چرا قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه برای سفر است ؟

منبع: همگردی

111

1398/11/23

14:06


بنا به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، تاکنون بیش از 459 هزار بلیط قطار برای سفر در طول ایام نوروز به فروش رفته است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد را نشان می دهد. وی همچنین در ادامه افزود: به زودی ظرفیت جدید قطار های فوق العاده در برخی مسیر ها با توجه به استقبال خوب هموطنان در این ایام اعلام خواهد شد.

اما چرا استفاده از قطار تا این حد مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته است؟

در تمامی جهان، استفاده از قطار برای سفر طرفداران زیادی دارد. مزایای این وسیله نقلیه راحت و بی دردسر آن چنان است که هر گردشگری می تواند از آن استفاده کند. اگر هم فاصله میان مبدا و مقصد زیاد باشد و محدودیت زمانی نیز نداشته باشید، بی شک بهترین گزینه استفاده از قطار است. در ادامه به دلایلی خواهیم پرداخت که باعث شده افراد بیشتر از این وسیله نقلیه استفاده کنند.

سفر با قطار

امنیت سفر، هدیه ریل ها به شما!

بیش از دو قرن از حرکت اولین قطار می گذرد. قطاری که با موتور بخار خود روی ریل ها به راه افتاد و تعریف ما را از فاصله برای همیشه تغییر داد. دیگر نگران گم شدن در بین راه یا جاده های ناشناخته نبودیم. می توانستیم روی صندلی راحت واگن لم بدهیم و درختان و تپه ها را مشاهده کنیم که از پیش چشممان می گذرند. یکی از مزایای سفر با قطار از گذشته تا امروز بی شک امنیت بالای آن به شمار می آید. به طوری که هنوز و پس از اختراع وسایل حمل و نقل جدید نیز همچنان سفر با قطار یکی از امن ترین روش های مسافرت است. این به جرات یکی از دلایلی است که مسافران به صورت روز افزون در حال استفاده از وسایل نقلیه امن تر و راحت تر همچون قطار هستند.

یکی دیگر از نکات مهم در سفر با قطار این است که شما با این وسیله قطعا از مسیر به اندازه مقصد لذت می برید! یکی از مزایای مهم و قابل تامل سفر با قطار، این است که می توان از مسیر سفر لذت برد. این مزیتی مهمی به حساب می آید. چراکه اگر برای رسیدن به مقصد عجله ندارید، این که چطور به مقصد می رسید، اهمیت خاصی پیدا می کند. هواپیما هرچند که سریع حرکت می کند و از میان ابرها می گذرد اما چیزی از مسیر سفر عاید شما نمی کند. در مقابل، خودروی شخصی قرار دارد که اگر خودتان در حال رانندگی باشید، امکان مشاهده مسیر و لذت بردن از آن را از شما می گیرد. مضاف بر این که ساعات طولانی سفر چه در حال رانندگی باشید و چه مسافر می تواند شما را کلافه و بدنتان را در اتاقک کوچک و تنگ خودرو خسته کند. این درحالی است که اگر از وسیله نقلیه ای مانند قطار استفاده کنید، لحظه لحظه لذت مسیر را به عینه شاهد خواهید بود و می توانید تک تک کوه ها و درختانی را که از پیش روی شما می گذرند را شاهد باشید. در عین حال می توانید با خانواده به گپ و گفت مشغول شوید، کتاب بخوانید یا چرت بزنید. حتی می توانید با لپ تاپ شخصی تان به انجام کارهای شخصی یا پروژه های کاری بپردازید.

با قطار، ارزان و به صرفه سفر می کنید!

جالب است که وسیله نقلیه مطمئن و راحتی مانند قطار، در عین داشتن این مزایای فوق العاده در مقایسه با دیگر وسایل حمل و نقل، ارزان تر و مقرون به صرفه تر نیز هست. در حقیقت، امکانات آن با وسایل دیگری که هزینه مشابهی را طلب می کنند، قابل مقایسه نیست. با هزینه ای که شما صرف خرید بلیط های قطار می کنید، می توانید بلیط اتوبوس تهیه کنید که در مقام مقایسه اصلا راحت نیستند و ساعت ها شما را در جاده های شلوغ معطل خواهند کرد. اگر هم هزینه بلیط قطار را هزینه هایی که در سفر با خودروی شخصی دارید مقایسه کنید، باز هم سفر مقرون به صرفه تری را با قطار تجربه خواهید کرد؛ بنابراین، اگر به دنبال یک سفر اقتصادی هستید و قصد دارید تا هزینه ها را کاهش دهید، استفاده از قطار می تواند یک گزینه مناسب باشد.

در کشورمان طی سال های متمادی شرکت های ریلی گوناگونی شکل گرفته اند که هر یک با انواع خدمات و کیفیت های گوناگون، آماده ارائه خدمات به مسافرانی هستند که در داخل کشور یا خارج از آن تردد می کنند. از بین این شرکت های ریلی که قطار ارائه می دهند می توان به قطارهای غزال، قطارهای پردیس، قطار ماهان، قطار نورالرضا و قطارهای فدک اشاره کرد. این ها تنها برخی از بهترین قطارهایی هستند که در سرتاسر مسیر 14 هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور در حال تردد هستند.

سفر ارزان با قطار

تاریخ راه آهن ایران و هر که باید بدانید

خطوط راه آهن کشور برای اولین بار در ابتدای سده جاری و در سال 1305 احداث گردید. نخستین خط ریلی ایران از بندر ترکمن آغاز می شد و تا بندر امام خمینی ادامه پیدا می کرد. با تلاش هایی که از آن زمان صورت گرفته، اکنون چهارده هزار کیلومتر خط ریلی در کشور فعال است.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو