آیا سریال پایتخت ۶ در نوروز ۹۹ ساخته می شود ؟

آیا سریال پایتخت ۶ در نوروز ۹۹ ساخته می شود ؟


منبع: کولاک

206

1398/11/20

13:11


این سوال رو باید از صحبت های محسن تنابنده و دیگر عوامل سریال پایتخت ۶ از مصاحبه هایی که انجام دادند پیدا کنیم. محسن تنابنده به عنوان بازیگر ، طراح و سرپرست نویسندگان از جمله عوامل اصلی سازنده این مجموعه است که در مصاحبه های مختلف همیشه سه عامل را برای ساخت سری جدید پایتخت متذکر شده است. اول خواست صدا و سیما، دوم خواست مردم و در نهایت یافتن سوژه ناب برای نوشتن فیلمنامه ایی جذاب. در هر زمانی این سه فاکتور وجود داشته باشد ما مجموعه پایتخت را ادامه خواهیم داد.

بازیگران اصلی و مهمان مجموعه های پایتخت

تاکنون بازیگران اصلی و مهمان زیادی در این سریال بازی کرده اند از جمله : محسن تنابنده (نقی معمولی)، ریما رامین فر (هما سعادت)، احمد مهران فر (ارسطو عامل)، سارا و نیکا فرقانی اصل (ساراونیکا)، علیرضا خمسه (باباپنجعلی)، نسرین نصرتی (فهمیه) بازیگران اصلی این مجموعه هستند. بازیگرانی چون هومن حاجی عبداللهی (رحمت)، مهران احمدی (بهبود فریبا)، هدایت هاشمی (اوس موسی)، محمدرضا علیمردانی (بائو)، بهرام افشاری (بهتاش فریبا)، نیلوفر رجایی فر (الیزابت) از جمله افرادی هستند که در چند و یا یک فصل از سریال پایتخت بازی کرده اند.

فوت باباپنجعلی و روح او در پایتخت ۶

در مصاحبه ایی که آقای تنابنده در برنامه حالا خورشید داشت وقتی صحبت از شخصیت باباپنجعلی شد گفت : بابا پنجعلی به دلیل آلزایمر داشتن نمی تواند دیالوگ های زیادی داشته باشد و ما تاکنون که ۵ سری پایتخت را ساختیم همه کاری با این شخصیت کرده ایم و بنظرم دیگه وقتشه او را بکشیم و روح بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۶ باشد تا بتواندیم از قابلیت های بازی علیرضا خمسه استفاده بیشتری کنیم.

محسن تنابنده در پاسخ به سوال بیشتر مردم که آیا پایتخت ۶ ساخته خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر بتوانیم داستان جذاب بنویسیم و شرایط تولید هم ممکن باشد، حتما پایتخت را ادامه می دهیم. اما باید بگویم چنانچه پایتختی تولید شود، دیگر بابا پنجعلی با ما نخواهد بود. پنجعلی در فصل جدید می میرد و روح او در قصه جریان خواهد داشت.

دلیل این تغییر هم این است که آلزایمر شخصیت پنجعلی دست نویسندگان را در نوشتن دیالوگ برای او می بندد و اگر روح پنجعلی را در سن های مختلف با داستان همراه کنیم، موقعیت های طنز بهتری خواهیم داشت.

اخبار جدید درباره مجموعه پایتخت ۶

تهیه کننده سریال پایتخت : هنوز خبری از ساخت سری جدید پایتخت نیست.

الهام غفوری در گفتگویی با تسنیم اعلام کرد : اگر قرار باشد «پایتخت» جدیدی ساخته شود باید از همین الان برنامه‌ ریزی کنیم. تا زمانیکه هیچ قراردادی نداشته باشیم و بازیگران گردهم نیایند، نویسنده هم نمی‌داند باید برای کدام بازیگر، بنویسد و موقعیت خلق کند.

پخش پایتخت ۶ در نوروز ۹۹

غفوری تهیه‌کننده «پایتخت» از آخرین تصمیم گیری‌ ها برای ساخت سری جدید این مجموعه گفت. فیلمبرداری «خواب زده» به پایان رسید. پایتخت ۶ برای نوروز ۹۹ آماده می‌شود

الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «خواب زده» و مجموعه تلویزیونی «پایتخت»، درباره روند پخش و تولید این دو سریال در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تمام تلاش ما ساخت «پایتخت» است و این روزها درحال بستن قرارداد این مجموعه با مدیران سیما هستیم تا سری جدید آن را نوروز ۹۹ روی آنتن ببریم.
این تهیه‌کننده درباره انتخاب نویسنده‌ ای جدید برای مجموعه «پایتخت» تصریح کرد: هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب نویسنده جدید گرفته نشده است؛ واقعاً جایگزین کردن یک نفر به جای مرحوم خشایار الوند کار آسانی نیست. یکی از بخش های سخت کار ما فیلمنامه است و نبود الوند در گروه، کار را برای ما دشوار کرده است.
غفوری درباره ساخت اثر سینمایی «پایتخت» هم گفت: ساخت سینمایی «پایتخت» هنوز به قطعیت نرسیده است اما تمام تلاشم را می کنم که سینمایی این کار را به آنتن برسانم.
وی همچنین در خصوص روند تولید سریال خواب زده اظهار کرد: مجموعه «خواب زده» روزهای پایانی آماده‌سازی خود را سپری می‌کند؛ فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است و در حال حاضر مراحل تدوین، صداگذاری و فنی را پشت سر می‌گذاریم.

غفوری در خصوص زمان توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی گفت: با توجه به اتمام کار، به دنبال پروانه نمایش آن هستیم تا به زودی وارد بازار شود. البته زمان دقیقی برای پخش آن مشخص نشده است.

اولین تصاویر از گریم بازیگران پایتخت ۶

 

الهام غفوری : پایتخت ۶ از شیرگاه کلید می‌خورد

احمد مهرانفر ارسطو می‌ ماند

الهام غفوری تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۶ » به تسنیم گفت : قصه‌ ها طراحی شدند و کار به مرحله نهایی نگارش و دیالوگ‌نویسی رسید. می‌توانیم به طور قطع زمان تصویربرداری سریال را اعلام کنیم، اما پیش‌ بینی می‌شود نیمه دوم سال این اتفاق بیفتد.

خوشبختانه همه بازیگران در کنار ما هستند و برای همه‌شان قصه طراحی می‌شود. احمد مهرانفر هم یکی از نقش‌ های اصلی پایتخت است و «ارسطو» می‌ماند چون هم ما به هنرنمایی‌اش علاقه‌مندیم و هم مردم او را دوست دارند.

ان‌ شاالله مشکلی پیش نیاید و نیمه دوم سال تصویربرداری آغاز شود این اتفاق در شمال کشور، شیرگاه خواهد افتاد. سِیر داستان هم ربطی به «پایتخت ۵» نخواهد داشت و از آن فضا فاصله می‌گیرد.

حذف شخصیت بابا پنجعلی و اضافه شدن بهبود به پایتخت ۶

الهام غفوری تهیه کننده سریال پایتخت : بالاخره شخصیت بهبود با بازی مهران احمدی لحظات کمیکی را رقم می زد و با مشورت آقای تنابنده و آقای مقدم شخصیت بابا پنجعلی حذف شده و بر اساس نیاز قصه بهبود برمیگردد. ‌

‌چون سریال برای نوروز است، قرار نیست با فوت بابا پنجعلی مواجه باشیم اما مدتی از فوت او گذشته است. از سال گذشته هم آقای خمسه و هم آقای تنابنده اعلام کرده بودند که نقش داشت تکراری میشد و با ویژگی هایی که برایش رسم شده بود امکان طراحی موقعیت و شوخی جدید نداشت و دست و بال نویسنده را می بست.

شبکه یک با دست اندرکاران سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم به توافق قطعی رسیده اند تا این سریال نوروز ۹۹ روی آنتن برود. این سریال به تهیه کنندگی الهام غفوری در مرحله نگارش قرار دارد.

پایتخت ۶ کلید خورد – ۱۱ آذر ۹۸

تصویربرداری «پایتخت ۶» به کارگردانی سیروس مقدم در شیرگاه مازندران آغاز شد. در اولین سکانس‌ های این سریال محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین‌فر، هومن حاجی عبداللهی، نسرین نصرتی و سارا و نیکا فرقانی اصل حضور دارند.

گروه تولید این سریال قرار است بعد از تصویربرداری در شیرگاه و بخش‌هایی در تهران راهی یکی از کشورهای اروپایی شوند. فصل شش سریال «پایتخت» توسط آرش عباسی به نگارش درآمده است و گروه تولید هنوز با نویسنده دیگری قرارداد نبسته‌اند. مرحوم خشایار الوند، حسن وارسته، کوروش نریمانی، امیرحسین صادقی از نویسنده‌هایی بودند که در این شش فصل قصه‌های پایتخت را به نگارش درآوردند.

به غیر از علیرضا خمسه بقیه بازیگران فصل گذشته در این فصل نیز حضور دارند. مجموعه تلویزیونی پایتخت به تهیه‌کنندگی الهام غفوری از سال ۹۰ تا ۹۷ در ۵ فصل از شبکه یک سیما بروی آنتن رفت.

بهبود از شاخ آفریقا می آید

سیروس مقدم، کارگردان پایتخت : ما بهبود را زنده کردیم و اتفاقاً از شاخ آفریقا پیدا می‌شود و به قصه برمی‌گردد. بهرام افشاری (بهتاش) در فصل جدید پررنگ‌تر می‌شود و یکی از نقش‌های کلیدی سریال را برعهده دارد، دروازه بانی را با شخصیتی که عهده دار آن است تجربه می‌کند و با کلاه پیتر چکی کار را بسیار دیدنی می‌کند. در فصل جدید شخصیت «بابا پنجعلی» حذف می‌شود اما کماکان برای او قصه‌پردازی را داریم.

قرار است بخشی از سریال پایتخت ۶ در کشور ایتالیا ضبط شود و به همین منظور عوامل و بازیگران این سریال اوایل دی ۹۸ به این کشور سفر خواهند کرد.

ادامه فیلمبرداری « پایتخت ۶ » ؛ بهرام افشاری دروازبان شد

 

 

فیلمبرداری فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری همچنان ادامه دارد. به گزارش روابط عمومی سریال ،فیلمبرداری فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت روز شنبه ۹ آذر آغاز شده و تاکنون حدود ۱۵ درصد سریال فیلمبرداری شده است.
گروه‌سازنده سریال پایتخت روز جمعه ۶ دی با حضور در ورزشگاه آزادی و همزمان با دیدار نساجی قائمشهر و پرسپولیس تهران بخشهایی از این سریال را تصویربرداری کردند و بهرام افشاری در نقش دروازه بان ذخیره تیم نساجی قائمشهر جلوی دوربین رفت. فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» در ۱۵ قسمت برای پخش در نوروز ۹۹ از شبکه یک سیما ساخته می‌شود.

محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی، غلامعلی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند.

امتیاز کاربران: ۴.۷ ( ۱ رای)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو