دهانشویه خانگی برای رفع بوی بد دهان

منبع: فرزند

205

1398/11/21

20:41


دهانشویه خانگی برای رفع بوی بد دهان

هیچکس با مشکل بوی بد دهان خود نمی تواند کنار بیاید. هم صحبت های شما ممکن است به دلیل بوی بد دهان، از صحبت با شما پرهیز کنند.

دهانشویه ها می توانند کمک کننده باشند اما همیشه این راه حل اصلی نیست.

برخی دهانشویه ها دارای مواد شیمیایی هستند که نه تنها باعث برهم زدن تعادل PH دهان شما می شوند بلکه در صورت استفده طولانی مدت ممکن است باعث پوسیدگی دندان های شما نیز شوند.

بنابراین دهانشویه های خانگی که بدون عوارض جانبی هستند به شدت توصیه می شود. در این مقاله روش تهیه چند دهانشویه خانگی بسیار موثر ارائه شده است.

شما به راحتی می توانید به یک فروشگاه مراجعه کرده و دهانشویه خریداری کنید اما آیا به مواد به کار رفته در آنها اطمینان کامل دارید؟ این دهانشویه ها به دلیل مواد شیمیایی که دارند، برای بهداشت دهان و دندان ها توصیه نمی شوند. چرا دهانشویه خانگی را امتحان نمی کنید؟

مواد لازم

  • دو فنجان آب
  • ۲ قاشق روغن نارگیل
  • چند قطر روغن نعنا
  • مقدار کمی سنگ نمک

به سادگی تمام مواد را در یک بطری ریخته و با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. اما توجه داشته باشید هر بار قبل از مصرف بطری را خوب تکان دهید.

بذر رازیانه

بذر رازیانه طعمی تازه در دهان ایجاد کرده و بوی بد دهان را از بین می برد و همچنین باکتری های موجود در دهان که منجر به ایجاد بوی بد می شوند را می کشد. جویدن بذر رازیانه بعد از هر وعده غذایی بسیار توصیه شده است.

جوش شیرین

باعث تعجب است اما جوش شیرین یکی از درمان های بوی بد دهان است. در یک فنجان آب یک قاشق چایخوری جوش شیرین حل کرده و دهان و دندان خود را با آن شستشو دهید و از بوی بد دهان خلاص شوید.

آبلیمو

سیتریک اسید موجود در آبلیمو باعث تعادل در تولید بزاق شده و باکتری های موجود در دها را از بین می برد. در یک فنجان آب گرم، مقداری آب لیموی تازه ریخته و دهان خود را با آن شستشو دهید.

دارچین

دارچین به عنوان یکی از کشنده های باکتری های بوی بد دهان شناخته شده است. یک قاشق پود دارچین را در یک فنجان آب بجوشانید و و روزی یک بار دهان خود را با آن شستشو دهید. می توانید دانه هل نیز به آن اضافه کنید.

سرکه سیب

علاوه بر درمان چاقی و موثر بودن در کاهش وزن، سرکه سیب PH محیط دهان را به تعادل می رساند و بهداشت دهان را بهبود می بخشد. دو قاشق سرکه سیب به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و دهان و گلو را با آن شستشو دهید. در طول یک هفته نتایج مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

جعفری

کلروفیل موجود در برگ جعفری باعث می شود، بوی ناخوشایند دهان شما خنثی شده و تازگی و طعم خوبیدر دهان شما ایجاد شود. می توانید یک یا دو برگ جعفری را بجوید.

منبع: ماه شو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو