چطور قبل از خرید ماشین را کارشناسی خودرو بکنید؟

چطور قبل از خرید ماشین را کارشناسی خودرو بکنید؟


منبع: روزیاتو

181

1398/11/21

13:43


کارشناسی خودرو کارنامه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید و فروش خودروی دست دوم و مطلع بودن از معایب آشکار و پنهان آن نیاز به کارشناسی خودرو دقیق دارد تا در نهایت از طریق این اطلاعات بتوان به قیمت واقعی دست پیدا کرد. اما اینکه این کارشناس چه کسی باشد، چقدر قابل اعتماد دو طرف باشد، تا چه حد نتیجه کارشناسی دقیق و درست باشد، کارشناس به چه میزان خبره باشد و… سوالاتی است که شاید نتوان به سادگی به آنها پاسخ داد.

پاسخ این سوالات وقتی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید همه این موارد می‌تواند در ارزیابی شما در قیمت یک خودرو تاثیر بگذارد و در بازاری که قیمت‌ها سر به فلک کشیده است، یک اشتباه چه ضرری می‌تواند به خریدار یا فروشنده بزند.

از همین رو وجود یک کارشناس خبره، قابل اعتماد و بی‌طرف می‌تواند یک معامله خودرو را مطمئن‌تر و شفاف‌تر کرده و رضایت دو طرف را به همراه داشته باشد. حالا اگر بدانید «کارنامه» جایی است که علاوه بر تضمین کیفیت همه این خدمات،‌ به شما در تعیین قیمت نهایی خودروی کارشناسی‌ شده مشاوره هم می‌دهد و آن را ضمانت نیز می‌کند، آیا جای شک برای شما باقی می‌ماند؟

با کارشناسی خودرو کارنامه در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید

سایت دیوار با همین اهداف همکاری تازه خود را با «کارنامه» شروع کرده است. کارنامه یک سرویس کارشناسی خودرو در محل است که می‌تواند بازار خودرو را از دست کلاهبرداران و دلالان نجات دهد و به مصرف‌کنندگان واقعی کمک کند.

کارشناسان کارنامه ۴۳۵ آیتم یک خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهند. در این بررسی مزایا و معایب خودرو مشخص خواهد شد. برای همین هم می‌توان گفت که کارشناس کارنامه راوی خودرویی است که بخش‌های مختلف آن را بررسی کرده و به صورت یک گزارش، سرگذشتی را که بر خودرو گذشته است روایت می‌کند. روایتی که از طریق آن برآورد قیمت هم صورت خواهد گرفت.

کارنامه کارشناسی خودرو در محل است. کافی است شما در سایت کارنامه یا روی خودروی مورد نظرتان برای خرید روی دیوار، درخواست اعزام کارشناس را ثبت کنید. نیم ساعت بعد کارشناس کارنامه در محل حاضر می‌شود و ظرف یکساعت گزارش کاملی از وضعیت سلامت خودرو در ۴۳۵ آیتم را ارائه می‌کند. در نهایت پیشنهاد بازه‌ قیمتی را می‌دهد که خودرو واقعا ارزش آن را دارد.

قیمت‌گذاری که هم به نفع خریدار است و هم فروشنده. کارشناسان کارنامه در این زمینه با دسترسی به اطلاعات آگهی‌های سایت دیوار و همین‌طور قیمت‌های روز بازار، می‌توانند برآورد دقیقی از قیمت یک خودرو کارکرده ارائه کنند. همه این خدمات، در محلی انجام خواهد گرفت که شما تعیین می‌کنید.

کارشناسی خودرو کارنامه

فرق کارشناسی با معاینه فنی چیست؟

این را هم بدانید کارشناسی کارنامه با معاینه فنی بسیار متفاوت است و تصور نکنید خودرویی اگربرگه معاینه فنی دارد، ایراد دیگری ندارد. در معاینه فنی فقط برخی از آیتم‌های فنی خودرو بررسی می‌شوند؛ در حالی که کارشناسان خودروی کارنامه تمام آیتم‌های فنی، بدنه، آپشن‌ها و مدارک حقوقی خودرو را بررسی می‌کند. برای همین به خوبی می‌توان ارزش خودرو را تعیین کرد؛ اما در معاینه فنی به دلیل بررسی تعداد محدودی آیتم، امکان این قیمت گذاری وجود نخواهد داشت.

چرا کارنامه؟

صافکاران، نقاشان و تعمیرکاران در سال‌های اخیر آنقدر حرفه‌ای شده‌اند که می‌توانند یک خودروی آسیب دیده را مانند روز اولش کنند به طوری که اگر تخصصی در زمینه تشخیص نداشته باشید، دلالان و سودجویان دام بزرگی را می‌توانند برای شما پهن کنند.

علاوه بر اینکه این سوء استفاده‌ها باعث می‌شود خریدار هزینه‌ای بیشتر از آنچه ارزش خودرو است بپردازد؛ این پنهان‌کاری تهدید جدی برای امنیت سرنشینان خودرو می‌تواند باشد. خودرویی که تصادف کرده ممکن است دیگر ایمنی قبلی را نداشته باشد و دستکاری کیلومترشمار موجب می‌شود تا خریدار متوجه نشود تا چه حد یک خودرو استهلاک داشته است. با کمک گرفتن از کارشناسان کارنامه می‌توان مطمئن بود این سودجویان و دلالان دست‌شان از بازار کوتاه خواهد شد.

این سودجویی زمانی بیشتر می‌شود که پای خودروهای خارجی مدل بالا وسط باشد؛ خودروهای خارجی که کارشناسی کردن آنها پیچیده‌تر از خودروهایی داخلی است چون بررسی آپشن‌ها و کامپیوتر مرکزی خودرو از دست هر کسی برنمی‌آید. سودجوها به دلیل همین بی‌اطلاعی، بسیاری از آپشن‌های خودروی دست دوم خارجی را به صورتی دستی و در داخل کشور نصب کرده و اگر کارشناس حرفه‌ای وجود نداشته باشد به هیچ عنوان تشخیص اینکه این آپشن‌ها به صورت دستی بر روی خودرو گذاشته شده یا فابریک کارخانه است ممکن نخواهد بود.

برای اطلاع بیشتر از نحوه ثبت درخواست و مشاهده نمونه گزارش‌های کارنامه اینجا را ببینید.

منبع: ویرلن

چطور قبل از خرید ماشین را کارشناسی خودرو بکنید؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو