امیر جدیدی بازیگر برگزیده تئاتر فجر ۹۸ کیست؟ + بیوگرافی

امیر جدیدی بازیگر برگزیده تئاتر فجر ۹۸ کیست؟ + بیوگرافی


منبع: کولاک

182

1398/11/22

13:17


در این مطلب، درباره امیر جدیدی بازیگر برگزیده تئاتر فجر ۹۸ و همچنین سابقه ی فعالیت های وی در سینما و تئاتر توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند به ایستگاه پایانی رسید و با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت، آخرین بخش را که اختصاص به معرفی برگزیدگان بخش رقابتی جشنواره سی و هشتم دارد، تجربه کرد.

امیر جدیدی بازیگر برگزیده تئاتر فجر ۹۸

نمایش ” بیگانه در خانه ” به کارگردانی سید محمد مساوات جایزه بزرگ سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را از آن خود کرد. امیر جدیدی برای بازی در  نمایش ” شاه ماهی ” از تهران بازیگر برگزیده تئاتر فجر شد.

امیر جدیدی ، بازیگر سینما و تئاتر متولد ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۶۳ شمسی در شهر تهران می باشد. امیر دارای مدرک کارشناسی در مهندسی صنایع و مدرک کارشناسی ارشد در MBA از دانشگاه آزاد اسلامی است. امیر جدیدی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۹ شمسی با فیلم ” آفریقا ” به کارگردانی هومن سیدی آغاز کرد. بد نیست بدانید فیلم ” آفریقا ” در اواخر سال ۱۳۹۱ شمسی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد! هومن سیدی پس از ساخت شش فیلم کوتاه، اولین فیلم بلند خود را با نام ” آفریقا ” جلوی دوربین برد.

لازم به بیان است امیر جدیدی برنده دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در فیلم‌ های ” سیزده ” به کارگردانی هومن سیدی و محصول سال ۱۳۹۲ شمسی و  ” پایان خدمت ” به کارگردانی حمید زرگرنژاد و به نویسندگی بهروز افخمی و محصول سال ۱۳۹۲ شمسی از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

همچنین وی برای بازی در فیلم ” من ” به کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی و به تهیه‌ کنندگی سعید سعدی و سعید خانی محصول سال ۱۳۹۴ شمسی، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و دهمین جشن منتقدان سینمای ایران شد.

امیر جدیدی همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم ” تنگه ابوقریب ” به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و به تهیه‌ کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه‌ ای اوج در سال ۱۳۹۶ شمسی و ” عرق سرد ”  به کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی و به تهیه‌ کنندگی مهدی داوری و محصول سال ۱۳۹۶ شمسی از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گردید.

در انتها بد نیست بدانید بازی او در نقش یک مامور امنیتی وطن پرست در فیلم ” روز صفر ” به کارگردانی سعید ملکان، به نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌ کنندگی سعید ملکان تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدین را برانگیخت!

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو