پسران به واسطه پدران، شناخته می‌شوند

پسران به واسطه پدران، شناخته می‌شوند


منبع: برترین ها

160

1398/11/19

23:23


کارگردان فیلم «پدران» با اشاره به جزئیات این فیلم سینمایی، گفت: به واسطه پدران، پسران شناخته می شوند.

ایرنا: کارگردان فیلم «پدران» با اشاره به جزئیات این فیلم سینمایی، گفت: به واسطه پدران، پسران شناخته می شوند.

سالم صلواتی شنبه شب در نشست خبری فیلم سینمایی «پدران» در پردیس سینمایی ملت با اشاره به روند ساخت این فیلم سینمایی و انتخاب و معرفی عوامل آن، گفت: این داستان سر راستی دارد که البته اصرار داشتیم این فیلمنامه این گونه باشد.

وی با بیان این که پیش از فیلم کُردی می ساختم، افزود: از این به بعد نیز فیلم کُردی می سازم.

عذرخواهی کارگردان بخاطر ناتوانی اجرای لهجه همدانی

پسران به واسطه پدران، شناخته می‌شوند

کارگردان فیلم پدران در پاسخ به پرسش خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره لهجه همدانی که نامناسب درآمده است، افزود: بنده خودم چون ساکن سنندج هستم تسلط بر زبان کُردی دارم اما شاید توانمندی ام برای درآوردن لهجه همدانی کم بوده است که عذر خواهی می کنم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی تصویر نکشیدن شهر همدان، اظهار داشت: نگاه توریستی نداشتم چون ممکن بود این داستان در هر استانی اتفاق بیافتد.

انتخاب بازیگر خوب مدنظرم بود

صلواتی درخصوص انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی هم توضیح داد: برای ما اهمیت داشت به جز مولفه چهره بودن، بازیگران خوبی نیز باشند.

وی با بیان اینکه شاید فیلم در گیشه استقبال زیادی نداشته باشد، افزود: اما برای ما مهم بود فیلم محترم و شریف باشد.
کارگردان فیلم «پدران» در ادامه با بیان این که نمی خواستم در کارگردانی این فیلم ادا در بیارم، تا دیده شوم، اضافه کرد: تلاش کردم تا جایی که امکان دارد کارگردان دیده نشود.

فیلم ارائه شده پدران نسخه نهایی نیست

صلواتی افزود: فیلم ارایه شده، نسخه نهایی نیست و بعد از جشنواره تدوین نهایی خواهد شد از این رو تلاش داریم برخی مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کرده و سپس آماده اکران کنیم.

وی اضافه کرد: علاقه دارم نقدهای متعددی بشنوم چون معتقدم این نقدها به ما کمک زیادی می کند تا بتوانیم در ادامه راه و مسیر حرکت به اهداف ترسیم شده پیش رو هرچه کامل تر و بهتر دست پیدا کنیم بنابراین به نقد آنهم سازنده و منصفانه احترام می گذارم.

پسران به واسطه پدران، شناخته می‌شوند

ساخت زندگی روزمره مردم برایم ملاک بود

وی در ادامه در پاسخ به داستان تک خطی این فیلم هم اظهار داشت: علاقه بر هیجان در فیلم نداشتم و می خواستم زندگی روزمره مردمان کشورم را بسازم.

این کارگردان، گفت: انتظاری ندارم برای فیلم کاندیدای جشنواره شوم. فیلم های گذشته ام در جشنواره های مطرح بین المللی دیده شده است. در نظر داشتم فیلمی ساده و استاندارد بسازم.
کار با تیمی که با عشق کار می کنند برایم جذاب است

گلاره عباسی بازیگر فیلم پدران در پاسخ به قبول کردن بازی در این فیلم، گفت: هنوز برایم جذاب است در کنار تیمی کار کنم که با عشق فیلم می سازند. البته ایرادهایی وجود دارد.

پسران به واسطه پدران، شناخته می‌شوند

وی افزود: ما برای ساخت این فیلم خیلی زمان نداشتیم ولی تمام تلاش برای به تصویر کشیدن داستان شد.
برای اجرای لهجه همدانی تلاش کردم

علی ثانی فر هم در این نشست اظهار داشت: در حد توانم برای درآمدن لهجه همدانی در فیلم تلاش کردم البته ما مثل برخی از فیلم های گردن کلفت، پیش تولید ۴, ۵ ماهه نداشتیم.

در این فیلم هنرمندانی چون علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان ایفای نقش کرده اند.

پسران به واسطه پدران، شناخته می‌شوند

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در یک نگاه

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.

در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد. این جشنواره شامل بخش های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)، مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.

محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره اعضای هیات انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) هستند.

غیر از پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره که محل نمایش فیلم ها برای اصحاب رسانه است، پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو