آشنایی با انواع ماسک موز و تاثیر آن ها در زیبایی و سلامت پوست

آشنایی با انواع ماسک موز و تاثیر آن ها در زیبایی و سلامت پوست


منبع: آرگا

163

1398/11/24

10:38


موز میوه ای مفید و خوشمزه است که مملو از ویتامین B6 ،B12 و ویتامین E است و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که باعث شادابی پوست شده و با پیری پوست مبارزه می کند. ماسک موز و ترکیب آن با مواد مغذی دیگر نه تنها باعث جوانی پوست می شود بلکه خاصیت ضد لک و پاک کننده گی پوست را نیز دارد.

موز از جمله میوه های است که علاوه بر مقوی و خوشمزه بودن برای سلامت پوست و زیبایی آن مفید است. موز به راحتی در تمام فصول سال یافت می شود و حاوی ویتامین های B6 ،B12 ،E و از پتاسیم است که برای پیشگیری و درمان پیری مفیدند. استفاده از موز یکی از بهترین روش های مبارزه با پیری و چین و چروک در صورت به شمار می رود.

انواع ماسک موز

موز که امروزه از آن به عنوان بوتاکس طبیعی نام می برند، به تنهایی ماسک مناسبی برای صورت و از بین رفتن جوش ها محسوب می شود. ولی ترکیب آن با یکسری از مواد اثر آن را چند برابر می کند و هیچگونه ضرری برای پوست ندارد.

ترکیب موز و عسل

این ماسک دارای خواص بسیاری برای پوست است، مثل خاصیت ضد باکتریایی، ضد پیری، ضد التهاب، از بین برنده چین و چروک های ظریف، روشن کننده پوست، مبارزه با آکنه و حذف زخم های آن، کاهش خارش پوست و تولید سلول های جدید پوستی. که مهمترین خاصیت این ماسک، خاصیت آبرسانی و روشن کنندگی آن است. برای این منظور کافیست یک موز رسیده را له کرده و به همراه یک قاشق چای خوری عسل به صورت خود بمالید و بعد از حدود ۱۵ دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید.

 خواص ماسک موز

 موز و جوش شیرین

جوش شیرین دارای خاصیت لایه برداری پوست صورت و بدن است که با ترکیب با موز به یک چربی زدایی طبیعی و پاک کننده پوست تبدیل می شود. برای تهیه، یک عدد موز له شده را با نصف قاشق چای خوری مخلوط کرده و بر روی پوست قرار دهید، بعد از گذشت زمانی حدود ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

زیبایی پوست با موز

موز و روغن زیتون

موز و روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هستند که سرعت پیری را کاهش می دهد، همچنین ویتامین E موجود در این ترکیب باعث محافظت پوست از اشعه UV می شود. ترکیب این دو باعث نرم و صاف شدن پوست های آسیب دیده می شود. وجود روغن زیتون در این ترکیب باعث تحریک سلول های پوستی و بازسازی منافذ آن می شود. برای استفاده از این ترکیب کافیست یک عدد موز له شده را با دو قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و به پوست بمالید و بعد از چند دقیقه آن را آبکشی نمایید.

ماسک روغن زیتون و موز

موز به همراه ماست و آب پرتقال

این ترکیب مانند بوتاکس چروک های روی پوست را از بین می برد و باعث جوان شدن پوست می گردد و به دلیل ویتامین C موجود در آب پرتقال باعث تولید سلول های جدیدی در پوست شده که چین و چروک را کاهش می دهد. برای تهیه این ماسک یک عدد موز و یک قاشق چای خوری ماست غلیظ را به همراه یک قاشق چای خوری آب پرتقال مخلوط نمایید و بر روی پوست قرار دهید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشورید. استفاده از مقدار کمی روغن زیتون در این ماسک رطوبت پوست را حفظ می کند.

ترکیب ماست و موز

ترکیب موز و زردچوبه

همانطور که می دانیم زردچوبه دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است. ترکیب موز و زردچوبه آکنه و جوش های روی پوست را درمان کرده و لکه ها را به تدریج از بین می برد. برای تهیه این ترکیب یک عدد موز له شده را با یک و نیم قاشق غذا خوری زردچوبه ترکیب کرده و به پوست بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشورید. اگر این ترکیب خیلی خشک شد می توان به آن کمی آب اضافه کرد. همچنین می توان در این ترکیب از نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین استفاده کرد.

انواع ماسک موز

 موز و ترکیب آن با شیر

شیر یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی پوست است که ترکیب آن با موز هر نوع آلودگی را از روی پوست پاک کرده و ان را پاکسازی می کند. همچنین خاصیت آرام کنندگی برای پوست های تحریک شده را دارد. برای تهیه این ترکیب کافیست یک عدد موز له شده را به همراه یک قاشق غذا خوری شیر و یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کرده و به پوست بمالید. و بعد از ۲۰ دقیقه از روی صورت بشویید. در صورت داشتن حساسیت به آب لیمو آن را حذف کنید.

ماسک موز و خواص آن

موز و خیار

خیار حاوی سیسلیس و آنتی اکسیدان است که باعث جوان سازی پوست می شود. این ترکیب سلول های مرده پوست را پاکسازی کرده و باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده می شود. همچنین باعث برطرف شدن حلقه های تیره دور چشم شده و یک سفید کننده طبیعی برای پوست به شمار می رود. برای این منظور نصف موز را به همراه نصف خیار به شکل خمیر در آورید و به پوستتان بمالید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه بشورید.

ماسک صورت موز

ماسک برای پوست های خشک

استفاده از موز به همراه دو قاشق شیر پر چرب و برگ گل رز و همچنین یک قاشق کره باعث حفظ رطوبت پوست شده و ترک های روی پوست را برطرف می نماید. این ترکیب با تامین ویتامین A پوست باعث درخشان شدن آن می شود.

خصوصیات ماسک موز

موز و آناناس

ترکیب آناناس و موز باعث هیدراته شدن پوست شده و برای افرادی که چین و چروک دارند مفید است. همچنین باعث تقویت پوست شده و لکه های تیره را برطرف کرده و بعد از استفاده مدت دار باعث برطرف شدن چین و چروک می شود. برای تهیه این ماسک آناناس را له کرده و آب آن را به نصف موز له شده اضافه نمایید. این مخلوط را به صورت خود مالیده و بعد از مدتی با آب ولرم شست و شو دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو