آیا استفاده از گن لاغری واقعا موثر هست؟ + مزایا و معایب

آیا استفاده از گن لاغری واقعا موثر هست؟ + مزایا و معایب


منبع: زیبامون

321

1398/11/18

00:36


ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام چیزهایی که باید در رابطه با گن لاغری و بادی شیپر بدونید اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید و بعد از کسب اطلاعات کافی در این زمینه، برای خرید گن لاغری اقدام کنید!

آیا استفاده از گن لاغری واقعا موثر هست؟ + مزایا و معایب

داشتن اندام ایده آل و رسیدن به تناسب اندام یکی از خواسته های اصلی برای تمام افراد در همه جای دنیاست! اگرچه رژیم های لاغری، ورزش، پیاده روی و ... میتونن اثربخشی بهتر و موثرتری بر روی کاهش وزن و ایجاد تناسب اندام داشته باشند، اما برخی از افراد تمایل دارند که روش های دیگه رو هم امتحان کنند تا شاید سریع تر به این هدف خودشون برسن.

استفاده از گِن لاغری (Slimming Guin) و بادی شیپرها (Body shapers) یکی از این موارد هست. گفته میشه گن لاغری، کمک مکینه تا شکل بدن، ساختار بهتری پیدا کنه و در استفاده طولانی مدت هم تاثیر خوبی در لاغر شدن بدن داره! اگر شما هم قصد دارید از گن لاغری، بادی شیپر، گن لاغری ساعت شنی و ... برای لاغر شدن و ایجاد تناسب اندام استفاده کنید، لازمه که قبل از هر اقدامی برای خرید این محصول، اطلاعات کافی و مهمی رو در این زمینه کسب کنید، در رابطه با نقاط مثبت و منفی بادی شیپرها بیشتر بدانید و سپس به سراغ استفاده از این محصولات بروید.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با گن لاغری بدونید، بیشتر آشنا بشید!

 

گن لاغری چیست و چه کاری انجام می دهد؟

فرقی نمیکنه چه مدل لباسی پوشیده باشید، در هر صورت افراد مختلف تمایل دارند که ظاهر و استایل عالی و متناسب داشته باشند و از هر نظر ایده آل به نظر برسند. این موضوع به خصوص در زمان هایی که قرار هست در یک رویداد یا مهمانی مهم و رسمی حضور داشته باشیم، اهمیت بیشتری پیدا میکنه.

در این مواقع بسیاری از خانم ها و حتی آقایان به سراغ استفاده از گن لاغری یا شیپ ویر (Shapewear) میروند. این پوشیدنی ها، در زیر لباس اصلی مورد استفاده قرار می گیره و به دلیل طراحی ویژه و منحصر به فردی که دارند، اندام بدن رو تحت فشار قرار میده و با فشرده سازی بدن، کمک می کنه تا لاغرتر و متناسب تر از حالت عادی به نظر برسید. معمولا از گن لاغری برای پوشش دادن چربی های اضافی شکم و پهلو استفاده میشه و این محصول، اگر به درستی انتخاب بشه، میتونه اندام و استایل شما رو برای چند ساعت مطلوب تر و متناسب تر نشون بده.

نکته ای که باید بدونید این هست که گن های لاغری معجزه نمی کنند و باعث ایجاد لاغری دائمی در بدن نمیشن و به عنوان یک ابزار موقتی برای لاغر به نظر رسیدن، مورد استفاده قرار می گیرند. 

اما اگر دارای چربی های اضافی و بیش از حد در ناحیه شکم و پهلو باشید ممکنه استفاده از گن لاغری، نه تنها ظاهر متناسبی براتون ایجاد نمی کنه، بلکه باعث میشه تا چربی های شکم و پهلو که تحت فشار گن لاغری هستند، بیشتر از قبل، خودنمایی کنند و نتیجه برعکس بر روی اندام و استایل شما داشته باشه!

 

گن لاغری شکم

 

آیا گن لاغری بر روی لاغر شدن شکم و پهلو و کاهش وزن موثر هست؟

بسیاری از برندهای تولید کننده گن لاغری ادعا می کنند، که اگر به طور مداوم و حداقل چند ساعت در طول روز این گن ها پوشیده شوند، باعث ایجاد عرق و ماساژ در ناحیه مورد نظر شده، افزایش گردش خون رو در بدن ایجاد میکنه و حتی باعث کاهش وزن و لاغری هم میشه!

نکته ای که باید در این مورد بدونید این هست که اگرچه عرق کردن کمک میکنه تا چند کالری از دست بدید اما بعید به نظر می رسد که استفاده گن لاغری به شما کمک کنه تا کاهش وزن داشته باشید! علاوه بر این اگر در هنگام پوشیدن گن لاغری، بیش از حد عرق می کنید، باید بدونید که این عرق کردن باعث کاهش آب بدن میشه و کاهش وزنی که مشاهده می کنید، در اثر کم شدن آب بدن هست و خیلی زود برمی گرده!

بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید میتونید با مشورت پزشک، در کنار داشتن رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی، از گن لاغری مناسب هم استفاده کنید تا کاهش وزن آسان تر و ایمن تری داشته باشید.

البته باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان گن لاغری خیلی محکم و تنگ نپوشید. چرا که این مدل از گن ها، فشار خیلی زیادی رو به بدن وارد می کنند و ممکنه باعث کاهش گردش خون در ناحیه مورد نظر بشن و باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن و یا در موارد نادر، لخته شدن خون بشه.

علاوه بر این پوشیدن گن لاغری تنگ و محکم باعث ایجاد تورم در قسمت بالایی و پایینی ناحیه تحت فشار میشه و ممکنه در هنگام ورزش کردن فشار خیلی زیادی به بدن وارد بشه و خوب این موضوع هم میتونه مشکلات بیشتر و جدی تری رو به همراه داشته باشه و به عضلات و اندام های شما آسیب وارد کنه. بنابراین از پوشیدن گن لاغری که احساس ناراحتی و فشار خیلی زیادی به همراه داره خودداری کنید و مدت زمان استفاده از این گن ها رو به 8 ساعت و یا کمتر محدود کنید.

 

مزایای استفاده از گن لاغری چیست؟

 

برای ایجاد تناسب اندام در طولانی مدت مناسب هستند

مدل های مختلف گن لاغری وجود داره که میتونید متناسب با هدفی که دارید از این گن ها استفاده کنید. برخی از گن های لاغری، بعد از پوشیدن، احساس راحتی به همراه دارند و اگر در طول روز مورد استفاده قرار بگیرند، به هیچ عنوان مانعی برای انجام فعالیت های روزمره نخواهند بود. این سبک از گن های لاغری به شما کمک میکنند تا به تدریج و در طولانی مدت، به اندام ایده آل برسید و شکل و فرم بهتری رو برای اندام شما ایجاد خواهند کرد. (چطور لباس بپوشیم تا لاغر به نظر بیاییم؟)

 

گن لاغری اعتماد به نفش بیشتری رو برای افراد ایجاد میکنه

افزایش اعتماد به نفس در واقع یکی از اصلی ترین  و مهم ترین مزیت استفاده از گن لاغری هست. با پوشیدن یک گن مناسب در زیر لباس، اندام و استایل شما فوق العاده بهتر و متناسب تر دیده میشه و همین موضوع دلیلی برای افزایش اعتماد به نفس شما خواهد بود. زمانی که احساس بهتری نسبت به خودتون پیدا کنید، انگیزه بیشتری هم برای ایجاد تغییر در روند رژیم غذایی و ورزش ایجاد می کنید و سعی خواهید کرد تا زودتر و بدون استفاده از گن لاغری، به این اندام ایده آل خودتون برسید!

 

با پوشیدن گن لاغری، وضعیت بهتری برای بدن ایجاد میشه

بهبود وضعیت استقرار، یکی دیگه از مزیت های اصلی و غیر منتظره ای هست که بعد از پوشیدن گن لاغری برای افراد ایجاد میشه. از انجایی که این گن ها دارای ساختار سفت و محکمی هستند، شما رو مجبور می کنند تا صاف تر و بهتر بایستید، بنشینید و به طور کلی وضعیت بهتر و مناسب تری رو داشته باشید. این موضوع به ویژه در گن هایی که مخصوص شکم، پهلو و کمر هستند بیشتر دیده میشه.

بنابراین اگر شغلی دارید که مجبور هستید ساعات طولانی در پشت میز بنشینید، میتونید با استفاده از یک گن لاغری متناسب برای اندام خودتون، وضعیت نشستن و ایستادن رو بهبود بدید. زیرا در هنگام کردن بیشتر افراد تمایل قوز کردن و یا شل بودن دارند که همین موضوع باعث میشه تا مشکلات مختلفی برای کمر و ستون فقرات ایجاد بشه. (عادت های غلط روزمره که باعث پیری میشوند)

 

گن لاغریشکم و پهلو و پاها

 

خطرات سلامتی و نکات منفی مربوط به استفاده از گن لاغری

گن های لاغری به گونه ای طراحی شده اند که خیلی سفت و محکم هستند و احساس فشار خیلی زیادی رو برای بدن به همراه دارند. پوشیدن گن لاغری غیر استاندارد و یا استفاده از طولانی مدت از این گن ها لاغری ممکنه خطراتی رو برای سلامتی بدن به همراه داشته باشه که در ادامه به برخی از این خطرات اشاره کرده ایم:

 

ممکن هست باعث ایجاد عملکرد منفی بر روی ریه ها شود

گن لاغری یا بادی شیپرها معمولا برای قسمت مرکزی بدن و شکم مورد استفاده قرار می گیرند و این فشرده سازی در زیر ریه ها ممکن هست که بر روی عملکرد ریه ها تاثیر منفی داشته باشه. در چنین شرایطی ریه ها نمی تونن اکسیژن رسانی مناسبی رو به شش ها داشته باشند و این موضوع ممکنه سلامت بدن رو به خطر بندازه.

 

باعث ایجاد گردش خون نامنظم در بدن می شود

گن لاغری بدن رو محکم در بر میگیره و فشار خیلی زیادی رو به اندام ها و عضلات مختلف بدن ایجاد میکنه و همین موضوع در طولانی مدت میتونه بر روی گردش خون بدن، اثر منفی داشته باشه. 

گن های لاغری خیلی محکم و سفت باعث میشن تا قلب سخت تر کار کنه تا بتونه خون رسانی بهتری به قسم تهای تحت فشار بدن داشته باشه و به خاطر همین ممکنه قلب زودتر از حالت عادی خسته بشه. گاهی اوقات به خاطر همین موضوع ممکنه در بدن لخته خون هم ایجاد بشه که خیلی خطرناک هست.

 

باعث ایجاد اختلال در روند هضم غذا خواهد شد

پوشیدن گن برای ایجاد لاغری در شکم و پهلو فشار خیلی زیادی رو به معده، روده ها، کبد و ... ایجاد میکنه و در اصل بر روی اندام هایی که وظیفه هضم غذا در بدن دارند، اثر منفی می گذاره. در افرادی که به طور مداوم از گن لاغری استفاده می کنند معمولا رفلاکس معده بیشتری مشاهده می شود.

 

تاثیرگذاری منفی بر روی مثانه

افرادی که از گن ها لاغری که حالت شلوارک و شکم بند داره استفاده می کنند، معمولا با مشکلات جدی در مثانه مواجه خواهند شد. زیرا پوشیدن و دراوردن این مدل از گن های لاغری بسیار سخت بوده و به دلیل فشاری که بر این قسمت های بدن وارد میکنه، عبور ادرار رو محدود کرده و در طولانی مدت ممکنه باعث ایجاد مشکلاتی در مثانه شده و حتی عفونت ادراری ایجاد کند.

 

زمینه را برای ایجاد عفونت در بدن محیا میکند

پوشیدن گن لاغری یا بادی شیپر به مدت طولانی مدت، باعث ایجاد عرق و رطوبت خیلی زیادی در قسمتهایی از بدن که تحت فشار هستند، خواهد شد. این رطوبت و عرق میتونه باعث ایجاد قارچ و باکتری در پوست و زمینه رو برای ایجاد عفونت، بثورات پوستی و ... فراهم خواهد کرد.

 

گن لاغری ساعت شنی چیست؟

گن لاغری ساعت شنی، نوعی جدید از مدل های جدید بادی شیپر هست که همانطور که از نام آن مشخصه، حالتی شبیه به ساعت شنی و برای شکم و پهلو ها ایجاد میکنه و اگر یک گن لاغری ساعت شنی استاندارد رو تهیه کنید و در کنار فعالیت های ورزشی و یا فعالیت های روزانه به مدت 6 تا 8 ساعت مورد استفاده قرار بدید، به تدریج، شکل و فرم شکم و پهلوها تغییر میکنه و تاثیر خوبی در لاغر شدن این بخش از بدن خواهد داشت.  

گن ساعت شنی از برندهای کلمبیایی یکی از بهترین و مناسب ترین گن ها در این زمینه هستند و میتونن در شکل دهی به بدن و لاغری شکم و پهلوها هم موثر باشند.

 

گن لاغری ساعت شنی

 

نکاتی که باید در هنگام استفاده از گن لاغری به آن توجه داشته باشید

 

اثربخشی استفاده از گن لاغری برای اندام های مختلف یکسان نیست

اگرچه با پوشیدن گن لاغری ممکن هست خیلی سریع و آسان احساس لاغری پیدا کنید و حتی اندام شما تا 2 سایز کاهش پیدا کنه اما این موضوع در تمام افراد به بهترین شکل ممکن عمل نمیکنه. به عنوان مثال، پوشیدن گن برای لاغر تر به نظر رسیدن شکم و پهلو، اگرچه ممکن هست این قسمت های بدن رو تا حدی لاغر تر کنه، اما اگر چاقی در تمام بخش های بدن وجود داشته باشه، ممکنه اندام شما بعد از پوشیدن گن لاغری، مصنوعی و حتی نافرم دیده بشه و این موضوع باعث میشه تا اندام شما نا متناسب تر از قبل هم دیده بشه.

 

گن لاغری با برندهای متنوع و زیادی وجود داره

شاید این موضوع به دلیل استقبال خیلی زیادی که از گن ها لاغری وجود داره، ایجاد شده و باید گفت که جز نکات منفی مربوط به گن های لاغری هست. زیرا یک گن لاغری از برند نامعتبر ممکنه اثربخشی که شما تمایل دارید رو به همراه نداشته باشه و فقط شما رو متحمل هزینه زیادی کنه.

علاوه بر این لازمه برای خرید گن لاغری حتما به صورت حضوری به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و بعد از پوشیدن چند مدل گن لاغری، بهترین و مناسب ترین گن رو برای اندام خودتون انتخاب و خریداری نمایید. به همین دلیل توصیه میشه این محصول رو به شکل اینترنتی سفارش ندید!

 

گن لاغری نباید از زیر لباس اصلی شما قابل تشخیص باشه

گن لاغری موضوعی هست که فقط باید خودتون از وجود اون در زیر لباسهاتون مطلع باشید! بنابراین باید به سراغ خرید گن هایی بروید که از پارچه های مخصوص و میکرو فیبرهای پیشرفته ساخته شده باشند و به راحتی در زیر لباس اصلی پنهان شوند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو