معجزه ریواس برای لاغری

116

1398/11/21

01:02


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف ریواس برای کاهش وزن افراد بسیار موثر است.

معجزه ریواس برای لاغری

به گزارش بهداشت نیوز محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رزیم درمانی اظهار کرد: افراد اگر در حال دست‌ و پنجه نرم‌کردن با کاهش وزن هستند و به‌ دنبال غذا‌های مغذی و کم‌کالری می‌گردند، ریواس می‌تواند ماده‌ای عالی برای کاهش وزن آن‌ها باشد.

انوشه با اشاره به اینکه ریواس مانند یک ملین عمل‌می‌کند، افزود: وجود فیبر‌های رژیمی، ریواس را برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند محبوب کرده‌است؛ زیرا زمانی که افراد این گیاه را مصرف می‌کنند سوخت و ساز بدنشان افزایش پیدا می‌کند.


او تصریح کرد: ریواس قرمز، روشن و ساقه‌بلند به خانواده سبزیجات تعلق‌دارد، اما معمولا میوه محسوب‌می‌شود. همچنین ریواس شباهت بسیاری به کرفس دارد و همین باعث شده در میان دسر‌های لذیذ جای خود را پیدا کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی یادآوری کرد: افراد می‌توانند با ریواس خورشی تهیه و آن را میل کنند این خورش بسیار لذیذ و مقوی است؛ همچنین با ریواس می‌شود انواع دسر‌ها و سالاد‌ها را نیز تهیه کرد.
او ادامه داد: افراد ساقه‌های ریواس را می‌توانند خام میل کنند؛ ریواس منبع شگفت‌انگیزی از ویتامین C و مواد معدنی مختلف مانند: کلسیم، آهن، پتاسیم و منگنز است.


انوشه در پایان گفت: ریواس فواید بسیاری دارد و گنجاندن آن در رژیم غذایی می‌تواند به سلامتی کمک کند.



منبع: باشگاه خبرنگاران



 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو