روایتی از "اپرای گدایان"برتولت برشت در نوفل لوشاتو/ اجرای موسیقی زنده و تلفیقی

منبع: ایران آرت

125

1398/11/19

15:33


پوستر رسمی نمایش "اپرای ۹۰" به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله زاده منتشر شد.

ایران آرت، نمایش "اپرای ۹۰" تازه‌ترین نمایش عباس عبدالله زاده نویسنده و کارگردان تئاتر است که از ۲۲ بهمن ماه ساعت ۲۱:۱۵ به مدت یک ماه در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو به صحنه خواهد رفت. پوستر این اثر نمایشی در آستانه آغاز اجراهای نمایش توسط مهدی نقاش زاده طراحی شده است.

این اثر نمایشی، اقتباسی از نمایشنامه "اپرای سه پولی" برتولد برشت است که عبدالله‌زاده علاوه بر حفظ فضای روایی آثار این نویسنده، قرائتی ایرانی نیز از این اثر کمدی موزیکال داشته است.

این نمایشنامه توسط درام‌نویس آلمانی، الیزابت هاوپتمن و بر اساس ترجمه‌ای از اپرای باله جان گی به نام "اپرای گدایان" توسط برشت روی صحنه رفته است و از جمله آثار موفق و شناخته شده وی به حساب می‌آید.

به گزارش مهر، موسیقی این نمایش به صورت زنده و تلفیقی نواخته می‌شود و داستان آن درباره رییس کمپانی دزدهاست که دختر رییس کمپانی گداها را می دزدد و می‌خواهد او را در فروشگاه الکس فرگوسن به عقد خود در بیاورد. به این ترتیب نزاعی بین کمپانی دزدها و کمپانی گداها در می‌گیرد که لحظات مفرحی را رقم می‌زند.

بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا حمید رضا الماسی، بهنام امینی، علی ایزدی، نازنین بابایی، شهاب بهرامی، پریوش جاوید، عرفان حق روستا، علیرضا حیدری، آتنا حیدری، فائزه خانزاده، حسام خانعلی، صادق خداپناه، عباس خضری پور، امیر داودی منش، محسن زرآبادی پور، شبنم شاهسون، تینو صالحی، سروش طاهری، سولماز غنی، تیماه کلاته، احمدرضا محمدی، سارا محمدی، سهیلا مقدم، شقایق مهاجر، محمد مهدوی، پارمیس نیری، علیرضا نیکخواه، اکبر همراهی هستند.

این نمایش از ۲۲ بهمن ماه تا ۲۳ اسفند ساعت ۲۱:۱۵ در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می رود. تهیه بلیت این نمایش از سایت تیوال قابل خریداری است.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از طراح، نویسنده و کارگردان: عباس عبدالله زاده، تهیه کننده: ایرج نیک پور، مدیر تولید: حمید رضا ثنائی، آهنگساز: امیر حسام زبردست، گروه کارگردانی: احمدرضا محمدی، عرفان حق روستا، فاطمه گوشه، آیلارشجری، آیناز شجری، امیر داودی، طراح لباس: سینا ایرانپور، طراح گریم: سهیلا جوادی، طراح پوستر و گرافیست: مهدی نقاش زاده، دکور: امیر رئیسیان، روابط عمومی: مریم خادمی، تبلیغات: امیر باقری، عکاس: محسن بیده.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو