مردی که زیاد دوستت دارم می گوید شاید ....

منبع: نمناک

207

1398/11/21

12:47


این روزها زیاد میبینیم کسانی را که دوستت دارم و کلمه های عاشقانه برایشان تیکه کلام شده است, به همین دلیل باور کردن عشق واقعی افراد سخت شده است.

همه چیز درباره افراط و تفریط در گفتن دوستت دارم

حسی که جدیدا برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که زمانی که با فرد مورد علاقه زندگیشان ملاقات می کنند به نظرشان و در ظاهر همه اتفاقات و رفتارها عالی و جذاب می رسد اما ته دلشان حس دیگری را به آنها القا می کند و به این نیز فکر می کنند که شاید این عشق واقعی نباشد و مانند یک سراب آنها را گول بزند.

مطمئنما بارها به گوشتان خورده است که آدمها را نمی توان از روی ظاهرشان قضاوت کرد و شناخت! برخی آدمها را نه می توان از طریق ظاهرشان شناخت و نه می توان از روی حرف هایشان پی به درون شان برد.

آدمهایی که حرف و عمل شان زمین تا آسمان با همدیگر متفاوت است کسانی که کارشان فقط تظاهر کردن و چرب زبانی به دیگران است و دوستت دارم را ورد زبانشان کرده اند تا با این راه توجه طرف مقابلشان را جلب کنند.

ممکن است برای همه شما پیش آمده باشد که در میان دوستان و آشنایان خود کسانی را داشته باشید که عشقشان زبان زد تمام فک و فامیل است. کسی که برای اثبات عشقش احساسات فوق العاده ای از خود نشان می دهد تا به همه نشان دهد که چقدر عاشق همسرش است و او را نفس زندگی خود می داند.

ممکن است پس از دیدن عشق چنین زوج عاشق و خوشبختی حسادت تمام وجودتان را بردارد و حتی با کلی بحث و جدل رابطه آنها را به همسرتان سرکوفت بزنید! که ببین فلان مرد یا زن چطور مثل پروانه دور همسرش میچرخد و تو هیچ بویی از این عشق و علاقه نبرده ای! اما ما به شما پیشنهاد می کنیم این نوع عشق و علاقه و ابراز احساسات را یاد نگیرید.

افراط در عشق

سخنی با آنان که در گفتن دوستت دارم افراط می کنند

به کار بردن جملات و کلمات عاشقانه و رمانتیک و حتی گفتن دوستت دارم بسیار خوب است ولی تا زمانی که حد و مرز و زمان و مکان در آنها رعایت شود و فقط احترام به همسر تنها اصل مشترک روابط موفق و سرشار از عشق است که در یک جمع یا میهمانی پایدار است.

بنابراین چنانچه در نمناک اشاره کرده ایم نه تنها ابراز علاقه عاشقانه در یک جمع یا مهمانی کار درستی نیست بلکه حتی نباید چنین جملاتی را به راحتی باور کرد چرا که با وجود تمام این عشق و علاقه گاهی اتفاقات تلخی را مشاهده می کنید که در حقیقت چیزی نبود که شما دیده بودید.

فرض کنید پس از گذشت مدت ها به گوشتان می خورد آن زوج عاشق پیشه که همیشه حسرت زندگی شان را می خوردید اقدام به جدایی کرده اند تعجب میکنید!نه؟ با خود می گویید که محال است آن ها خیلی عاشق همدیگر بودند و همه مردم حسرت زندگی آن ها را می خوردند پس چطور امکان دارد به همین راحتی عشق و زندگی شان به هم بخورد.

کنجکاوی دست از سرتان بر نمی دارد و تلاش می کنید تا دلیلش را حداقل از خانم خانواده بپرسید و او با گریه شروع به تعریف کردن می کند:" یک روز خانومی به تلفنم زنگ زد و سلام کرد به محض اینکه جواب دادم خطاب به من گفت فکر می کنم زمان این رسیده است که دیگر همه چیز را بدانید من و همسر شما مدتهاست که با هم دوستی می کنیم و او هیچ علاقه ای به شما ندارد چرا دست از سر او بر نمی داری؟! انگار دنیا روی سرم خراب شد باور نمیکردم که همه آن حرف های عاشقانه دروغ بوده است در همان لحظه احساس کردم زندگی ام تمام شد همان جا بود که پی بردم همه چرب زبانی هایی که به من می کرد فقط به خاطر این بود که متوجه نشوم که به من خیانت کرده است".

ابراز علاقه دروغین

البته این نکته را باید متذکر شویم که این همه ماجرا نیست و نمی توان اسم همه کسانی را که واژه دوستت دارم به کار می برند را خیانت کار گذاشت و باید بدانید همه روابط عاشقانه همسران و رفتارهای عاطفی آنها دروغ نیست ولی در این میان ما به شما توصیه می کنیم که چنانچه به عشق واقعی خود واقف هستید بگذارید این عشق و رابطه عاشقانه بین خودتان حفظ شود و فقط احترام به یکدیگر را علنی کنید و تلاش کنید که هیچ کدام از روزهای با هم بودنتان بدون رابطه عاشقانه سپری شود.

همیشه با خود تکرار کنید که روابط عاشقانه و ابراز علاقه نه تنها کار بد و خجالت آوری نیست بلکه منجر می شود زندگی زوج از استحکام و گرمی بیشتری برخوردار شود ولی به این نکته مهم نیز باید توجه داشت که افراط و تفریط را در گفتن دوستت دارم فراموش نکنید منظور ما این نیست که با شنیدن جملات عاشقانه ممکن است طرف مقابل تان پررو شود نه چنین نیست.

مثالی برایتان می آوریم تصور کنید زمانی که یک لیوان را پر از آب می کنید به طوری که بیش از حد طبیعی خارج می شود با این مصاف مطمئنا سرریز می شود یا حتی با تصور کنید کسی که بیش از حد غذا بخورد دچار بیماریهای گوناگون گوارشی میشود این ها نمونه هایی از افراط گری بود که برای روشنگری مطرح شد.

بنابراین باید بدانید زوجین نیز گاهی در به کار بردن واژه دوستت دارم دقیقاً همانند آن لیوان که سر ریز می شود رفتار می کنند به زبان آوردن بیش از حد آن نه تنها جنبه مثبتی ندارد بلکه به یک چیز عادی و بی اهمیت تبدیل می شود. خوب است که گاهی به جای استفاده از این کلمات با اعمال و رفتار خود به طرف مقابلتان دوست داشتن خود را اثبات کنید.

باید بدانید انسان ها رفتار و گفتارشان بایستی با هم تناسب داشته باشند تا تاثیرش را بر روی افراد گذاشته چراکه چنانچه این گفتار پر از محبت متناسب با عمل نباشد می تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی در زندگی افراد بگذارد.

ابراز علاقه صحیحح

سخن آخر

نیازی به نمایش و جار زدن در ابراز عشق نیست چنانچه دو نفر به نیازهای همدیگر متقابلا پاسخ دهند و در صدد رفع آن ها دربیایند آیا نیازی به جار زدن و نمایش در جمع و دورهمی خواهد بود؟ نه چنین چیزی دیگر نیاز نخواهد بود.

در دنیای حقیقی و در یک ارتباط سالم عاشقانه نمایشی بودن و ابراز عشق و محبت تفاوت بسیاری دارد و از طرفی هر انسانی به خود علاقه دارد و می خواهد از طرف شریک زندگی اش دوست داشته شده باشد.

زندگی که بدون عشق و محبت باشد به زودی شکاف عمیقی بین دو طرف ایجاد می کند بنابراین اینکه با محبت کردنتان این حس را داشته باشید که مورد سوءاستفاده قرار خواهید گرفت تصور اشتباهی است فقط این نکته را توجه کنید که افراط و تفریط بیشتر از هر چیزی باعث خراب شدن رابطه میشود. چنانچه عشق و محبت بین دو طرف به طور یکسان باشد آن زمان است که فضایی امن حاکم می شود و می توان در قبال محبتی که می کنید ، محبت نیز ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو