سلاخی کردن آثار هنری / روایت مهدی ریحانی از نمایشگاه "هویت مسلوخ" در گالری فرمانفرما

152

1398/11/19

12:57


مهدی ریحانی گفت: ما انسان‌ها سعی می‌کنیم وارد حریم افراد شویم و این باعث می‌شود آنچه که هستیم را فراموش کنیم و تبدیل به آنچه که نیستیم، بشویم.

سلاخی کردن آثار هنری / روایت مهدی ریحانی از نمایشگاه "هویت مسلوخ" در گالری فرمانفرما

سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی مهدی ریحانی با عنوان "هویت مسلوخ" در گالری فرمانفرما برپاست. ریحانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه آثار این مجموعه با تکنیک میکس‌مدیا به وجود آمده است گفت: ایده اولیه این مجموعه سال 95 شکل گرفت و به این موضوع فکر کردم که کارهایی که انسان انجام می‌دهد همراه با رشد او، بزرگ می‌شوند. یعنی وقتی ما کاری را انجام می‌دهیم پس از گذشت چند سال آن کار هم به اندازه همان گذشت زمان، رشد کرده و بزرگ‌تر شده است.

ریحانی ادامه داد: برای به وجود آوردن این آثار، کارهای قبلی خود را تکه‌تکه کرده و اثر جدیدی با آنها ساختم. در واقع با سلاخی کردن آثارم به سازه‌ای جدید دست یافتم. کارها با شیشه‌های مشبکی از فضایی که ما درون آن زندگی می‌کنیم جدا شده و این جدایی یادآور دنیای مجازی است که هیچ احساسی در آن موجود نیست. ما انسان‌ها سعی می‌کنیم با بی‌محلی به این پرده‌ها آنها را کنار بزنیم و وارد حریم افراد شویم و این باعث می‌شود آنچه که هستیم را فراموش کنیم و تبدیل به آنچه که نیستیم، بشویم.

او با بیان اینکه آثارش برگرفته از قضاوت‌های بی‌اساس و بی‌منطق افراد جامعه از یکدیگر است، ادامه داد: در این تغییرات آرام‌آرام به سلاخی شدن نزدیک می‌شویم و این تکه‌تکه شدن چیزی است که ما همه با آن سر و کار داریم و پس از سلاخی شدن در کنار هم چیده می‌شویم.

ریحانی ادامه داد: همه انسان‌ها پر از انرژی و رنگ‌های مختلف هستند و هرکدام برای خود دنیاهای کشف نشده‌ای دارند، اما این دنیای خاکستری باعث کشف نشدن انسان می‌شود. فضای خاکستری یک فضای خالی از انرژی است و اگر رنگی در آن وجود داشته باشد کاملا خود را نشان می‌دهد. خاکستری بودن فضای آثارم با آوردن لایه مشبکی روی آن، بر این خاکستری بودن و تحت تأثیر گذاشتن انسان‌ها در جامعه اشاره دارد.

نمایشگاه نقاشی مهدی ریحانی تا 25 بهمن در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2 برپاست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو