شهر خون و قیام امروز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حماسه‌ای دیگر در حمایت از آرمان‌های امام و انقلاب است و مردم همیشه در صحنه پس از چهل و یک سال بعد از انقلاب بار دیگر نشان دادند که حماسه و خون و قیام از آنها جداشدنی نیست و همیشه در تمامی صحنه‌ها در حمایت از انقلاب حاضر هستند.

در حالی که ساعت آغاز راهپیمایی ساعت ۱۰ صبح اعلام شده بود مردم قم با وجود سرمای هوا از اوایل صبح در مسیرهای یازده گانه منتهی به محل تجمع حضور یافته بودند و تمامی مسیرها مملو از جمعیت است.

آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی و نوری همدانی از مراجع تقلید با حضور در این مراسم ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بخشی از مسیر را همراه با مردم طی کردند.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و جمع کثیری از طلاب، اساتید حوزه و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز همراه با مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم شرکت کردند.

آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز در راهپیمایی امروز قم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور داشت.

آیت الله جوادی آملی: مسئولان تلاش کنند مردم در رنج نباشند

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی که همراه با مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قم شرکت کرده بود، در جمع خبرنگاران از حضور باشکوه مردم ایران در این حماسه ملی تقدیر کرد و گفت: استقلال و آزادی به برکت قرآن و خون شهدا به ملت بزرگ ایران داده شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مسئولان برای اینکه مردم در رنج نباشند باید همه تلاش خود را به کار بگیرند، گفت: برای اینکه امنیت و آسایش برای مردم فراهم شود باید رونق تولید جدی گرفته شود.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ملت‌های مسلمان و آزادی خواهان سراسر جهان باید افرادی را انتخاب کنند که به فکر معامله قرن و جفاکاری نباشند.

آیت الله مکارم شیرازی:مردم بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا زدند

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که امروز همراه با مردم انقلابی قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران حضور حماسی و باشکوه مردم ایران اسلامی در این مراسم را نشانه توخالی بودن تبلیغات رسانه‌های دشمن دانست و گفت: مردم امروز بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا و جنایتکاران زدند.

این استاد سطوح عالی حوزه همچنین برگزاری باشکوه راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را برگ زرین دیگری از کتاب افتخارات ملت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: هرسال بر عظمت و شکوه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اضافه می‌شود.

آیت الله فاضل لنکرانی: مردم حضور در صحنه های انقلاب را ادا دین می دانند

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی نیز در حاشیه حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری و مردم ولایتمدار ایران، گفت: خداوند را شکر می‌کنم که هر سال مردم انقلابی‌تر از سال گذشته در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و دشمن را مأیوس می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم حضور در صحنه‌های انقلاب را جزو اداء دین می‌دانند، اظهار داشت: هرسال بینش و آگاهی مردم به هدایت‌های رهبری و عداوت و دشمنی استکبار بالاتر می‌رود و حضور جدی‌تر مردم خصوصاً نسل جوانان را شاهد هستیم.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن با چهلمین روز شهادت اسطوره آزادگان و انقلابی جهان سردار سلیمانی مصادف شد، گفت: این موضوع انگیزه ایجاد کرد تا مردم نسبت به انقلاب اسلامی و راه و اهداف شهدای والا مقام احساس دین بیشتری بکنند و مردم را نسبت به حفظ ارزش‌ها و اهداف مقدس انقلاب اسلامی پایدار و مقاوم‌تر کرد.

وی در پایان افزود: امیدوارم این راهپیمایی، دشمنان انقلاب اسلامی ایران را ذلیل‌تر کند و انقلاب به پیروزی نهایی برسد.

آیت الله نوری همدانی: حضور مردم در راهپیمایی مقاومت در برابر دشمنان است

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی که همراه با مردم ولایتمدار قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در این حماسه ملی، گفت: شرکت باشکوه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش وحدت و باعث افتخار ملت ایران اسلامی است.

وی در ادامه این حضور را اعلام انزجار از صهیونیست‌ها و استکبار جهانی دانست و گفت: شرکت گسترده آحاد مردم در راهپیمایی امروز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه صهیونیزم جهانی را به نمایش گذاشته است.