دیدنی های سارانسک شهر افسانه ای و تماشایی روسیه

دیدنی های سارانسک شهر افسانه ای و تماشایی روسیه


منبع: آرگا

97

1398/11/25

12:14


سارانسک از جمله شهرهای اسطوره ای و افسانه ای است این شهر پر جاذبه از شهرهای کشور روسیه است و جنبه توریستی و گردشگری دارد دیدنی های سارانسک موجب می شود تا هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه جذب شوند و بیشتر این جاذبه ها ارزش تاریخی بالایی برای علاقه مندان خود دارند.

در زمان برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۱۸ تورهای زیادی برای متقاضیان برگزار شد تا از این طریق گردشگران علاقه مند به شرکت در بازی ها بتوانند راحت تر و با امکانات بهتری به این مناطق سفر کنند. این شهر در بخش مرکزی از کشور روسیه قرار دارد که همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد یکی از شهرهای اسطوره ای و تاریخی به شمار می آید که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است این شهر محل مناسبی برای برگزاری جشنواره های قوم شناسی است اینگونه از جشنواره ها به بررسی قومیت های مختلف با فرهنگ های گوناگون پرداخته اند از این طریق این جشنواره ها به حفظ هویت ملی جوامع کمک شایانی کرده اند. یکی از دلایلی که این شهر در میان ایرانیان جذابیت دارد برگزاری بازی جام جهانی است از سویی ارزش تاریخی آن برای خیلی از گردشگران دارای اهمیت و جذابیت است. این شهر در گذشته به لحاظ نظامی از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و یکی از مهم ترین قلعه های نظامی به شمار می آمده است. بسیاری از بناهای تاریخی که می توان در این شهر مشاهده کرد شامل کلیساها است از مهم ترین کلیساهای آن نیز می توان به کلیسای سارانسک اشاره کرد که در سال ۱۶۹۳ ساخته شده است و یکی از مهم ترین سازه های قدیمی است که در استان موردوویا شناخته می شود.

 دیدنی های شهر افسانه ای سارانسک:

شاید با آمدن نام روسیه خیلی از گردشگران به یاد مسکو و همچنین سنت پترزبورگ می افتند این دو شهر از شهرهای شناخته شده روسیه هستند به همین خاطر خیلی از افراد روسیه را با این شهرها می شناسند. اما جدای از این شهرها جاهای دیگری نیز وجود دارد که از جنله آن می توان به شهر سارانسک اشاره کرد این شهر در فاصله ۶۵۰ کیلومتری از مسکو قرار دارد و یک شهر آرام و کوچک است که جمعیتی ۳۰۰ هزار نفره دارد. با این وجود این شهر از جاذبه های روسیه به شمار می آید و محلی برای برگزاری جام جهانی در سال ۲۰۱۸ بوده است از آن دوران این شهر بیشتر در میان شهرهای روسیه شناخته شد و به جایگاه واقعی خود در میان هواداران و توریستان دست یافت. مکان های دیدنی کالینینگراد روسیه و مناطق گردشگری و تماشایی آن جزو دیدنی های مهم دیگر در روسیه هستند که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید.

 

موزه جنگ سارانسک:

این موزه یکی از مکان های دیدنی معروف در سارانسک است که تاریخ جنگ مردمان این ملت را به رقم می کشد نمایش آن دوران برای خیلی از افراد ناراحت کننده و تاسف آور است و این موزه با حفظ تاریخ جنگ توانسته کمک مهمی به تمدن روسیه کند. مهم ترین بخش هایی که در این موزه وجود دارد بخش سالن جنگ جهانی دوم و جنگ چچن و افغانستان است که هر یک به نحوی دوران جنگ را به تصویر می شکند. در این موزه روایت و سرگذشتی از تلاش های سربازان جنگ به نمایش گذاشته می شود که از نزدکی می توانید بیشتر با این قهرمانان آشنا شوید.

سارانسک و جاذبه ها

سالن تئاتر موزیکال یائوشف:

این سالن تئاتر از مهم ترین و قدیمی ترین سالن های هنری است که در کشور روسیه شناخته می شود این بنای فرهنگی و تاریخی در سال ۱۹۳۵ ساخته شده است یکی از نکات جالب و مهم درباره این سالن تئاتر اسن است که برای اولین بار گروه های اپرا در شهر سارانسک برنامه های هنری و جذاب خود را در این سالن برگزار کردند. یکی از افتخارهای این سالن تئاتر نوازندگی یکی از هنرمندان معروف با نام ایلاریون یائوشف است که نوزانده قابلی در سولو بوده است. سالن هایی نظیر این سالن تئاتر به عنوان مکان های دیدنی مسکو نیز شناخته می شوند که در سفر به روسیه باید از آن ها دیدن کنید.

موزه سارانسک

کلیسای جامع سنت فیدور:

این کلیسا با وجود اینکه قدمتی طولانی در میان جاذبه های تاریخی و کلیساهای شهر ندارد ساخت این بنای ارزشمند و فرهنگی به سال ۲۰۰۱ باز می گردد در حال حاضر این کلیسا یکی از بناهای تاریخی معروف است که در شهر شناخته شده است. معماری عجیب و خارق العاده ای که در این بنا وجود دارد توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند شکوه و عظمتی که در این کلیسا دیده می شود آن را در میان جاذبه های سارانسک مشهور کرده است این کلیسا ظرفیتی ۳۰۰۰ نفره دارد.

دیدنی های سارانسک

پارک پوشکین:

پارک ها و فضاهای سبز در روسیه از اهمیت زیادی برخوردار هستند و رسیدگی های زیادی به آن می شود از این رو این پارک ها محلی برای گشت و گزار افراد است تفریح کردن و گذراندن اوقات فراغت در این پارک بسیار متداول است. پارک های متنوعی که در این شهر وجود دارند محلی برای جذب توریست ها هستند اما در میان این همه پارک می توان به قدیمی ترین ن ها که پارک پوشکین است اشاره کرد. در روزهای تعطیل و آخر هفته این پارک از جنب و جوش زیادی برخوردار است و گردشگران زیادی به این پارک می روند در این پارک امکانات تفریحی زیادی برای گردشگران قرار داده شده است که بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند.

چشم اندازی از سارانسک

کلیسای تاریخی سنت جان:

این کلیسا از دیگر دیدنی های سارانسک است و به عنوان یکی از کلیساهای قدیمی شناخته می شود این کلیسا در سال ۱۹۶۳ ساخته شده است و به دلیل معماری ویژه و برجسته ای که دارد در روسیه شناخته شده است. این کلیسا نمونه ای بارز و ارزشمند از معماری مذهبی است جایگاه مذهبی این کلیسا بسیار با اهمیت است و در مان مردمان سارانسک از اهمیت بالایی برخوردار است در گذشته این مکان محلی برای برگزاری مراسم های مذهبی بوده است.

کلیسای سارانسک

از دیگر جاذبه های توریستی در روسیه می توان به مکان های دیدنی کازان روسیه و جاهای گردشگری این شهر اشاره کرد که در کنار جاذبه ها و دیدنی های سارانسک از جذابیت زیادی برای علاقه مندان برخوردار است. کلیساهای این شهر از ارزش تاریخی بالایی برخوردار هستند و اغلب مورد توجه تارخ نگاران و باستان شناسان قرار می گیرند اینگونه از جاذبه ها برای علاقه مندان از ارزش زیادی برخوردار است. کلیسای الکساندر نوسکی نیز یکی دیگر از کلیساهای شناخته شده در شهر است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو