امامی‌کاشانی: عدم حضور در ۲۲ بهمن، جفاست

منبع: برترین ها

101

1398/11/18

16:37


امام جمعه موقت تهران تاکید کرد ۲۲ بهمن همه عظمت و نعمت است و آن چنان ارزش دارد که هرکسی در خانه اش بنشیند و به راهپیمایی نیاید به انسانیت، تاریخ انسانیت و به تحولی که در تاریخ انجام شده است و نگذاشت گردنکشان به هدف برسند جفا کرده است. ۲۲ بهمن چنان قیمت دارد که باید گفت ارزش او را هیچکس در زیر آسمان نمی‌تواند آن را جز شخص امام زمان (عج) محاسبه کند.

خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجلس مولود ۲۲ بهمن و فداکاری‌هاست بنابراین باید به مجلس و پای صندوق آمدن اهمیت داد، گفت: عظمت ایران به این است که مردم پای صندوق بیایند و دشمن مبهوت شود.

امامی‌کاشانی: عدم حضور در ۲۲ بهمن، جفاست

آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز (جمعه) در سخنان خود در نماز جمعه این هفته تهران:

۲۲ بهمن حادثه‌ای بود که در تاریخ رخ داد. این حادثه اهداف انبیا و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشید. بررسی تاریخ یعنی از گذشته پند و درس بگیریم و بر اساس بررسی آن آینده را تنظیم و استوار کنیم. این موضوع فلسفه تاریخ است که بر اساس اصول تاریخی، آینده را پی‌ریزی کنیم.

اگر انقلاب رخ نمی‌داد، آمریکا و صهیونیسم بر جهان اسلام به طور کامل مسلط می‌شدند و حتی خود کشور ایران نیز در همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی آمریکایی و صهیونیستی می‌شد.

صهیونیست‌ها از بنزین ایران در موضوع اقتصادی و ماشین جنگی خود بهره می‌بردند. شاه نوکر آنها بود و هرچه به وی می‌گفتند، اجرا می‌کرد. وقتی فلسطین را به دو بخش تقسیم کردند، در بخش صهیونیستی چیزی نبود و برنج، گندم، مرغ و تخم مرغ را از ایران می‌گرفتند. نفت را هم از ایران می‌گرفتند و به جای پول آن، مواد غذایی می‌فروختند.

ایران در آن مقطع خودکفا بود و وابستگی کمی به نفت داشت اما آنها تلاش کردند تا موضوع را برعکس کنند و پول ایران را بگیرند و به ما کالا بفروشند. آنها تلاش کردند به جای آنکه ایران غذا صادر کند، روند را معکوس کرده و مواد غذایی به کشور ما صادر کنند.

اگر ۲۲ بهمن نبود، بلایی که سر ایران آورده بودند، سر دیگر کشورهای اسلامی می‌آوردند. آنها هنوز هم برنامه دارند ولی به لطف خداوند به بن‌بست رسیده‌اند.

وی تاکید کرد ۲۲ بهمن همه عظمت و نعمت است و آن چنان ارزش دارد که هرکسی در خانه اش بنشیند و به راهپیمایی نیاید به انسانیت، تاریخ انسانیت و به تحولی که در تاریخ انجام شده است و نگذاشت گردنکشان به هدف برسند جفا کرده است. ۲۲ بهمن چنان قیمت دارد که باید گفت ارزش او را هیچکس در زیر آسمان نمی‌تواند آن را جز شخص امام زمان (عج) محاسبه کند.

چهلم سپهبد شهید سلیمانی هم مصادف با ۲۲ بهمن است. ایشان هم کسی بودند که از همین سفره ایمان و عمل صالح برداشتند و به این نقطه از عظمت رسیدند. نظامیان آمریکا می‌گفتند اگر ارتش آمریکا همچون سردار سلیمانی داشت، ارتش امریکا ارزش بالایی می‌یافت.

امنیت ما مدیون سردار سلیمانی است تا جایی که آیت‌الله سیستانی و رهبر انقلاب وقتی تلگراف تسلیت می‌زدند به این جمله اشاره می‌کردند که او در خدماتی که به عراق در مقابل داعش کرد، خدماتی بی‌نظیر بود.

مجلس مولود ۲۲ بهمن و فداکاری هاست بنابراین باید به مجلس و پای صندوق آمدن اهمیت داد. دشمن به این جمعیت نگاه می‌کند که مردم با هرسلیقه‌ای که داشتند همه پای صندوق آمدند. احترام به روز رأی‌گیری و حضور پای صندوق‌ها از آثار توجه به ۲۲ بهمن است.

 نمایندگانی در مجلس همانطوری که رهبری عزیز فرمودند، باید مومن به ملت، شهدا و خانواده هایشان و کشور باشند. نمایندگان باید به این موضوع مومن باشند که در کشور نباید فقیر و فساد باشد. مردم باید به نمایندگانی رأی دهند که در برابر دشمن شجاع و چابک باشند.

 نمایندگان باید دلسوز برای کشور و مردم باشند. نظام ما که از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه که بلکه قوه چهارم مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده، تمامی این کارها را باید تحت قانون انجام دهد.

از بیکاری، سهل انگاری بترسید. مقام در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد. مقام باید دلسوز مردم باشد، باید بداند که چه کاری برای پایان یافتن حل بیکاری و گرانی انجام دهد.

 در دنیای غرب اگر ضابطه و قانون نباشد، فساد بسیار بیشتر از دنیای اسلام است. مردم غرب فاسد هستند ولی قانون جلوی خلاف و فساد را گرفته است.

مسئولان باید با صاحبان فکر جلسات شبانه روزی بگذارند. نماینده مجلس بودن، مسئول، مدیر و وزیر بودن، قاضی بودن در صندلی قرار گرفتن نیست. برای این صندلی‌ها شهیدان خون داده‌اند و از همین رو بسیار وظیفه سنگینی بر دوش کسانی است که روی این کرسی‌ها می‌نشینند.

باید به افرادی که واجد شرایط هستند، رای داد. این مسئولیت بار سنگینی هم برای رای آورندگان و هم برای رای دهندگانی است که دست به انتخاب می‌زنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو