و ویژه هستند و محلی برای ماجراجویانی است که دنبال جابذه های متنوع هستند.

خیلی از گردشگرانی که به منطقه جهان نما سفر می کنند قصد تماشای چشم اندازهای بکر جنگلی را دارند چشم اندازهای وسیعی که در دامنه کوه های این منطقه وجود داردو جنگل های هیرکانی هر یک جذابیت های خاص خود را دارند. جنگل های هیرکانی در این منطقه قدمتی بسیار طولانی دارند جالب است بدانید این جنگل ها به عنوان یک اثر برجسته در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند جنگل های جهان نما نیز از نمونه های مشهور جنگل های هیرکانی در جهان هستند که در منطقه ای محافظت شده از ۶۰ کیلومتری کردکوی قرار گرفته اند شهرستان کردکوی بعد از بهشهر واقع شده است و یکی از مکان های دیدنی مهم در گرگان است.

جهان نما روستایی ییلاقی است و وسعت بسیار زیادی دارد در این منطقه محافظت شده ۶۰۷ گونه گیاهان آوندی وجود دارند و شناسایی شده اند بعد از پارک ملی گلستان جهان نما یکی از وسیع ترین مناطقی است که محافظت شده است و زیستگاه گونه های مختلفی از حیوانات می باشد. جذابیت هایی که این منطقه برای گردشگران دارد موجب می شود تا هر ساله علاقه مندان زیادی از نقاط مختلف دنیا به این مناطق بکر سفر کنند و از نزدیک چشم اندازهای آن را مشاهده کنند.

 دهکده توریستی و گردشگری جهان نما:

جهان نما از شمار جنگل های بکر و دست نخورده در دنیا است و در سال ۱۳۵۲ این جنگل ها را به عنوان یک اثر بکر و یکی از مناطق محافظت شده با اهمیت به ثبت رسانیده اند مردمان این منطقه دارای فرهنگ های بومی و محلی هستند شغل آن ها دامداری و دامپروری است و به همین دلیل با وردو به این منطقه خیلی از افراد را در حال چوپانی از گوسفندان می بینید. تابستان ها چشم اندازهای زیبا و ویژه ای را می توانید در این مناطق نظاره کنید این منطقه از جمله مهم ترین مکان های دیدنی گرگان محسوب می شود که بسیار با اهمیت است. در معرفی مکان های دیدنی گرگان که در سفر به این شهر نباید از دست بدهید باید به جهان نما نیز سفر کنید.

آشنایی با دهکده توریستی جهان

با باریدن باران در فصل های خاصی از سال چشم اندازهای جهان نما دیدنی تر می شوند از سوی دیگر دیدن کلبه های چوبی در روستتا حس خوبی را به شما منتقل می کند و برای چند روزی از هیاهوی شهری دور خواهید ماند. افرادی که اهل طبیعت گردی هستند حتما به این منطقه از گرگان سفر می کنند زیرا می توانند چشم اندازهای بکری را مشاهده کنند همچنین برای گردشگران این امکان وجود دارد که کلبه های چوبی را برای چند شب اقامت کرایه کنند و لذت زندگی روستایی را از نزدیک تجربه کنند.

در بیشتر موارد جنگل و دهکده جهان نما فراگرفته از مه است از این رو جذابیت گشت و گزار در آن برای گردشگران بیشتر می شود خیلی از علاقه مندان که کوهنوردی را دوست دارند در اینجا می توانند تجربه کوهنوردی داشته باشند. دیدن چشمه ها و رودخانه ها نیز خالی از لطف نیستند در گوشه و کنار این دهکده باغ ها و جنگل هایی وجود دارند که پر از درختان میوه هستند همچنین با وجود گونه های مختلفی از گیاهان و درختان اهمیت این منطقه محافظت شده بیشتر می شود.

روستای جهان نما کجاست

دیدنی ها:

دیدنی ها و تفریحاتی که در سفر خود به دهکده توریستی جهان نما می توانید داشته باشید بسیار زیاد هستند در اینجا این امکان برای گردشگران وجود دارد که لذت کوهنوردی را تجربه کنند و از جاذبه های تاریخی و طبیعی اطراف نیز دیدن کنند. دیدنی های گرگان و مناطق تماشایی طبیعی و گردشگری این شهر تماشایی به قدری متنوع و زیاد هستند که ممکن است گردشگران برنامه ریزی درستی برای تفریحات خود نداشته باشند و ما در اینجا توصیه می کنیم تا در برنامه سفر خود به گرگان از جهان نما نیز دیدن کنند.

میل تاریخی رادکان:

از جمله جاذبه هایی که در جهان نما می توانید به سراغ آن بروید سازه آجری در رادکان است رادکان در مسیر کردکوی به جهان نما قرار گرفته است و یکی از بناهای تاریخی جذاب به شمار می آید این سازه بر بالای ارتفاعات واقع شده است و به گنبد رادکان شهرت دارد. در ابتدا این سازه برای راهنمایی دادن و پذیرایی از رهگذران ساخته شده است و بعدها به عنوان یک آرامگاه  و یکی از مکان های دیدنی دهکده جهان نما از آن یاد می شود.

دیدنی تاریخی جهان نما

زندگی در روستا:

یکی از لذت هایی که در سفر خود به این دهکده می توانید تجربه کنید لذت زندگی و گشت و گزار در روستا است زندگی روستایی یک زندگی بکر و دست نخورده است مردمان روستا همواره فرهنگ و آداب و رسوم خود را حفظ می کنند و این می تواند برای بازدیدکنندگان جذابیت زیادی داشته باشد. با زندگی در محیط روستا می توانید بیشتر با غذاهای محلی روستا آشنا شوید و تجربه ساختن نان های محلی را داشته باشید یکی دیگر از لذت ها ثبت این لحظه ها با دوربین عکاسی است.

چشمه ها:

از دیگر دیدنی های دهکده جهان نما می توان به چشمه ها و رودها اشاره کرد این منطقه کوهستانی دارای چشمه های آب خنک است از مهم ترین چشمه های این منطقه توریستی می توان به نخود چشمه، پیرزن چشمه، سرخ چشمه، شربت، مازوکش، سوته، چهارسرا و … اشاره کرد. این چشم اندازها برای علاقه مندان جذابیت های زیادی دارد و می تواند توجه شما را به خود جلب کند.

روستای معروف جهان نما

اگر از علاقه مندان به کوهنوردی، دره نوردی و جنگل نوردی هستید می توانید ماجراجویی خود را در این منطقه آغاز کنید مناطق کوهستانی جهان نما بسیار بکر هستند کوه های این منطقه شناخته شده اند و مکان مناسبی برای کوهنوردی می باشند. اگر می خواهید در سفر به جهان نما محل اقامت خود را در گرگان انتخاب کنید می توانید هتل های گرگان نیز سفری راحت تر داشته باشید. همچنین توصیه می شود تا در سفر خود از دیدنی های آق قلا گلستان نیز دیدن کنید که دارای چشم اندازهای زیبایی هستند.

اگر قصد دارید تا کوهنوردی کنید بهتر است تا امکانات و تجهیزات لازم برای انجام این کار را داشته باشید از سوی انجام اینگونه از تفریحات به شکل گروهی از ایمنی بیشتری برخوردار است توجه کنید که داشتن آب و غذای کافی برای این سفر الزامی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو