زیباترین دهکده های اروپا؛ مکان هایی که از افسانه ها آمده اند

زیباترین دهکده های اروپا؛ مکان هایی که از افسانه ها آمده اند


منبع: همگردی

221

1398/11/17

01:30


گردش در شهر و دهکده های اروپا برای داشتن تجربه ای منحصر بفرد از حضور در یک مکان با اتمسفر بومی، گزینه فوق العاده ای به شمار می رود. با ما همراه شوید تا در ادامه این پست زیباترین شهرهای کوچک اروپا را به شما معرفی کنیم. آماده ماجراجویی هستید؟ برای تور گردشگری بعدی خود به دنبال بهترین مکان های بومی هستید، درست است؟ امیدوار هستید تا بتوانید در یکی از زیباترین شهرهای کوچک اروپا گشت و گذار کنید؟ آیا به دنبال گردش در شهرهایی با جمعیتی کمتر از پنج هزار نفر هستید؟ اگر حتی به یکی از پرسش های بالا، پاسخ شما مثبت باشد، ما درست و به موقع با لیستی کامل برای ماجراجویی بعدی شما حاضر شده ایم. بنابراین، وقت آن است تا ببینیم کدام شهرهای کوچک اروپایی، بهترین گزینه برای داشتن تجربه ای منحصر بفرد از مکانی بومی هستند!

زیباترین شهرهای کوچک اروپا

کاسیس

کاسیس یکی از آن شهرهای رویایی و کوچک اروپایی است که لوکیشین فوق العاده ای برای عکاسی به شمار می رود. این شهر در امتداد ساحل فرانسه و در ناحیه پروانس-آلپ-کوت دازور، درست در آن سوی سواحل سنت تروپه قرار دارد. کاسیس با تاکستان و خیابان های سنگفرش شده احاطه شده و در اطراف آن فرصت های زیادی برای انجام فعالیت های ماجراجویانه وجود دارند. در کاسیس می توانید ترکیب کاملی از جذابیت های شهری حومه ای در فرانسه، آب های آبی خیره کننده و دلربا، خوراک های دریایی فرانسوی و بازارهای محلی فراوان برای قدم زدن را داشته باشید. در خیابان های سنگفرش شده قدم بزنید و برای وعده نهار خود یک عدد باگت فرانسوی تهیه کنید. سپس، یک کایاک اجاره کنید تا شما را برای شنا کردن به کنار صخره های کالانکس ببرد. روز خود را با قدم زدن در کنار سواحل و تماشا کردن قلعه کاسیس که در بالای این دهکده بندرگاهی واقع شده، به پایان برسانید و سپس، در حالیکه از نوشیدنی محلی خود لذت می برید، به تماشای غروب آفتاب بنشینید. بشقاب غذاهایی دریایی تازه را در یکی از رستوران های ساحلی کنار آب امتحان کنید، بخصوص صدف های دریایی که بسیار محبوب هستند. این دهکده کوچک بندرگاهی به خوبی حال و هوای ریویرای فرانسه یا همان کوت دازور را برای شما تعبیر می کند بدون آنکه نیاز باشد هزینه های گزاف نقاطی همچون سنت تروپه یا شهر کن را بپردازید. کاسیس، یکی از دهکده های اروپا برای دوستداران فرهنگ و تمدن است که می خواهند از موقعیت تاریخی و همچنین غذاهای محلی این مکان لذت ببرند و همچنین گزینه ای مناسب برای ماجراجویان به شمار می رود که از مسیرهای کوهنوردی خارج از شهر و همچنین فعالیت های داخل آب لذت ببرند.

کاسیس

اسپیتز (واچاو)

اسپیتز، یکی از دهکده های اروپا در نزدیکی پایتخت اتریش یعنی وین است که معماری اروپایی و تراس های پر از پیچک آن، شما را به حال و هوای زمان و مکان دیگری پرتاب می کند. می توانید در این مورد از زیباترین شهرهای کوچک اروپا مسیرهای پیاده روی بین دهکده ها را کشف کنید که در نزدیکی دانوب تماشایی قرار گرفته اند یا به یک تور تاریخی بازدید از سرداب های بسیار قدیمی بروید که قرن ها پیش ساخته شده و به هورینگرز مشهور هستند. گرچه که چشم انداز این دهکده با تپه های توسکان تفاوت چندانی ندارد، اما شما می توانید در این دهکده از نوشیدنی محلی آن با قیمت خیلی کم بچشید. با وجود کروزهایی که از وین به اسپیلتز می روند و از کنار صومعه کرمز (Krems) عبور می کنند، گزینه های بسیاری برای کشف و گردش وجود دارند که شما می توانید هرکدام را که بیشتر با روحیه تان سازگار است، انتخاب کنید. در میان تاکستان ها قدم بزنید و با منظره زیبای دهکده اسپیتز یا رودخانه دانوب در پشت سر خود عکس بگیرید. میان سرداب های مختلف قدم بزنید و از نوشیدنی های مختلف دست ساز آن ها امتحان کنید تا بتوانید نوشیدنی موردعلاقه خود را پیدا و با افراد محلی صحبت کنید و با آن ها راجع به ترکیبی که در نوشیدنی هایشان استفاده می کنند، گپ و گفتی داشته باشید. هریک از سرداب ها یا تاکستان های این دهکده، در کنار نوشیدنی مقداری گوشت و پنیرهای برش خورده سرو می کنند که معمولا از محصولات کشاورزان محلی تهیه شده اند. این مورد از زیباترین شهرهای کوچک اروپا به نوشیدنی های خود شهرت دارد. دهکده های بیشماری هستند که در امتداد رود دانوب واقع شده اند، اما اسپیتز ترکیب مناسبی از مناظر زیبا، اتمسفری منحصر بفرد و عجیب و کارگاه های تهیه نوشیدنی های فوق العاده است.

اسپیتز (واچاو)

چسکی کروملوف

چسکی کروملوف، یک دهکده رویایی در جمهوری چک است که شما می توانید با گشت و گذار در خیابان های سنگفرش شده، تماشای معماری شگفت انگیز و بازدید از یک قلعه ی قرون وسطایی از سیاحت در این دهکده لذت ببرید. در زمین های قلعه و باغ هایی که قرن ها پیش ساخته شده اند و سبک های گوناگونی از معماری را به نمایش گذاشته اند، قدم بزنید. سپس، تا نقاط مرتفع بالا بروید تا بتوانید تپه های سرسبزی که دهکده را محاصره کرده اند، تماشا کنید. اگر طرفدار فعالیت های ماجراجویانه و پرهیجان هستید، می توانید صخره نوردی کنید یا برای قایقرانی به رودخانه ولتاوا که در نزدیکی دهکده قرار دارد، بروید. نمی توان به جمهوری چک سفر کرد، اما تردلنیک خوش طعم آن را امتحان نکرد؛ کیکی دارچینی بزرگی که به شکل دونات است و روی یک استیک چوبی سرو می شود. یک دونات بزرگ را تصور کنید که روی یک استیک چوبی قرار گرفته و روی شعله آزاد آتش پخته می شود و سپس با دارچین، شکر و دیگر مخلفات مورد علاقه شما تزئین می شود. خوردن این شیرینی خوش طعم در زمستان بسیار لذت بخش است، اما همچنان یک خوراکی خوشمزه و دلچسب تابستانی نیز محسوب می شود. هیچ دهکده ای در اروپای مرکزی نمی تواند جذاب تر از چسکی کروملوف باشد! این مورد از دهکده های اروپا دارای چشم اندازهای زیبا در اطراف خود، معماری تاریخی و قلعه های شگفت انگیز، تفریحات شبانه و کافه های متعدد بوده و همچنین، دارای گزینه های اقامتی مختلف برای میزبانی از شماست.

چسکی کروملوف

کوتور

احاطه شده توسط تپه های جنگلی پیچ در پیچ منطقه مونته نگرو و آب راه های فلات مانند و نیلگون ریا (ria)، کوتور یک شهر قدیمی بازمانده از قرون وسطا است مملو از خیابان های سست بنیان و پیازاها که می توانید با خوشحالی در آن ها به گردش بپردازید. دیوارهای مستحکم، مرزهای شهر را به سمت نقاط دیدنی و چشم اندازهای پانورامیک و فراموش نشدنی ای از خلیج کوتور امتداد می دهند. یک قایق کوچک اجاره کنید و سفری یک روزه در امتداد خلیج کوتور داشته باشید تا بتوانید از تماشای منظره ای این مورد از زیباترین شهرهای کوچک اروپا که با دیوارهای بلند احاطه شده، لذت ببرید. تا زمانیکه در کنار دریا هستید، باید از خوراک های دریایی محلی لذت ببرید. به یکی از غذاخوری های کنار بندر بروید و یک بشقاب بزرگ غذای دریایی تازه و صید روز را سفارش بدهید و در حالیکه به تماشای غروب آفتاب در بندر نشسته اید، از غذای خود در کنار یک نوشیدنی خنک لذت ببرید. نام شهر کوتور در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده و قرن هاست که به عنوان یک مرکز فرهنگی و تجاری شناخته می شود. این شهر که در هر برهه تاریخی، مدتی تحت فرمانروایی بیزانس ها، هابسبورگ ها و ونیسی ها قرار داشته، توانسته ترکیبی فریبنده از هنر، تاریخ و آثار هنری را در خود جای دهد.

کوتور

سینترا

درست در نزدیکی پایتخت کشور پرتغال یعنی لیسبون، سینترا قرار دارد؛ شهری با ترکیبی رویایی از قلعه و ویلاهای رنگارنگ که در بالای تپه های سرسبز پارک ملی سینترا قرار گرفته اند. با وجود بسیاری از کاخ های سلطنتی قدیمی، سبک های معماری جالب و مناظر دیدنی بیشماری که در امتداد اقیانوس اطلس دارد، می توانید ساعت ها به گشت و گذار در این منطقه فوق العاده زیبا بپردازید. حداقل یک روز را به لذت بردن از فضای کاخ و باغ های Palácio da Pena اختصاص دهید. تمام این مورد از دهکده های اروپا به سبک معماری موریس و مانوئلین ساخته شده، اما این کاخ که از قرن نوزده میلادی و دوره رمانتیسم به جای مانده است، جذابیت خاص خود را دارد. این کاخ سرتاسر پر از لوازم گرانقیمت قدیمی و آنتیک، تابلوهای رنگارنگ و باغ هایی بزرگ و دلپسند بوده که می توانید در آن به گردش بپردازید. سفر به دهکده سینترا بدون بازدید و گردش در این کاخ، سفری کامل به حساب نمی آید. سینترا به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی که در نزدیکی اقیانوس اطلس واقع شده، تازه ترین غذاهای دریایی را سرو می کند. برای نمونه، صدف گردن غازی (percebas) از جمله غذاهای مشهور پرتغالی است. اگر علاقه ای به غذاهای دریایی ندارید، می توانید به شیرینی پزی معروف سینترا یعنی Travesseiros de Sintra بروید و از شیرینی معروف آنکه کلوچه ای بالشی و ورقه ورقه با کرم مغزدار بادام بوده، امتحان کنید. این شیرینی دسری است از بهشت که صحبت کردن درباره اش فایده ای ندارد و باید حتما خودتان آن را امتحان کنید تا خوشمزه بودنش را درک کنید. این شیرینی را در کنار یک فنجان اسپرسو در کافه ای کوچک میل کنید. سینترا مقصد گردشگری ای منحصربفرد است به همراه کاخ های زیبا، جنگل های مسحور کننده و ساحلی رویایی که شما را از شلوغی و هرج و مرج زندگی روزانه لیسبون به دور می کند. با وجود خیابان های سنگفرش شده که شما را به کافه و رستوران های دنج راهنمایی می کنند، مسیرهای پیاده روی روی تپه های سرسبز و وجود کاخ های فراوان در امتداد ساحل؛ برای هر گردشگری با هر سلیقه ای، در سینترا فعالیت و مکان مورد علاقه ای وجود دارد.

سینترا

زادار

به دلیل وجود شهرهای بندرگاهی مشهوری مانند دوبرونیک و اسپلیت، زادار از چشم گردشگران پنهان مانده است. زادار یکی از زیباترین شهرهای کوچک اروپا بوده که در سرتاسر دوره حضور خود قابل سکونت بوده و پر از آثار باستانی به جای مانده از دوران حکومت رومی ها و ونیزی ها هست. زادار توسط آب های درخشان دریای آدریاتیک احاطه شده و جذابیت بیشتری نسبت به دیگر شهرهای کرواسی دارد و به همین دلیل است که یکی از آن شهرهای کوچک اروپایی بوده که باید حتما در لیست گردشگری شما باشد تا بتوانید از نزدیک زندگی روزمره مردم را در این شهر ساحلی کرواسی تجربه کنید. یک شام به سبک پیک نیک طور برای خود دست و پا کنید یا یک بستنی ژلاتو بخرید و روی پلکان بنای معروف سی اورگان در کنار ساحل بنشینید و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. این بنای هنری فوق العاده زیبا توسط نیکولا باسیچ ساخته شده و شامل ردیفی از سنگ های مرمر است که به داخل آب منتهی می شوند و در زیر هر ردیف از پله ها، لوله هایی با طول های مختلف نصب شده اند. هنگامیکه آب با سرعت و شدت های مختلف به سنگ ها برخورد می کند، طنین صدایی مانند یک ارکستر آرام، زیبا و وهم آلود از طریق لوله های هوا که زیر پله ها نصب شده اند، به گوش می رسد. بهترین زمان روز برای لذت بردن از این اتمسفر و مکان، هنگام غروب آفتاب بوده و محبوب ترین زمان بازدید از ماه های آغازین فصل تابستان هست. هنگامیکه در نزدیکی ساحل هستید، خوراک های دالماتیان را حتما امتحان کنید. مخلفات این خوراک لذیذ شامل ماهی کبابی، ریزوتو سیاه یا هشت پای تازه ای بوده که به روش های مختلف و خوشمزه، کبابی یا پخته می شود. زادار پر از شگفتی های غافلگیرکننده است! اغلب، کشتی های کروز در زادار توقف نمی کنند، بنابراین این شهر نسبت به دوبرونیک که لوکیشین فیلمبرداری گیم آو ترونز بوده، کمتر توریستی محسوب می شود. شما می توانید آثار معماری و تاریخی پراکنده ای را از طاق های رومی گرفته تا دروازه های شهر ونیزی و کلیساهای مختلف، در این شهر ببینید.

زادار

اورویتو

اورویتو یکی از دهکده های اروپا بوده که بر فراز تپه های اومبریا قرار گرفته و سراسر پر از مناظر معماری های گوتیک و تپه های پوشیده از درختان سرو و تاکستان هایی است که این دهکده ایتالیایی را احاطه کرده اند. شما می توانید از رم و فلورانس به راحتی به دهکده اورویتو دسترسی پیدا کنید، بنابراین می بایست حتما این مورد از دهکده های اروپا را در لیست مقاصد گردشگریتان قرار دهید، چرا که دارای کلیساهای خیره کننده بوده و مناظر شگفت انگیزی دارد که به شما فرصت عکاسی پانوراما را از مرتفع ترین نقطه شهر یعنی توره دل مورو (Torre del Moro) می دهد. از پایین تپه ها سوار فانیکولار قدیمی شوید و به بالای تپه یعنی مکانی که این دهکده قدیمی قرار دارد، بروید و در پیاده رو های سنگفرش و خیابان های پیچ در پیچ آن قدم بزنید و از اتمسفر این مورد از دهکده های اروپا که انگار در تاریخ جا مانده، لذت ببرید. گرچه که این مکان یک توقفگاه محبوب برای گردشگرانی که مقصدشان شهر رم است، محسوب می شود، اما همچنان گوشه کنارهایی برای لذت بردن از یک فضای آرام و دنج برای شما وجود دارد. یکی از ورودی های 440 غار زیرزمینی را پیدا کنید یا به کلیسای Duomo di Orvieto بروید و در دالان های رنگارنگ و شگفت انگیزش قدم بزنید. به تراتوریای Oste del Re بروید و ساندویچ گوشت معروف آن را سفارش بدهید و در عین حال که از یک ساندویچ لذیذ با نان تازه و ترد لذت می برید با خانواده صمیمی ای که این رستوران را اداره می کنند، به گپ و گفت بنشینید. اگر وعده غذایی حجیم تری را دوست دارید، داخل تراتوریا بنشینید و سینی گوشت و پنیر یا پاستای ترافل را سفارش دهید. مواد اولیه تمامی غذاها از تامین کننده های محلی تهیه شده و با لبخند برای شما سرو می شوند. گرچه اورویتو یک مقصد گردشگری یک روزه محبوب است، اما همچنان توانسته تا اتمسفر به خصوص خود را به عنوان یک شهر کوچک حفظ کند. غذاهای لذیذ، نوشیدنی خوش طعم و معماری منحصر بفرد این دهکده برای رضایت هر گردشگری کافی است، اما تپه های سرسبز اومبریایی و ملک اتروسکان دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند. به اورویتو بیایید و از تراس خانه های این دهکده به تماشای مناظر اطراف بنشینید و از رسم و رسومات اتروسکی ها و ایتالیایی هایی که قرن ها این دهکده را خانه خود می نامیدند، شگفت زده شوید.

اورویتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو