صدیقی: کشور ایران از امن‌ترین کشورهاست

منبع: برترین ها

111

1398/11/18

15:24


امام جمعه موقت تهران گفت: کشور ایران از امن‌ترین کشورهاست و این امنیت مثال زدنی است.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه موقت تهران گفت: کشور ایران از امن‌ترین کشورهاست و این امنیت مثال زدنی است.

حجت الاسلام کاظم صدیقی روز (پنجشنبه ۱۷ بهمن) در گلستان شهدای اصفهان در اولین سالگرد شهدای حادثه تروریستی زاهدان اظهار کرد: دهه فجر دهه قدرت طلوع اسلام و غروب سلطنت، پیروزی ایمان بر کفر و تحقق اعجاز قرآن است، ایام الله دهه فجر را به مردم حماسه آفرین اصفهان تبریک می گویم و برای شهدای مظلوم امنیت اظهار احترام و تواضع دارم.

وی افزود: قبل از انقلاب به لحاظ آبادانی، فرهنگی، مذهبی، علمی و بین المللی جزو عقب مانده ترین کشورها بودیم، شاه نه در برابر رییس جمهور امریکا آدم حساب نمی شد و نه در برابر مستشاران آمریکایی، شاه عرضه چون و چرا نداشت و قانون کاپیتولاسیون را مجلس ایران تصویب کرد که به گفته امام(ره) مملکت را با این قانون فروختند. دست جنایتکار آمریکا در ایران باز بود و این یک ذلت بین المللی بود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب آسفالت کم بود و روستاها از امکاناتی برخوردار نبودند، افزود: در شهر بزرگی مثل تهران تنها در اطراف کاخ نظافت می شد و در حاشیه شهر مشکلات زیادی وجود داشت و به لحاظ مذهبی نیز در هیچ دانشگاهی نماز جماعت برپا نمی شد، اما امروز دانشگاهی وجود ندارد که در هنگام اذان مملو از دانشجویان و اساتید در مساجدشان نباشد، بنده حتی در دانشگاه شریف دو شیفته نماز می خوانم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کشوری که هم به شرق و هم به غرب باج می داد، امروزه شعار نه شرقی نه غربی را سر می دهد. امروز صاحب انرژی هسته ای هستیم و در نانو و سلول های بنیادی جزو کشورهای برتر هستیم. در تجهیزات دفاعی اقتداری داریم که پایگاه آمریکا را ویران کردیم و سرگیجه اش تا مدت ها برای امریکایی ها باقی ماند.

وی اضافه کرد: کشور ما از امن ترین کشورهاست، در آمریکا روزانه دهها کشته از دبیرستان ها تا خیابان ها وجود دارد، پلیس آمریکا و مردم یکدیگر را می کشند و این کشور، کشور ناامنی است، اما امنیت کشور ما مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه مردم ایران بسیار مهربان هستند، افزود: در سیل و زلزله بسیج مردم و روحانیت کمر بسته تا مصیبت زده ها احساس تنهایی نکنند.

صدیقی با بیان اینکه تلاش دانشمندان هسته ای دنیا را در بهت فرو برد، افزود: باید موشک را جزو معجزات بدانید و شرکت های دانش بنیان را نیز دست کم نگیرید که در آینده معلوم می شود چه بذری امام(ره) کاشته و چه خون هایی آن را آبیاری کرده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: با امنیت بالایی که در ایران وجود دارد تمام مراسمات با شکوه برگزار می شود. این امنیت در گرو مرزبانان است. تعدادی از خانواده های حادثه تروریستی زاهدان امروز در جمع ما هستند مردم ما خانواده های شهدا را تنها نمی گذارند.

وی با بیان اینکه تکفیری ها همان شمرها و ابن زیاد هستند که امروز امنیت کشور را مختل می کنند، افزود: عزت ایران در منطقه به خاطر مرزبانان است، این شهدا با خونشان امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند. ما بدهکار مرزبانان کشور هستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش سردار شهید سلیمانی در امنیت کشور افزود: سردار در تمام جنگ ها خط شکن بود. امریکا داعش را ایجاد کرد و عربستان این حکومت خود فروخته بی دین حاضر نشد آمریکا را محکوم کند و تنها تکفیری و قاتل تربیت می کنند. اما شهید سلیمانی به سوریه رفت و شاخ آمریکا را شکست و پیشگویی کرد تا ٣ ماه دیگر در زمین داعش هیچ قدرتی نخواهد داشت و اینگونه هم شد.

وی با اشاره به شهادت ٢٧ تن در حادثه تروریستی زاهدان گفت: هر کدام این افراد امنیت یک کشور هستند ما به روحیه شهادت طلبی این افراد مباهات می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور برادران اهل سنت در یادبود شهدای حادثه تروریستی زاهدان گفت: شهدای مظلوم امنیت سیستان و بلوچستان را در وضعیت امن قرار دادند و امروز نیز شاهد حضور برادران اهل سنت در تقدیر از شهدا هستیم امروز همه از هر قومی برادرند.

وی گفت: اصفهان هم در تعداد شهدا و هم کیفیت شهدا نمره اول را دارد شما شهدای برجسته ای دارید شهدای اصفهان چلچراغ جامعه هستند اصفهانی ها در کار خیر نیز پیشقدم هستند، شهادت محسن حججی نیز خیلی خاص بود و بعد از آن شهادت سلیمانی نیز به همین شکل بود این افراد تافته جدا بافته هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو