3 پیشنهاد رنگ عالی برای اتاق خواب + نکات کاربردی و عکس

3 پیشنهاد رنگ عالی برای اتاق خواب + نکات کاربردی و عکس


منبع: زیبامون

634

1398/11/20

18:31


برای اینکه بتونید بهترین و آرامش بخش ترین رنگ رو برای اتاق خوابتون انتخاب کنید، حتما این بخش از زیبامون رو مطالعه کنید و با تمام نکاتی در این زمینه وجود داره، آشنا بشید.

3 پیشنهاد رنگ عالی برای اتاق خواب + نکات کاربردی و عکس

اتاق خواب، پناهگاه شخص شما برای استراحت، آرامش و روابط صمیمانه شما هست! فرقی نمیکند اتاق خواب پسرانه باشد یا دخترانه، اتاق خواب مخصوص بزرگسال و سالمندان باشد و یا اتاق خواب زوج جوان! در هر صورت باید دارای رنگی آرامش بخش بوده و احساس خوبی رو برای افراد ایجاد کنه.

برای اکثر افراد استفاده از رنگ های ملایم و آرامش بخش، یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها برای اتاق خواب هست و ممکن هست برخی دیگر به رنگ های عمیق، روشن و جذاب برای اتاق خواب خود علاقه مند باشند! این رنگ ها باید به گونه ای انتخاب بشن که در کنار حس ارامش، حس هوشیاری و رمانتیک بودن رو هم برای شما ایجاد کنه.

با در نظر گرفتن این موضوع که انتخاب رنگ دیوار کاملا سلیقه ای هست، باید بیان کرد که به طور کلی 3 گروه از رنگ های محبوب وجود داره که برای اتاق خواب و حال و هوای مخصوص اتاق خواب مناسب و ایده آل هست. با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام چیزهایی که باید در انتخاب رنگ اتاق خواب بدانید، بیشتر آشنا شوید.

 

رنگ های خنثی و ارامش بخش برای اتاق خواب

رنگ های خنثی همیشه جز انتخاب های بدون ریسک و کلاسیک برای اتاق خواب هستند و به شما این امکان رو میدن تا بتونید از سایر رنگ های شارپ و جذاب هم در کنار این رنگ اصلی استفاده کنید و فضای جذاب تر و متفاوت تری رو برای اتاق خواب خود ایجاد نمایید. رنگ های خنثی عبارتند از:

 

  • رنگ عاجی
  • رنگ خاکستری مایل به قهوه ای
  • رنگ مشکی
  • رنگ خاکستری
  • رنگ سفید

 

رنگهای خنثی

 

اتاق خواب خنثی

 

رنگهای خنثی یکی از بهترین و مناسب ترین رنگ ها برای پس زمینه اتاق خواب هستند و شما میتونید با استفاده و ترکیب سایر رنگ های روشن برای پرده اتاق خواب، روتختی، فرش، تابلوها و آثار هنری، آباژور و .... ترکیبی جذاب و زیبا رو برای اتاق خواب خودتون ایجاد کنید. 

اگر دیوارهای اتاق خواب به رنگ خنثی انتخاب شوند، شما این امکان رو دارید تا با استفاده از سایر رنگ های زنده و الگوهای متنوع، فضای خودتون رو تغییر بدید. اگر علاقه مند هستید که فضای اتاق خواب خودتون رو از رنگ های خنثی انتخاب کنید، میتونید با اضافه کردن چند رنگ جزئی و مورد علاقه خودتون به فضای اتاق خواب، محیطی کاملا آرامش بخش و مناسبی رو برای خودتون ایجاد کنید.

برای اینکه بتونید بهترین و مناسب ترین رنگ خنثی رو برای اتاق خواب انتخاب کنید، باید، رنگ های زیرین یا آندرتون مخصوص هر رنگ خنثی رو یاد بگیرید. به عنوان مثال، رنگ سفید، به ندرت به شکل کاملا سفید و خالص مورد استفاده قرار می گیره و رنگ سفیدی که دارای هاله ی ظریفی از رنگ صورتی، آبی، زرد یا قهوه ای هست، کاربرد بیشتری برای رنگ کردن دیوار اتاق و سایر جزئیات و اکسسوری های مربوط به اتاق خواب داره. 

این آندرتون باید در انتخاب فرش، پرده، اکسسوری ها، رو تختی و ... هم مورد توجه قرار بگیره تا یک ترکیب ملایم، خنثی و آرامش بخش برای اتاق خوابتون ایجاد کنه. شما میتونید با مراجعه به فروشگاه های مخصوص رنگ و دریافت مشاوره از فروشندگان، بهترین سایه رنگ خنثی رو انتخاب کرده و مورد استفاده قرار بدید.

 

رنگ های پاستلی و ملایم برای اتاق خواب

رنگهای پاستلی (Pastel colors) بسیار ملایم و آرامش بخش هستند و در هر فضایی که مورد استفاده قرار بگیرند، محیط رو کاملا آرام خواهند کرد. بهترین رنگ های پاستلی برای اتاق خواب عبارتند از:

 

  • رنگ آبی روشن و ملایم
  • رنگ لاوندر یا بنفش اسطوخودوسی
  • رنگ سبز با سایه های ملایم و پاستلی
  • رنگ زرد با سایه های ملایم و پاستلی
  • رنگ صورتی ملایم و پاستلی

 

رنگهای پاستلی

 

اتاق خواب پاستلی

 

یک اتاق خواب با رنگ دیوار پاستلی میتونه فوق العاده ظریف و خاص به نظر برسه. شما میتونید با استفاده و تطبیق چند رنگ، ترکیبی زیبا و جذاب برای اتاق خواب خودتون ایجاد نمایید. ملافه و روتختی مورد علاقه خودتون رو پیدا کنید و با استفاده از تخت خواب خاکستری روشن و اکسسوری هایی که دارای رنگ های ملایم و متناسب با رنگ اصلی اتاق خواب، فضایی دلنشین و آرامش بخش رو برای اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

میتونید از رنگ های ابکی که در ساحل وجود داره الهام بگیرید و دیوار روشن اتاق خواب رو با پرده، مبلمان و یا فرش تیره تر، دیزاین کنید و از زیبایی که ایجاد شده، لذت ببرید!

 

رنگ های بولد و پر معنی برای اتاق خواب

اگر رنگ های جسورانه، خاص و جذاب شما رو خوشحال میکنند، بهتره دست به کار بشید و با استفاده از رنگ مورد علاقه خودتون تغییری در اتاق خوابتون ایجاد کنید و از این طریق، لبخند و رضایت بیشتری رو برای خودتون ایجاد کنید!

اگر فردی پر انرژی هستید و تمایل دارید محیط اطرافتون با رنگ های جذاب احاطه بشه، این رنگ های بولد و جسورانه میتونن انتخاب خیلی مناسبی برای شما باشند. به عنوان مثال؛ اگر عاشق فضای داخلی روشن و شاداب هستید، پیشنهاد میشه از رنگ سبز بهاری برای دیوارهای اتاق خواب استفاده کنید و با استفاده از ترکیبات پر جنب و جوش مانند مرجانی، سبز تیره یا قرمز و خاکستری مایل به قهوه ای، جذابیت فوق العاده و متفاوتی رو برای اتاق خوابتون ایجاد کنید.

 

رنگهای جسورانه

 

اتاق خواب تیره

 

در انتخاب رنگ های تیره و جسورانه برای اتاق خواب، چند توصیه و راهنمای کلی وجود داره (به خصوص اگر فضای شما کوچک و محدود باشه):

 

  • فضای اتاق را مانند جعبه رنگ نکنید. یعنی لازم نیست تمام دیوارهای اتاق دارای یک رنگ باشند! شما میتونید رنگ مورد علاقه و خاص خودتون رو فقط برای یکی یا دو تا از دیوارها استفاده کنید. از این طریق، زیبایی و جذابیت رنگ، بهتر و بیشتر دیده خواهد شد.

 

  • با استفاده از رنگ های شارپ، تاکید بیشتری در یک بخش از فضای اتاق خواب ایجاد کنید و برای سایر دیوارها از رنگ روشن استفاده نمایید.

 

  • با استفاده از رنگ ها، طول اتاق رو بیشتر نشون بدید. این مورد برای اتاق های باریک بسیار کاربردی هست و توصیه میشه طولانی ترین دیوار اتاق رو با رنگ مخصوص و بولد رنگ بزنید و از این طریق، طول اتاق خواب رو بیشتر نشون بدید.

 

این نکته رو به خاطر داشته باشید که رنگ های روشن و ملایم، فضای اتاق خواب رو بزرگتر نشون میدن و رنگ های تیره تر، باعث میشن تا فضای اتاق خواب شما کوچکتر به نظر برسه. اگر فضای اتاق خواب دارای نور طبیعی باشد هم میتونه تاثیر خیلی خوبی در بزرگ تر دیده شدن اتاق خواب داشته باشه.

 

بهترین رنگ های پیشنهادی برای اتاق خواب

 

رنگ بنفش یاسی برای اتاق خواب دخترانه

رنگ بنفش یاسی، لوندر یا اسطوخودوسی، یکی از گزینه های خیلی عالی برای اتاق خواب دخترانه هست و احساس ارامش بی نظیری رو ایجاد میکنه. شما میتونید با استفاده از سایه های مختلف رنگ چوبی و حتی رنگ و الگوهای متضاد، فضای اتاق خواب رو متفاوت و جذاب تر کنید.

 

اتاق خواب یاسی

 

رنگ سبز و خاکی برای اتاق خواب پسرانه

اگر دوست دارید فضای اتاق خواب شما دارای سایه های رنگی الهام گرفته از طبیعت باشه و حس ارامش خوبی رو هم بهتون القا کنه، این ترکیب رنگ سبز، خاکی و چوب میتونه گزینه خیلی خوبی براتون باشه. 

 

اتاق خاواب پسرانه

 

رنگ صورتی مایل به قرمز برای اتاق خواب بزرگسال

این اتاق خواب رویایی با رنگ صورتی مایل به قرمز فوق العاده زنانه و شیک هست و برای خانم های جوان میتونه گزینه خیلی خوبی باشه. شما میتونید با استفاده از یک روتختی جذاب، با الگو و رنگ زنده و جذاب، زیبایی اتاق خواب رو تکمیل کنید و ساعات آرامی رو در این فضا بگذرونید.

 

اتاق خواب صورتی مایل به قرمز

 

رنگ اتاق خواب آبی یخی برای ایجاد آرامش

آبی یکی از رنگ های فوق العاده آرامش بخش هست که معمولا در رنگ امیزی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیره. این رنگ به گونه ای هست که شما میتونید سایر جزئیات مربوط به اتاق خواب رو در رنگ ها و طرح های مختلف ست کنید و یا از سایه های رنگی نزدیک به همین رنگ استفاده نمایید و فضایی دلنشین و عالی برای اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

 

اتاق خواب آبی یخی

 

رنگ اتاق خواب مشکی ملایم برای افراد خاص پسند

اگرچه معمولا در هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خواب، به فکر رنگ های روشن و ملایم هستیم اما رنگ های قوی و تیره هم میتونن فضایی متفاوت تر و خاص تر برای اتاق خواب ایجاد کنند. این رنگ ها اگرچه فضای اتاق رو کوچک تر نشون میدن اما ناگفته نماند که این رنگ مشکی ملایم باعث میشه تا احساس صمیمت و خاص بودن برای اتاق خواب شما ایجاد بشه به گونه ای هرگز نمی تونید این حس رو با رنگ های روشن تر ایجاد کنید!
 

اتاق خواب مشکی ملایم

 

رنگ آبی کبالتی برای اتاق خواب

رنگ های براق و جسورانه هم میتونن یکی از انتخاب های عالی برای اتاق خواب باشن. این اتاق خواب با دیوارهای آبی کبالتی و تخت خوابی سفید و خاکستری هم برای افرادی که عاشق رنگ های جسورانه و خاص هستند هم میتونه ایده خیلی خوبی باشه! (وسایلی که نباید در اتاق خواب باشند)

 

اتاق خواب ابی کبالتی

 

اتاق خواب جذاب به رنگ قرمز روشن

نظرتون در رابطه با یک اتاق خواب سرشار از انرژی و جسورانه و در عین حال آرامش بخش چیه؟ ترکیبی از رنگ سفید و قرمز براق برای دکوراسیون این اتاق، باعث شده تا فضایی فوق العاد جذاب و رویایی ایجاد بشه و احساس شادابی، گرمی و شگفت انگیزی رو به افرادی که در این اتاق استراحت میکنند، القا میکنه. (مجموعه عکس اتاق خواب رویایی عروس و داماد)

 

اتاق خواب سفید و قرمز

 

اتاق خواب زیبا و رویایی به رنگ زرد

این اتاق خواب به خوبی ثابت میکنه که چه جوری میشه رنگ زرد ملایم رو با رنگ های آبی تیره و سبز زیتونی ست کرد و یک ترکیب فوق العاده داشت! این رنگ زرد آفتابی در کنار تخت سفید و نور درخشان آفتاب، فضایی رویایی و دل انگیز رو براتون ایجاد میکنه و باعث میشه تا فضایی آرامش بخش و مخصوص به خودتون رو داشته باشید.

 

اتاق خواب زرد

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو