معنی اسم ماهور و آشنایی با ریشه و نام های مشابه دخترانه و پسرانه

معنی اسم ماهور و آشنایی با ریشه و نام های مشابه دخترانه و پسرانه


منبع: آرگا

523

1398/11/25

02:38


معنی اسم ماهور این نام مشترک دختر و پسر که به معنای یکی از دستگاه های موسیقی قدیمی ایرانی و برآمدگی های دشت و دامنه کوه ها گفته می شود.

ماهور از نام های مشترک دخترانه و پسرانه فارسی بسیار زیبا می باشد که اختلاف نظر اغلب افراد در مورد نام دختر و پسر بودن آن فراوان است. این اسم خاص و زیبا اگر به همراه الف تانیت بیاید کاملا دخترانه می شود ولی ماهور اسمی پسرانه است. که در این مقاله با معنای نام ماهور و نام های مشابه در مجله آرگا بیشتر آشنا خواهید.

معنی اسم ماهور دخترانه

اسم ماهور دخترانه یا پسرانه

براساس گفته ها و تیم نام فارسی نام ماهور به عنوان اسم دختر انتخاب می شد که طی تحقیقات به عمل آمده گفته شد این اسم هم مثل سایر اسم های ایرانی مشترک بوده که از قبیل؛ رها، نصرت، تیام، عزت، صفا و شوکت با این که دخترانه است در کنارش هم می تواند پسرانه باشد.

نام ماهور و اسم های مرتبط

معنی اسم ماهور

معنی نام ماهور در موسیقی قدیم ایرانی کاربرد داشته که به معنای نام یکی از ۷ دستگاه های موسیقی اصیل ایرانی بوده که از شعبه ۲۴ گانه موسیقی می باشد.همچنین معنی دیگر آن در علم زمین شناسی به معنی برآمدگی های دامنه کوه و دشت که به وجود می آید، گفته می شود.

ریشه نام ماهور

ریشه اسم ماهور بدون هیچ تردیدی فارسی می باشد و جزء نام های اصیل پارسی زبان ها به شمار می رود. یکی از دلایل خاص بودن این اسم شیک و جذاب به خاطر کمتر نامگذاری شدن آن می باشد که از دسترس والدین دور مانده است.

معانی دیگر نام ماهور

اسم های مشابه ماهور

ماهوش، ماهونداد، ماهویه، مهوین، مهسا، ماهنور، آهو، هور، ماهو، ماه، مه یاس، مهیا، مهدیس، مهتاب، ماهنوش، مهرو، مهزاد، ماهگون، هلنا، ماهروی، ماهرخ، ماهرو، ماهنور، ماهوش، ماهروی، مهرویه، مهروا، مهرورز، ماه شکر، مهروش، مایسا، مانلی، مانیا، مایا، ماهان، مانیار و مانی نام هایی می باشد که به اسم ماهور مرتبط هستند و بسیار شباهت دارند.

از بقیه معنی اسم ماهور

از دیگر معنی اسم ماهور

  • ماهور: به معنی صفت ماه، فرد دارای ویژگی، زیبا رو گفته می شود.
  • ماهور: در برخی از لغت نامه ها معنی نام ماهور را تابناک و لطیف دانسته اند.
  • ماهور: نام منطقه ای در استان فارس شهر شوشتر که بخشی به نام ماهور می باشد.
  • ماهور: نام گل زیبا که در منطقه اروپا و آسیا و مدیترانه می روید که خواص دارویی زیادی داشته و بیش از دویست گونه دارد.
  • ماهور: در دستگاه موسیقی به نام سرآغاز، شور و جوانی، غرور و بی نیازی و آغاز روز می باشد.

خرسندیم که ما را در این بخش از مطلب در مجله آرگا همراهی کردید و امیدواریم شما عزیزان را در رابطه با اسم ماهور و اسم های مرتبط آن راهنمایی کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو