نمک اپسوم چه فوایدی برای پوست دارد؟+طرز استفاده

نمک اپسوم چه فوایدی برای پوست دارد؟+طرز استفاده


منبع: زیبامون

173

1398/11/18

00:35


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با ویژگی های بی نظیر نمک اپسوم آشنا کنیم.

نمک اپسوم چه فوایدی برای پوست دارد؟+طرز استفاده

نمک حمام که با نام منیزیم سولفات هم می توانید آن را تهیه کنید یک مخلوط شیمیایی از گوگرد، منیزیم و اکسیژن است. اسم اصلی این نمک از یک شهر معروف در انگلستان گرفته شده است که در ابتدا این نمک در آنجا کشف شد. با وجود اینکه اسم نمک روی این محصول است اما نمک حمام تفاوت‌های زیادی با نمک طعام دارد. اگر می خواهید بیشتر با ویژگی های این نمک و خواص زیبایی آن برای پوست آشنا شوید این مقاله از زیبامون دات کام را از دست ندهید.

ویژگی های اصلی نمک اپسوم

اشنایی با نمک اپسوم

 نمک حمام به طور ظاهری کاملا شبیه نمک طعام است اما طعم آن تفاوت دارد. در واقع نمک حمام برعکس اینکه توقع میرود شور باشد اما تلخ است. این نمک قابلیت های زیادی دارد که می تواند در درمان بیماری هایی مثل کم خوابی و بی خوابی و یبوست و مشکلات معده کمک زیادی کند اما تحقیقات زیادی در این رابطه انجام نشده و نمی‌توان به چیزی در این رابطه سندیت داد. در واقع یکی از علت‌هایی که این نمک مفید است وجود منیزیم است که یک ماده معدنی است که خیلی از افراد آن را در بدن خود کم دارند. نمک اپسوم قابلیت این را دارد که سلول های مرده پوست را پاک کند و همچنین پوست صورت شما را پاکسازی کند. با کمک این نمک شما می توانید چربی پوست تان را از بین ببرید و همچنین نمک حمام قابلیت از بین بردن جوش های سر سیاه را هم دارد. این نمک از کریستال های کوچکی تشکیل شده که رنگ خاصی ندارند و با این که ظاهری شبیه نمک خوراکی دارد اما کاملا متفاوت عمل می کند.

فایده های کلی نمک اپسوم برای بدن

اشنایی با نمک اپسوم

همانطور که گفته شد یکی از مواد تشکیل دهنده ی نمک اپسوم منیزیم است که بدن ما به شدت به آن نیاز دارد. شما می توانید با حل کردن نمک اپسوم در آب و استفاده خوراکی از آن که البته طعم آن بسیار بد مزه است و طعم تلخی دارد مقدار زیادی منیزیم را به بدنتان وارد کنید. همچنین گفته می‌شود که حمام کردن در این نمک نیز از طریق پوست منیزیم وارد بدن می کند و می تواند به افرادی که کمبود این ماده معدنی را در بدن شان دارند کمک شایانی کند. اگر منیزیم بدن شما کنترل شود و به حد کافی برسد, این مسئله باعث می شود که استرس در وجودتان نیز کمتر شده و در نتیجه خواب بهتر و آرامش بیشتری داشته باشید.

اشنایی با نمک اپسوم

اگر از بیخوابی رنج می برید توصیه می شود یک ساعت قبل از خواب از حمام نمک اپسوم استفاده کنید زیرا خاصیت تسکین دهنده منیزیم نقش مهمی در عملکرد انتقال دهنده های عصبی ایفا کرده و با افزایش تولید سروتونین در بدن به تنظیم خواب کمک می کند.یکی دیگر از چیزهایی که نمک اپسوم برای بدن انجام می‌دهد این است که هورمون ملاتونین تولید می کند. که این هورمون نیز یکی  از نتایج بالا رفتن سطح منیزیم در بدن است. افرادی که کمبود منیزیم دارند خواب باکیفیتی ندارند و همچنین بیشتر احساس استرس  می‌کنند. حمام کردن در این نمک می تواند به شما بسیار آرامش بدهد و در نتیجه کیفیت خواب شما را بالا ببرد. اگر از دردهای عضلانی و مفصلی از درد پا گرفته تا کمر درد یا گرفتگی عضلانی رنج می برید حمام نمک اپسوم را امتحان کنید.حمام نمک اپسوم خاصیت آرام بخشی دارد که درد را تا چند ساعت تسکین داده و به درمان آن کمک می کند.

نمک اپسوم

شاید میدانستید که یکی دیگر از قابلیتهای منیزیم کمک به درمان یبوست است. منیزیم می تواند باعث شود که آب در بدن به سمت روده بزرگ هدایت شود و در نتیجه شما در هنگام عمل دفع راحت تر خواهید بود و یبوست درمان میشود. اما برای این مسئله که نمک حمام می تواند در درمان یبوست موثر باشد یا نه نیز هنوز تحقیقات موثقی انجام نشده است و فقط شنیده ها حاکی از آن است.

اما مسلماً اگر در مصرف این نمک زیاده روی کنید ممکن است دچار نفخ و اسهال شوید. در نتیجه باید با دقت از  نمک حمام استفاده کرده تا عوارض جانبی آن به شما صدمه نزند. همچنین نمک اپسوم می‌تواند باعث شود گردش خون در بدن شما بهتر شود و فشار خون کاهش پیدا کند و در نتیجه این مسئله باعث می‌شود که قلب شما نیز سالم تر باشد و از بیماری های قلبی جلوگیری شود و احتمال سکته مغزی در حد زیادی پایین بیاید. نمک اپسوم کمک می‌کند که قند بهتر در بدن هضم شود و در نتیجه برای افرادی که دچار دیابت نیز هستند کمک بزرگی می رساند.

فواید نمک حمام و اپسوم برای پوست و مو

اشنایی با نمک اپسوم

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد نمک اپسوم قابلیت دارد که سلول‌های مرده روی پوست شما به راحتی پاک کرده و باعث شود که پوستتان نرم تر شود. شما می توانید از این نمک به راحتی برای زیبایی پوست و موهایتان استفاده کنید و همچنین برای لایه برداری پوست تان نیز می‌توانید از آن کمک بگیرید. همچنین گفته می‌شود که نمک حمام یا اپسوم قابلیت این را دارد که با پاکسازی منافذ پوست باعث شود که پوست شما جوان تر نیز بشود. نمک اپسوم به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست از آلودگی ها و همچنین پاک کننده آرایش استفاده می شود، همچنین نمک اپسوم باعث روشن تر شدن رنگ پوست صورت می شود

.

اشنایی با نمک اپسوم

نمک اپسوم یک منبع بی نظیر از آنتی اکسیدان ها است که می‌تواند رادیکال های آزاد موجود در هوا و طبیعت مبارزه کرده و باعث شود که از پیری زودرس پوست جلوگیری شود و پوست شما با کمک آن کمتر چین و چروک خواهد داشت و جوان می شود.

شما همچنین می توانید از نمک اپسوم برای درمان آفتاب‌سوختگی نیز استفاده کنید زیرا که این نمک دارای قابلیت ضد التهابی است که باعث می شود اثرات آفتاب سوختگی خفیف مثل سوزش و التهاب پوست کم شود. برای استفاده از نمک اپسوم برای درمان آفتاب سوختگی خیلی راحت می‌توانید دو قاشق غذاخوری از این نمک را در یک فنجان آب حل کنید و روی  نواحی ای که آفتاب سوخته شده است اسپری کنید و سپس بعد از ده دقیقه حمام کنید.

ماسک صورت بر پایه نمک اپسوم و حمام برای پاکسازی پوست

 مواد مورد نیاز :

  • گوجه فرنگی
  • سفیده‌ تخم‌ مرغ
  • یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا
  • یک قاشق چای خوری نمک اپسوم

طرز تهیه و کارایی :

این ماسک که به عنوان پاک کننده طبیعی صورت شناخته می‌شود و مناسب تمیز کردن پوستتان است, می تواند به شما کمک کند که پوست را از آلودگی های جذب شده در طول روز و همچنین مواد آرایشی که خودتان روی پوستتان قرار داده اید پاک کنید. در کنار خاصیت پاک‌ کنندگی این ماسک می‌تواند باعث روشن شدن پوست تان نیز بشود. برای تهیه این ماسک کافی است نصف گوجه فرنگی تان را به صورت پوره در بیاورید و کاملاً له کنید و با سفیده تخم مرغ آن را مخلوط کنید .در آخر یک قاشق چای خوری ژل الوئه ورا را به همراه یک قاشق چای خوری نمک اپسوم  به مخلوط تان اضافه کنید و آنها را کاملا هم بزنید تا یکدست شوند. برای ۱۵ دقیقه این مخلوط را روی صورت تان قرار دهید تا کاملا جذب پوستتان شود و سپس پوست تان را با آب سرد بشویید.

ماسک نمک اپسوم برای جوش های سرسیاه

 مواد مورد نیاز :

  • یک قاشق چای خوری نمک اپسوم
  • نصف فنجان اب گرم

 طرز تهیه و کارایی:

 طرز تهیه این ماسک و استفاده از آن از ماسک قبلی به شدت آسانتر است و به راحتی می تواند شما را به چیزی که می خواهید برساند. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق چای خوری از نمک حمام را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید که نمک تان کاملا در آب حل شود .محلول به دست آمده را روی پوست صورتتان و مخصوصا نواحی ای که دارای جوش های سرسیاه هستند بمالید و بگذارید روی پوست صورتتان خشک شود تا کاملا به خورد پوست برود .سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

انجام دادن روزانه این روش باعث می شود که بعد از مدتی پوست شما از جوش های سرسیاه پاک شده و روشن تر نیز شود.

استفاده از نمک اپسوم در حمام برای پوست

اشنایی با نمک اپسوم

همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره شد نمک اپسوم و حمام قابلیت لایه برداری بسیار زیادی دارد و می تواند سلول های مرده را از پوست جدا کند و باعث شود پوست شما جوان تر شده شاداب تر شود و همچنین روشن تر نیز شود. برای استفاده از این نمک در حمام شما لازم نیست کار زیاد خاصی بکنید و به راحتی می توانید از آن استفاده ببرید. همچنین نمک اپسوم قابلیت این را دارد که قارچ های پوستی را از بین ببرد و در نتیجه استفاده از آن  در حمام به این مورد نیز کمک می‌کند. برای اینکه نمک اپسوم را در حمام استفاده کنید دو فنجان از آن را به داخل آب موجود در وان حمام اضافه کنید و بعد از اینکه مطمئن شد این نمک در آب حل شده است تا ۱۵ دقیقه درون وان بخوابید.

حمام با نمک اپسوم جدا از اینکه می‌تواند باعث شود آرامش بگیرید و استرس تان کم شود به شما کمک ویژه‌ای برای اینکه پوست بدنتان را پاکسازی و زیبا کنید نیز خواهد کرد. بعد از این حمام و البته انجام هفتگی آن شما پس از مدتی مشاهده می کنید که پوستتان روشن تر شده و نرم تر شده است و همچنین اگر در نواحی از پوستتان دچار قارچ بودید آن نیز برطرف شده است.

استفاده از نمک اپسوم برای زیبایی موها

اشنایی با نمک اپسوم

یکی دیگر از قابلیت های بی نظیر نمک اپسوم  توانایی آن برای کمک به موها و درمان آنها می باشد. اگر مدتی است که دچار ریزش مو شده اید و یا به طور طبیعی موهای کم پشتی دارید می توانید با بهره گیری از این نمک این مسئله را برای خودتان به طور کامل حل کنید. شما برای این کار وسایل زیادی لازم ندارید و خیلی راحت می توانید به موهای تان با کمک نمک حمام مقدار زیادی منیزیم برسانید و باعث پرپشتی و قوی شدن ریشه های آنها شوید.

طرز تهیه شامپوی حاوی نمک اپسوم برای مو

مواد مورد نیاز :

  • کمی نمک اپسوم
  • یک شامپوی نرم کننده
  • یک ظرف کوچک برای مخلوط کردن مواد

طرز استفاده و کارایی :

نمک اپسوم و شامپویی که انتخاب کرده اید را در ظرف بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. دفعه بعد که به حمام رفتید و شامپو را روی سر خود به مدت 20 دقیقه اعمال کنید و بعد از این مدت کاملا شستشو دهید و برای تاثیر بیشتر از این مخلوط بدست آمده بطور هفتگی استفاده کنید و مراقب باشید که وارد چشمانتان نشود . استفاده هفتگی از شامپوی که به آن نمک اپسوم اضافه کرده‌اید باعث می‌شود که ریشه موهای شما قوی تر شود و موهایتان شفافیت بهتری پیدا کنند. همچنین در طول زمان نیز این نمک باعث می‌شود که ریزش مو شما درمان شده و موهای تان به مرور زمان پر پشت تر شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو