چگونه از چروک شدن پوست حین خواب جلوگیری کنیم؟

چگونه از چروک شدن پوست حین خواب جلوگیری کنیم؟


منبع: زیبامون

229

1398/11/21

01:29


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم به شما آموزش بدهیم که چگونه با رعایت چند نکته ساده از چروک شدن پوست تان در حین خواب جلوگیری کنید.

چگونه از چروک شدن پوست حین خواب جلوگیری کنیم؟

مسلماً همیشه شنیده ایم که خواب راحت و خوب باعث می شود که پوست سالم تر و بهتری داشته باشید و اکثر متخصصان پوست و دکترها به شما توصیه می کنند که با بهتر خوابیدن از چروک شدن پوست تان جلوگیری کنید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده بودید که خواب باعث شود که به جای این که پوستتان بهتر شود روی آن چین و چروک بیوفتد؟ و یا زیر چشم‌هایتان خط بیفتد؟

شاید باور کردنی نباشد اما واقعیت دارد. براساس گفته متخصصان پس از تاثیراتی که نور خورشید و آفتاب روی پوست تان می گذارد خواب نیز یکی از دلایلی است که ممکن است پوست تان چروک شود. اگر بعد از اینکه از خواب بیدار شدید به سمت آینه بروید و به خوبی صورت تان را بررسی کنید, متوجه می‌شوید که در برخی از نقاط پوستتان خطوطی وجود دارد که معمولاً به خاطر قرار گرفتن صورتتان روی بالش اتفاق می‌افتد.

این خطوط از مدلی که می خوابید تاثیر می گیرند و در آینده می توانند جدی‌تر شوند و یا روی صورتتان ماندگارتر شوند. در واقع اگر با صورتتان که دارد روی بالش فشرده می شود بخوابید یا صورت تان را روی جای سفتی بگذارید می توانید خودتان باعث چروک شدن بیشتر پوست تان شوید. در مقاله ای که پیش رو دارید در زیبامون دات کام می خواهیم به شما کمک کنیم که از این مسئله جلوگیری کنید با ما همراه باشید.

چگونه از چروک شدن پوست حین خواب جلوگیری کنیم؟

مسلماً حس اینکه صبح بیدار شویم و هیچ اثری از چین و چروک روی صورتمان نباشد و پوستمان درخشندگی و شادابی خود را حفظ کرده باشد مثل یک رویا به نظر می‌رسد. برای این مسئله راه های مختلفی وجود دارد و افراد روش های مختلفی را توصیه میکنند. مثلا شما می توانید شب هنگام با زدن ماسک های مختلف به صورت تان و یا حتی چسب هایی که پوست صورت را در جای خود نگه می دارند از این مسئله جلوگیری کنید. اما ما می‌خواهیم با روش های آسان تر و ساده تری که نیاز به هزینه خاصی ندارند به شما این مسئله را آموزش بدهیم. پس چند نکته مهم را در ادامه برایتان لیست میکنیم.

رو بالشی های خود را ساتن و ابریشمی کنید

چروک شدن پوست حین خواب و جلوگیری از آن

در حالی که مسلماً ملافه ها و بالش های پنبه ای به شدت راحت و نرم هستند.این جنس از پارچه توانایی اینکه روی صورتتان کشیده شود و یا روی آن خراش‌های سطحی ،بدون اینکه متوجه شوید بیندازد را دارد. روبالشی پنبه ای به پوست صورت شما اجازه نمی‌دهد که هنگامی که دارید در خواب غلت می زنید راحت روی آن جابجا شوید و تکان بخورید. در نتیجه رو بالشی شما بهتر است از جنسی باشد که نرم است و راحت می‌شود روی آن جا به جا شد و هیچ اصطحکاک خاصی با پوستتان ایجاد نمی کند. سعی کنید روبالشی هایتان را ساتنی و ابریشمی کنید تا از چین و چروک هنگام خواب جلوگیری کرده باشید.این جنس از پارچه نرم هستند و همچنین اصطحکاک ایجاد نمی‌کنند و مسلما خراش نیز روی پوست نمی اندازند . پوست شما میتواند به راحتی  روی رو بالشی های ساتن و ابریشمی سر بخورد.

همچنین  شما باید زود به زود رو بالشی هایتان را نیز عوض کنید زیرا که روبالشی ها به علت اینکه هر شب تا مدت زیادی زیر پوست صورت و موهای تان قرار می‌گیرند, یک مرکز تجمع مناسب برای میکروب ها ,باکتری ها, کثیفی و روغن های اضافه پوست هستند.

بالش ها می توانند باعث شوند که منافذ پوست شما سریعتر بسته شود و همچنین پوستتان جوش بزند و یا در موارد جدی تر دچار کهیر نیز بشود. اگر روبالشی شما کثیف و زبر باشد می تواند باعث آسیب رساندن به کلاژن های روی پوستتان شده و تولید جوش کند و همچنین همانطور که بالاتر گفتیم با ماندگار شدن خط پارچه روی صورت تان پس از مدتی نیز میزان چین و چروک ها افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه از روبالشی های نرم  که پارچه لغزانی دارند استفاده کنید و همچنین آنها را زود به زود عوض کنید.

سعی کنید روی پشت خود بخوابید

چروک شدن پوست حین خواب و جلوگیری از آن

فشار دادن صورتتان و یا قرار دادن صورتتان روی سطح بالش می‌تواند هنگامی که خواب هستید و مدت طولانی صورتتان به یک حالت می ماند باعث جمع شدن پوستتان در آن ناحیه شود. این جمع شدگی باعث می شود که روی پوست شما در آن ناحیه خط بیفتد و تکرار شدن طولانی مدت  این مسئله میتواند باعث شود این خطوط روی صورتتان دائمی شوند و دیگر برطرف نشوند. این مسئله را می توانید خیلی راحت با تلاش برای اینکه به پشت بخوابید حل کنید. خوابیدن به پشت باعث می شود که صورتتان روی بالش فشرده نشود و همچنین جریان خون درون صورتتان بهتر حرکت کند که این مسئله به طور کلی از چروک شدن پوست شما جلوگیری می کند.

به پشت خوابیدن باعث می شود خواب بهتری را تجربه کنید. احتمالا ممکن است موقعی که خواب هستید بی اراده غلت بزنید و دوباره به حالت قبلی در بیاید اما اگر تا یک مدت سعی کنید خودتان را به روی پشت خوابیدن عادت بدهید, شاید کم کم بتوانید این عادت بد خواب را از سر خودتان بیندازید.اگر به روی یک قسمت از صورتتان بخوابید و یا روی آن فشار بیاورید این مسئله باعث می‌شود که خون در آن ناحیه از صورت شما جمع شده و در نتیجه در ناحیه دیگر کمتر شود و این باعث می شود تعادل دو سمت صورت شما به هم ریخته و به چین و چروک شدن نواحی خاص پوستتان نیز دامن بزند.

چروک شدن پوست حین خواب و جلوگیری از آن

مسلماً می‌دانید که پوستتان در هنگام خواب نیاز به تنفس دارد.در واقع خواب تنها تایم در روز است که پوست شما می‌تواند سلول‌های خود را بازسازی کند و ریکاوری شود. اگر ناحیه ای از صورت تان را روی بالش پنهان کنید و یا آن را روی بالش فشار دهید و نگذارید اکسیژن کافی به آن برسد, این مسئله باعث می‌شود که تعادل گردش خون در دو طرف صورت تان به هم بریزد و باعث پف کردگی آن ناحیه خاص از پوستتان می‌شود. این موارد در طولانی مدت چین و چروک پوستتان نیز افزایش میدهد. برای این که بهتر بخوابید سعی کنید سرتان را مستقیم روی بالش قرار دهید و نگذارید تعادل دو طرف پوست صورتتان هنگام خواب به هم بخورد.

سرتان را روی یک بالش سفت بگذارید و ماسک صورت بزنید

خواب زیبایی

اگر زیاد نمی توانید با بالش های نرم و یا آنهایی که روبالشی ساتن دارند کنار بیاید و اذیت می شوید ،دست به خرید یک بالش سفت و محکم بزنید. شاید ایده خوابیدن روی بالش های سفت و محکم زیادی ایده جالبی به نظر نرسد اما بالش های سفت یکی از بالشهای به شدت مفید برای درمان پوست صورت شما و بهتر کردن جریان گردش خون در بدن شما هستند. در طب سنتی چین و هند از این بالش ها به عنوان بالش های درمانگر نام برده می شود. بالش های درمانگر سفت هستند و شما مستقیماً آنها را زیر سرتان قرار می دهید. به حالتی که مقداری از پایین سرتان در ناحیه چانه ها از روی آنها کنار آمده باشد.این بالش ها ممکن است سفت باشند اما حتی اگر شما در خواب غلت هم بزنید به خاطر حالت خاصی که روی آنها خوابیده اید نصفی از صورتتان روی آنها قرار نمی‌گیرد و در نتیجه آن ناحیه دچار چین و چروک نمی‌شود و اذیت نمی‌شوید.

اگر هم نگران این هستید که پوست صورتتان هنگام غلت زدن آسیب ببیند می توانید از ماسک های صورت کاغذی و یا ساتن استفاده کنید و آنها را روی صورت تان قرار دهید تا این که پوست صورتتان هم به طور استاندارد آبرسانی مناسب شود و هم از خط افتادن روی آن نیز جلوگیری کنید. البته در رابطه با این مسئله متخصصان پوست نظرهای متناقضی دارند و شما نمی توانید مستقیماً بدانید کدام مورد برای شما بهتر  عمل می کند.

بعضی از متخصصان پوست باور دارند که شب هنگام و  موقع خواب شبانه نباید روی پوست صورتتان هیچ چیزی قرار بدهید. زیرا که هنگام خواب آن زمانی است که پوست دارد خود را بازسازی می‌کند و نیاز دارند مستقیماً اکسیژن گرفته و هیچ گونه ماده آرایشی و بهداشتی روی آن نباشد. در نتیجه شما باید با توجه به نوع پوست خودتان تصمیم بگیرید که کدام مورد برایتان مفید تر است. اگر متخصص پوستتان تشخیص داد که هنگام خواب بهتر است از ماسک های زیبایی استفاده کنید این کار را انجام دهید و اگر پوستتان خودش به تنهایی می تواند خود را بازسازی کند حتی برای رفع چروک چین و چروک نیز بهتر است سراغ هیچ ماسکی نروید و شب‌ هنگام پوستتان را تمیز بگذارید.

هنگام خواب دستتان را روی پوست صورتتان قرار ندهید

حتی اگر تمام نکات گفته شده بالا را رعایت کنید, رو بالشی خود را عوض کنید و زود به زود آن را شستشو دهید, به پشت بخوابید, از بالش های مناسب استفاده کنید و کاملاً حین خواب مراقب خودتان باشید, ولی هنگام خواب دستتان را روی پوست صورت تان قرار دهید مجدداً پوست صورتتان زیر فشار قرار می گیرد. این فشار  نیز مانند یک روبالشی سفت و سخت عمل می‌کند. فشاری که پوست دستتان می تواند به پوست صورتتان بیاورد باعث جمع شدن پوست آن نواحی می‌شود و در نتیجه در طولانی مدت این مسئله نیز می‌تواند روی پوستتان چروک بیندازد.

تا جایی که می توانید سعی کنید دستتان را از صورتتان فاصله دهید و هرگز آن را هنگام خواب روی پوست صورت تان قرار ندهید, تا بین پوست دست و صورت تان اصطحکاک ایجاد نشود. اگر این مسئله برای شما عادت شده است و هنگام خواب ناخواسته آن را انجام می دهید, موقع خواب دست تان را زیر بالشتان قرار دهید تا وقتی که خواب هستید بی‌اراده آن را روی پوست صورتتان نگذارید.

اگر نمی‌دانستید احتمالاً حالا دیگر متوجه شده اید که بعد از نور خورشید خواب دومین عامل برای چین و چروک پوست صورت است. شما نصفی از عمر خودتان را خوابیده اید و اگر نتوانید درست بخوابید و یا از پوست صورتتان در هنگام خواب به خوبی محافظت کنید تمام این مسائل می‌تواند باعث شود که دچار چروک های حین خواب شوید و چروک‌های حین خواب از بدترین نوع چروک های پوستی هستند. زیرا که به مرور زمان و آرام آرام ایجاد میشوند و هنگامی که ایجاد می شوند به سختی از بین می روند. در نتیجه با رعایت تمام نکات بالا سعی کنید که از این مساله هرچه زودتر جلوگیری کنید تا در آینده برای از بین بردن این چروک ها دچار مشکل نشوید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به خوبی شما را در این مسئله راهنمایی کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو