معرفی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل

معرفی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل


منبع: تالاب

165

1398/11/21

05:08


معرفی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل

آشنایی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل

گیاهان هم میتوانند بعنوان انرژی بخش خانه شما باشند هم بعنوان یک تصفیه کننده هوای بینظیر. با گیاهان زیر هوای درون خانه تان را تصفیه کرده و راحت تر بخوابید.

هوای منزل تان را با این گیاهان تصفیه و سالم کنید

اگر با مشکل کمبود خواب مواجه هستید، بهتر هست بدانید که شما از این نظر تنها نیستید و کمبود خواب مشکلی کاملا متعارف هست. افرادی که با مشکل کمبود خواب مواجه میباشند هزاران دلار برای حل این مشکل خرج میکنند. بعضی نیز برای فرار از مصرف داروهای شیمیایی به جایگزین هاي طبیعی مثل چای موز یا حتی تعویض تشک و انجام تمرین‌هاي مدیتیشن روی می‌آورند. اگر شما هم روشهای فوق را امتحان کرده اید اما همچنان از این مشکل رنج میبرید، پس بهتر هست ادامه گزارش را بخوانید.

توصیه ما این هست که شما باید کمی از “طبیعت” را داخل منزلتان بیاورید. احتمالا در مورد تاثیر کیفیت هوا بر روی کیفیت خواب و سلامت کلی بدن شنیده باشید. تعداد زیادی از مریضی‌ها توسط انواع قارچ و آلاینده هاي هوازی منتقل می شوند.

بنابراین وجود گیاهان در خانه میتواند اضافه بر تصفیه هوای خانه به درمان بعضی مریضی ها نیز کمک کند. به طور خلاصه، فواید گیاهان خانگی عبارتند از: کیفیت مطلوب تر هوای خانه، کاهش استرس، کاهش اضطراب، بهبود کیفیت خواب، بهبود خلق و خوی فردی، جلوگیري از ابتلا به سرماخوردگی و مریضی‌هاي دیگر، جلوگیري از سردرد، بهبود عملکرد مغز و بوی بهتر بدن.

آثار آرام بخش گیاهان و خواص تمیزکنندگیِ انها اخیرا در پژوهشی توسط دانشمندان نیز مورد دقت قرار گرفته هست. برای بهبود کیفیت خواب و درمان مشکلات کم خوابی، ما پنج گزینش برای شما داریم.

گیاه زبان مادر شوهر

نام اصلی این گیاه «مار» هست که به نام زبان مادر شوهر نیز مشهور شده هست. این نوع گیاهان از جمله محبوب ترین گیاهان تزئینی میباشند که میتوانند اضافه بر تصفیه هوا، کیفیت اکسیژن موجود در آن را نیز بهبود دهند. نتایج چندین مطالعه نشان می‌دهد که وجود این گیاه در خانه میتواند در درمان مشکلات تنفسی، سردرد و بهبود سطح بازدهی کمک کنند و همینطور مانع خارج چشم ها شوند.

 

معرفی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل

گیاه زبان مادر شوهر اضافه بر تصفیه هوا، کیفیت اکسیژن موجود در آن را نیز بهبود دهند

گیاه یاسمین

به این گیاه یاس یا یاسمن نیز گفته میشود. یاسمین گلی هست خوشبو به رنگ سفید یا زرد یا کبود؛ بوی خوب این گیاه کیفیت خواب را بهبود داده و بازدهی و هوشیاری فرد را نیز تقویت می کند. همینطور با بو کردن این گل، سطح استرس و اضطراب فرد کاهش پیدا می کند.

معرفی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل

با بو کردن گل یاس یا یاسمن، سطح استرس و اضطراب فرد کاهش پیدا می کند

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه کاملا خوب برای خانه هست که بسیار ساده و بی‌دردسر رشد می کند. این گیاه در طول شب اکسیژن ساخت میکند که همین مسئله موجب بهبود کیفیت خواب و درمان بی‌خوابی میشود. نام دیگر آن «گیاه فناناپذیر» هست که به سادگی قابل تکثیر هست. بنابراین شما می‌توانید چندین گلدان از یک گیاه تهیه و در جاهای گوناگون خانه بچینید.

معرفی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل

آلوئه ورا شب ها اکسیژن ساخت می کند که موجب بهبود کیفیت خواب و درمان بی‌خوابی می شود

گیاه پاپیتال

پاپیتال یا پیچک معمولی بسیار کارآمد هست و حتی ناسا آنها را بعنوان قوی ترین گیاه تصفیه کننده هوا معرفی کرده هست. اگر مشکلات تنفسی یا آسم دارید حتما از این گیاه بهرهگیری کنید. حتی انواع آلرژی که توسط آلاینده هاي هوا منتقل می شوند نیز توسط این گیاه از بین میروند. بنابراین برای بهبود کیفیت خانه حتما به آن فکر کنید.

معرفی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل

اگر مشکلات تنفسی یا آسم دارید حتما از گیاه پاپیتال یا پیچک معمولی بهرهگیری کنید

گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لوندر در همۀ اشکال خود گیاهی کامل خوب هست. این گیاه میتواند در بهبود کیفیت خواب، درمان اضطراب، کاهش استرس، کاهش تپش قلب و حتی کاهش میزان گریه کودکان خوب واقع شود.

به طور کلی، اگر شما بتوانید هوای خانه را تصفیه کنید، از خواب بهتری برخوردار خواهید شد. در این صورت شما در طول روز فعالیت بیشتری خواهید داشت. پرورش گیاهان در خانه فواید بی شماری دارد که به سلامت کلی بدنتان نیز کمک خواهد کرد.

 

معرفی گیاهانی برای تصفیه هوایی منزل

اسطوخودوس در بهبود کیفیت خواب، درمان اضطراب و حتی کاهش گریه کودکان خوب هست.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو