معرفی تعدادی از زیباترین باغ های جهان

معرفی تعدادی از زیباترین باغ های جهان


منبع: همگردی

178

1398/11/17

13:32


در میان شهرهای مدرن امروزی با برج های سر به آسمان ساییده و مجتمع های عظیم با معماری های عجیب، وجود پارک ها و باغ ها غنیمنی است تا انسان بتواند لختی در دل طبیعت بیاساید. در کنار پارک های ملی و مناطق حفاظت شده جهان، زیباترین باغ های جهان وجود دارند که به دلیل طراحی و معماری های زیبا و هنرمندانه توانسته تا محیطی شگفت انگیز را فراهم آورند و تبدیل به جاذبه های گردشگری شهر یا کشور خود شوند. در ادامه تصمیم داریم به معرفی بهترین باغ های جهان بپردازیم که در میان مناطق گردشگری برای خود نام و نشانی به هم زده اند. برای آشنایی بیشتر با باغ های زیبای جهان با ما همراه باشید.

باغ های زیبای جهان

باغ زیبای بات چارت (Butchart gardens)

سالانه یک میلیون گردشگر از سراسر جهان به کانادا می آیند تا بتوانند از باغ زیبا و رویایی بات چارت دیدن کنند. این مورد از بهترین باغ های جهان، سایتی ملی برای کشور کانادا بوده که ارزش تاریخی هم دارد. نکته جالب این باغ رویایی که باعث جذب گردشگران فراوانی از چهار گوشه جهان می شود، وجود تنوع گیاهی فراوانی است که در هر فصل، به آن زیبایی خاصی می بخشند. در پاییز می توانید از باغ ژاپنی لذت ببرید و در تابستان سرمست شوید از شکوه بی نظیر گل های رز. این باغ رویایی در زمستان هم دارای جذابیت های فراوانی بوده و توصیف بهارهای پارک باغ بات چارت هم کاری است محال و ناممکن.

باغ زیبای بات چارت (Butchart gardens)

باغ ورسای (versailles gardens)

نام کاخ ورسای چنان با تار و پود تاریخ جهان پیوند خورده که بدون تردید همگان با آن آشنا هستند، اما در میان این کاخ زیبا باغی رویایی قرار دارد که در روزگاران دور محل تفریح و تفرج پادشاهان و میهمانان عالی رتبه بود، اما در حال حاضر مکانی است که دیدن آن دیگر رویا نیست و می توان در میان این پارک قدم زد و استراحت کرد. این مورد از باغ های زیبای جهان در بطنش کانالی را قرار داده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. این کانال محلی بوده که پادشاه وقت، بر روی آن به گاندولا سواری می پرداخت و از آن لذت می برد. گاندولا نام شکلی از قایق است با گوشه های مرتفع و کفی تخت که یکی از تفریحات دوران پادشاهی فرانسه محسوب می شد.

باغ ورسای (versailles gardens)

باغ کوکنهف (keukenhof gardens)

به وسیع ترین باغ گل جهان خوش آمدید. کوکنهف پارکی است مملو از گل های رنگارنگ و فضایی سحرانگیز با عطرهای گوناگون. این مورد از زیباترین باغ های جهان را در رویاهای خود هم نمی توانید تصور کنید. شاید شهردار وقت شهر لیز هم زمانی که در کمسیون سال هزار و نهصد و چهل و نه میلادی اقدام به تصویب نمایشگاه گل رساند نیز تصور نمی کرد روزگاری این منطقه از کشور هلند تبدیل به بزرگترین باغ گل جهان شود، اما پرورش دهندگان گل برای نمایش محصولات خود به این پارک هجوم آوردند و مجموعه ای را به وجود آوردند که چشم هیچ بیننده ای از دیدنش سیر نمی شود.

باغ کوکنهف (keukenhof gardens)

باغ بی نظیر مجسمه مینیاپولیس (minneapolis gardens)

مجسمه های گوناگون و آثار هنری این پارک باغ زیبا، مداوم در حال تغییر هستند و هر بار که پا به این مورد از بهترین باغ های جهان بگذارید، مبهوت هنر هنرمندان معاصر می شوید. از این باغ پارک رویایی و بی نظیر به عنوان نمایشگاهی آموزنده در هنرهای معاصر هم استفاده می شود که در نوع خود، میان کشورهای جهان بی نظیر است. شاید عکاسی در کنار پلی که به شکل قاشق طراحی شده، یکی از جذابیت هایی باشد که از خاطر بازدیدکنندگان آن پاک نمی شود.

باغ بی نظیر مجسمه مینیاپولیس (minneapolis gardens)

پارک و املاک دیدنی استورهد (Stourhead gardens)

حتی اگر بتوان به راحتی از زیبایی و افسونگری املاک و باغ های استورهد گذشت، اما نمی توان از کنار روستا و عمارت هایی که در قرن هجدهم و با ایده گرفتن از معابدی چون آپولون و هرکول بنا شده، گذر کرد. این عمارت ها که تلفیقی از معماری یونان باستان و هنر بریتانیایی بوده، در حال حاضر مکانی است جذاب برای گردشگرانی که از دیدن زیباترین باغ های جهان لذت می برند.

پارک و املاک دیدنی استورهد (Stourhead gardens)

باغ های سلطنتی وزاک (Vézac)

قلعه هایی متعلق به قرن هفدهم میلادی در کنار باغ هایی در هم تنیده و زیبا با درختان زیفون، سرو و شمشادهای فراوان، مجموعه ای را در کشور فرانسه تشکیل داده اند که گردشگران فراوانی را از سراسر جهان به سمت خود فرا می خوانند تا در این پارک های رویایی، تصاویری را ببینند که در تمام طول عمر از خاطرشان محو نشود. لذتی که گردشگران در میان راه های کشیده شده در میان این باغ پارک که در حدود پنج کیلومتر است تجربه می کنند، منحصر بفرد و باور نکردنی است.

باغ های سلطنتی وزاک (Vézac)

باغ ویلا د استه (Villa d’Este gardens)

صومعه ای قدیمی با طراحی متاثر از سبک اروپایی که بعدها تبدیل به ویلای مشهور د استه گردیده، دارای چشمه و باغ هایی بوده که بیشتر شبیه تصاویری هستند رویایی در میان کارت پستال های زیبا. این مورد از باغ های زیبای جهان در حال حاضر مورد حفاظت نهاد جهانی یونسکو بوده و یکی از دیدنی ترین باغ پارک های جهان هست.

باغ ویلا د استه (Villa d’Este gardens)

پارک آبی فورت وورث (Fort Worth Water gardens)

پانصد گونه گیاهی در کنار پله هایی که آب از میانشان جاری است، فضای پارک آبی فورت وورث را تشکیل می دهند که هوش از سر هر بیننده ای می برد و همچون جادویی آرامش بخش، ذهن گردشگران را تسخیر می کند. این پارک آبی دارای زیبایی رازآلود و افسونگر است.

پارک آبی فورت وورث (Fort Worth Water gardens)

جنگل بامبو آراشی یاما (Arashiyama Bamboo Grove)

تنها دخالت انسان در این جنگل طبیعی و زیبا، مسیری است به طول پانصد متر که از زیارتگاهی به نام ننمیا جینجا (Nonomiya - jinja) شروع می شود و تا معبد تنرو جی (Tenryu - ji) ادامه دارد. این مسیر رویایی و بی نظیر در دل این جنگل، فضایی دل انگیر و آرامش بخش را فراهم آورده که آن را تبدیل به پارکی فوق العاده برای گردشگران سراسر جهان نمود. دانستن این نکته ضروری است که مردم کشور آفتاب برای درختان بامبو ارزش والایی قائل هستند و این درخت را مکانی می دانند که شیطان در آن نفوذی ندارد و عاری از هر وسوسه و حیله شیطانی است. با دانستن این نکته و اینکه مسیر این پارک جنگلی بین دو معبد قرار دارد، می توان تصور کرد که قدم زدن میان این مورد از باغ های زیبای جهان، چه تقدس و ارزشی بین مردمان کشور ژاپن دارد.

جنگل بامبو آراشی یاما (Arashiyama Bamboo Grove)

باغ سان سوسی (Sanssouci gardens)

مجسمه هایی باشکوه از پادشاهان مشهور دوران عظمت روم باستان در میان باغی رویایی از گل های زیبا با معماری سبک باروک، همگی در کنار کاخ تابستانی سان سوسی، فضایی فرح بخش و زیبا را ساخته اند که گردشگران بسیاری از جهان برای دیدن عظمت و زیبایی آن به شهر پوتسدام سفر می کنند. این پارک باغ رویایی به دستور فردریک کبیر پروس بنا شد و در حال حاضر، پارکی زیبا است با درهایی گشوده به روی بازدیدکنندگانی که از قدم زدن در آن لذت فراوان می برند.

باغ سان سوسی (Sanssouci gardens)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو