چهره ها و افراد مشهور متولد 20 بهمن

چهره ها و افراد مشهور متولد 20 بهمن


منبع: ستاره

244

1398/11/19

02:30


بیست بهمن سالروز تولد دو چهره هنری و یک چهره ورزشی کشورمان است. روشنک عجمیان، پرواز همای و عادل غلامی سه چهره معروف متولد ۲۰ بهمن ماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 20 بهمن


ستاره | سرویس چهره‌ها - در ادامه با زندگینامه هنری و دنیای حرفه‌ای این سه چهره بهمن‌ماهی کشورمان بیشتر آشنا خواهیم شد. 

 

چهره ها و افراد مشهور متولد بیست بهمن

در صورت تمایل به مطالعه درباره فردی خاص، با انتخاب نام او از فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. روشنک عجمیان
۲. پرواز همای
۳. عادل غلامی


روشنک عجمیان

چهره ها و افراد مشهور متولد 20 بهمن


روشنک عجمیان در ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در تهران متولد شد. او علاوه بر بازیگری به مجری‌گری نیز پرداخته‌است. وی فوق لیسانس رشته کارگردانی تأتر و لیسانس رشته بازیگری دارد. او فعالیتش در بازیگری را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و اولین تجربه حرفه‌ای او در سال ۱۳۷۷  بازی در سریال "گوهر کمال" بود. او با بازی در سریال "کوچه اقاقیا" در سال ۱۳۸۱ و همچنین بازی در "جایزه بزرگ" مهران مدیری در سال ۱۳۸۳ به شهرت رسید.

برنامه "چشم انداز" اولین تجربه وی در زمینه مجری‌گری بود و پس از آن مسابقه "پلکان" در سال ۸۵ و "همسران" در سال ۸۸ از دیگر کار‌های او در این زمینه بود. جدیدترین کار تلویزیونی او مسابقه "۱۰ شب" نام دارد که در بهمن ۱۳۹۴ از شبکه نسیم پخش شد. او و همسرش «مهریار حمیدی» که او نیز از بازیگران سریال "کوچه اقاقیا" بود، در سال ۱۳۸۳ ازدواج کردند و فرزندی به نام آروشا دارند.


پرواز همای

چهره ها و افراد مشهور متولد 20 بهمن


سعید جعفرزاده احمد سرگورابی که نام خود را برای تسهیل در تلفظ به پرواز همای تغییر داده‌است در ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۵۸ در شهر احمد سرگوراب گیلان به دنیا آمد. او دیپلم خود را از دبیرستان کمال الملک رشت گرفت و پس از آن تحصیلات خود را در رشته موسیقی در دانشگاه آزاد تهران با ساز تخصصی سه‌تار و پیانو ادامه داد. وی برای ورود به دنیای موسیقی گروه هنری مستان را در سال ۱۳۸۵ تشکیل داد و با استفاده از نوازندگان چیره دست و اجرا در تالار وحدت و کاخ نیاوران در زمان کم به شهرت بالایی رسید.

او و گروه مستان برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ به دعوت علی اکبر امین برای اجرا در تالار کنسرت والت دیزنی لوس انجلس به آمریکا دعوت شدند. همای کنسرت‌های بی‌شماری را در دنیا اجرا کرده‌است. او تاکنون ۶ تور بزرگ کنسرت را در آمریکا، اروپا و کانادا در شش سال متفاوت روی صحنه برده‌است. از جمله مهم‌ترین آلبوم‌های مهم همای و گروهش مستان عبارتند از: "ملاقات با دوزخیان"، "سرزمین بی کران"، "سربازان"، "دیوانه چو دیوانه ببیند"، "کلاهت را بکن قاضی"، "نان و دندان".


عادل غلامی

چهره ها و افراد مشهور متولد 20 بهمن



عادل غلامی، بازیکن والیبال در ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در آمل متولد شد. قد او ۱۹۵ سانتی متر و وزنش ۸۸ کیلوگرم است. وی والیبال را در سال ۷۹ از آموزشگاه‌های شهرش آغاز کرد و پس از آن با شرکت در سوپر لیگ به همراه آبفا آمل رسما به دنیای والیبال وارد شد. غلامی پس آن به تیم نارنجستان نور پیوست و سال‌های بعد برای تیم‌های کاله، صنام، پگاه ارومیه، پیکان و سایپا بازی کرد. او از رده نوجوانان تا سال ۱۳۹۰ در تیم ملی بود، اما پس آن به دلیل فحاشی و بی احترامی به مربی و تماشاگران از تیم ملی کنار گذاشته شد. بازی‌های منسجم غلامی باعث شد ولاسکو او را به تیم ملی دعوت کند.

وی در بازی‌های لیگ جهانی ۲۰۱۳ از ستارگان تیم ملی ایران بود و عملکرد خوبی از خود نشان داد. وی در سن ۲۰ سالگی با همسرش «سمیرا نایبی» ۱۸ ساله ازدواج کرد و اکنون صاحب یک فرزند به نام آریو هستند. از جمله افتخارات ملی او "مدال طلا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴"، "مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۳" و "مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰" هستند. از افتخارات فردی او می‌توان به "بهترین مدافع بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰"، "بهترین مدافع میانی قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۲" و "بهترین مدافع میانی قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۸" اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو