همسرتان بعد ازدواج هنوز رفیق باز است ؟ پس بخوانید

همسرتان بعد ازدواج هنوز رفیق باز است ؟ پس بخوانید


منبع: نمناک

176

1398/11/19

18:31


رفیق بازی همسر یکی از مشکلاتی است که زندگی مشترک را از هم می پاشد و برای جلوگیری از این مشکل باید با روش های صحیح همسرتان را به خانواده و خود جذب کنید.

رفیق بازی همسر در زندگی مشترک و کاری که شما باید انجام دهید

یکی از معضلاتی که امروزه گریبانگیر بسیاری از زندگی های مشترک است رفیق بازی می باشد . امروزه بر خلاف گذشته که رفیق بازی مختص آقایان بود ، خانم ها نیز به تقلید از آقایان به تفریح و خوشگذرانی با دوستان شان می پردازند و بودن در کنار دوستان خود را به همسر و خانواده خود ترجیح می دهند تا جایی که روابط زن و شوهررا با مشکل روبرو می کند . افراد رفیق بازبه نیازهای روحی و جسمی طرف مقابلشان توجه نمی کنند و گاهی تا جایی پیش می روند که طرف مقابلشان به جدایی فکر می کند.

داشتن دوست خوب در زندگی مزیت هایی دارد که بر کسی پوشیده نیست اما در زندگی مشترک جایگاه دوستی و رفاقت باید تعریف شده باشد به صورتی که نباید زندگی مشترک را تحت الشعاع قرار دهد .

متاسفانه برخی از مردان با وجود زن و زندگی مانند زمان تجرد خود بعد از ساعات کاری با دوستانش در جایی که پاتوق دوران مجردی آنها محسوب می شود، قرار می گذارد و تا ساعت های آخر شب با وقت گذرانی با دوستانش مشغول است و روزهای تعطیل را نیز به جای اینکه با همسرش وقت بگذراند با همان دوستان به بیرون شهر برای تفریح می رود و همسرش هم به غیر از اینکه مجبور به تنهایی در کل روز است باید طوری وانمود کند دیگران متوجه تنهایی او نشوند تا او را به بی عرضگی و اینکه نمی تواند همسرش را به خانه و خانواده جذب کند ، متهم نکنند.

این گونه از مردهای رفیق باز در برخی مواقع شروع به آوردن هر کسی به خانه می کنند تا جایی که با یک غفلت در دام مواد مخدر و میگساری گرفتار می شوند و همین امر سبب از هم پاشیدن زندگی زناشویی و یا سردی روابط زن و مرد می شود.

مرد رفیق باز هر چیزی که در زندگی خود دارد را فدای رفیقش می کند و سبب آزار همسرش و بیزار شدن فرزندش از او می شود و در پایه های کانون گرم خانواده را سست می کند و از هم می پاشد.

رفیق بازی همسر

 با همسر رفیق باز چگونه برخورد کنیم؟

ناپختگی زن و شوهر دلیل اصلی رفیق بازی همسران

فردی که در همسر داری و انجام وظایف زناشویی در زندگی مشترک کوتاهی می کند ، باعث می گردد که همسرش به دوستان خود پناه ببرد و اوقات فراغت خود را با دوستانش سپری کند و به علت ضعف همسرش در ایفای نقش همسری فرد با بودن کنار دوستانش احساس آرامش بیشتری کند.

هنگامی که زن یا مردی نتواند در خانه نقش آفرینی درستی کند ، همسر او ترجیح می دهد با دوستانش وقت بگذراند و نیاز عاطفی اش را در جمع دوستانش و یا با نشاط های کاذب تامین کند.

در واقع وقتی یک مرد یا زن نتواند نقش آفرینی صحیحی در خانه داشته باشد، کانون خانواده سرد می شود و یکی از زوجین ترجیح می دهد نیاز عاطفی اش را در جمع دوستانش و گاه با نشاط های کاذب تامین کند.

کوتاهی همسر و یا ناپختگی زن و شوهر لبته کوتاهی فقط یکی از دلایل رفیق بازی و توجه بیش از حد زن یا شوهر به دوستان است اما رفیق بازی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

رفتار با مردان رفیق باز

علت رفیق بازی همسر چیست؟

رفیق بازی همسر مساوی با طلاق عاطفی

از بدترین پیامدهای رفیق بازی این است که روابط بین زوجین سرد می شود تا جایی که آنها ترجیح می دهند کمترین ارتباط را با هم داشته باشند . این رفتارها سبب می شود به تدریج از علاقه زوجین به هم کم شود و در نهایت این امرمنجر به طلاق عاطفی گردد.

دوران مجردی پایان یافته است

بعد از ازدواج بسیاری از چیزها در زندگی شما تغییر می کند و با پایان دوران مجردی روابط دوستانه شما تغییر خواهد نمود و باید مثل گذشته دیگر نمی توانید وقت آزاد خود را به دوستانتان اختصاص دهید و باید در زندگی اولویت بندی داشته باشید که اولویت اول شما همسر و خانواده تان می باشد ، اما حذف کلی و قطع رابطه با دوستان هم درست نیست.

پس باید در مورد روابط خود خوب فکر کنید و برای برای روابطی که برایتان مهم تر است برنامه ریزی کنید. شما می توانید با دوستان جدیدی که متاهل باشند ، آشنا شوید و در صورتی که همسرتان نیز موافق با رفت و آمد با آن زوجین است در کنار آن ها همراه با همسرتان وقت بگذرانید بنابراین لازم است قبل از هر تصمیم گیری با یکدیگر گفتگو کنید.

طرز رفتار با شوهر رفیق باز

با رفیق بازی همسرم چه کنم؟

کارهایی که برای ترک رفیق بازی همسر باید انجام داد

اولین قدم:اصلاح رابطه خود

اگر می خواهید عادت رفیق بازی را از سر همسرتان بیرون کنید اما نمی توانید ، دلیل آن کمرنگ شدن ارتبط بینتان است. در این مواقع زن یا شوهر به علت دلسوزی های فراوان ممکن است با جملات امری با شریک زندگیشان، حرف بزنند که این نوع صحبت کردن به مذاق آقایان خوش نمی آید و آنها را ناراحت می کند. اگر خانم ها به علت اشتباه شوهرشان، مرتب به او دستور بدهند، فاصله عاطفی بینشان زیاد می شود و مشکلی حل نمی شود.

استفاده از جملات محبت آمیز را فراموش نکنید

اگر مردی دیر به خانه بیاید و همسرش به دلیل نگرانی و یا دلسوزی به او بگوید «باز که دیر آمدی و خبر ندادی؟» یا «تو همیشه دیر می آیی». این جمله ها برای مرد خوش آیند نیست و ممکن است مرد هم در جواب بگوید «اصلا خوب کاری کردم، که دیر آمدم» یا «از این به بعد دیر تر هم خواهم آمد!» بنابراین استفاده از جملات این چنینی باعث قطع ارتباط عاطفی زوجین می شود.

حال اگر خانم به همسرش جملات محبت آمیزی مانند نگرانت شدم و یا دلم برایت تنگ شده بود بگوید این جملات بار عاطفی برای آقا دارد و سبب می شود به کارش فکر کند و تصمیم بگیرد. اگر این مشکل برطرف شد، هیچ وقت دیگر نباید آن روز ها را یادآوری کنیدو بازگو نمایید.

دوست بودن با همسر در زندگی

استفاده از جملات محبت آمیز برای ترک رفیق بازی همسر

دوست همسرتان باشید

با همسرتان صحبت کنید و لذت هایی را که با دوستانش تجربه می کند شناسایی کنید. شاید شما بتوانید آن شرایط را فراهم کنید و بدون گفتگو از مشکلات روزمره و افکار نگران کننده با همسرتان به تفریحات لذت بخش بپردازید.

اگر همسرتان قبل از ازدواج رفیق باز بوده باید مهارت های زندگی مشترک را دوباره آموزش ببیند و از مهارت ارتباط با دوستان و مدیریت آن آگاهی یابد.اگر دوستان همسرتان افراد مطمئنی نیستند و شما نگران سلامت همسرتان هستید از اطرافیانتان کمک بخواهید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو