"انگل" اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی را دریافت کرد

123

1398/11/21

11:15


فیلم بونگ جون هو اولین جایزه اسکار فیلم بلند بین‌المللی را برای کره جنوبی به دست آورد.

"انگل" اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی را دریافت کرد

سرویس سینمایی هنرآنلاین: کمدی سیاه "انگل" به کارگردانی بونگ جون هو از کره جنوبی در نود و دومین دوره جوایز اسکار، برنده جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی شد.

"بدن مسیح"به کارگردانی یان کوماسا از لهستان، "سرزمین عسل" به کارگردانی تامارا کوتفسکا و لوبومیر استفانوف از مقدونیه شمالی، "بینوایان" به کارگردانی لاد لی از فرانسه و "رنج و افتخار" به کارگردانی پدرو آلمودوار از اسپانیا، دیگر نامزدهای این بخش بودند.

"انگل" نگاهی نامتعارف به اختلاف طبقاتی در کره جنوبی دارد و درباره ارتباط اعضای خانواده‌ای بیکار با یک خانواده ثروتمند است که به اتفاقاتی غیرمنتظره می‌انجامد.

این فیلم اولین بار در دنیا اوایل امسال در بخش رسمی جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و برنده جایزه نخل طلایی شد. سونگ کانگ هو، چوی وو-شیک، چو یئو-جیونگ و پارک سو-دام در "انگل" بازی می‌کنند که در دنیا حدود 166 میلیون دلار فروش داشت.

"انگل" در جوایز اسکار 2020 شش نامزدی به دست آورد، ازجمله در بخش بهترین فیلم و بجز جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی، برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای بونگ جون هو و هان جین وون هم شد.

"انگل" یازدهمین فیلم خارجی‌زبان است که در تاریخ جوایز آکادمی نامزد اسکار بهترین فیلم ‌شده و در عین حال تنها ششمین فیلمی است که در هر دو بخش بهترین فیلم و بهترین فیلم بلند بین‌المللی نامزدی به دست آورده است. پنج فیلم قبلی "زد" (1969) از الجزایر، "زندگی زیباست" (1998) از ایتالیا، "ببر پنهان، اژدهای غران" (2000) از تایوان، "عشق" (2012) از اتریش و سال گذشته "رُما" از مکزیک بودند. هر پنج فیلم برنده جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی شدند، اما جایزه اسکار بهترین فیلم را نبردند.

"انگل" همچنین سی‌ و یکمین فیلمی است که کره جنوبی از 1962 تاکنون به آکادمی معرفی کرد. این کشور تا پیش از این در بخش فیلم بلند بین‌المللی حتی نامزد نیز نشده بود، هرچند سال گذشته "سوختن" به کارگردانی لی چانگ-دونگ از کره به فهرست کوتاه نامزدهای این بخش راه پیدا کرد.

بونگ جون هو به‌جز "انگل" فیلم‌هایی چون "خاطرات قتل" (2003)، "میزبان" (2006)، "مادر" (2009)، "برف‌شکن" (2013) و "اوکجا" (2017) را نیز در کارنامه دارد.

مراسم اعطای جوایز اسکار 2020 بامداد دوشنبه به‌وقت ایران در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو