فواید مصرف زردچوبه در بارداری و مقدار و میزان مصرف این ادویه محبوب در این دوران

فواید مصرف زردچوبه در بارداری و مقدار و میزان مصرف این ادویه محبوب در این دوران


منبع: آرگا

155

1398/11/25

13:43


مصرف زردچوبه در بارداری دارای فواید بسیار زیادی می باشد امروزه اغلب مادران باردار به منظور حفظ سلامت خود و جنین به مصرف آن می پردازند و در این مقاله سعی داریم تا شما را با خواص و این ماده گیاهی آشنا نماییم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین دوران های زندگی یک زن دوران حاملگی است و او می تواند برای خوب پیش بردن این دوران از درمان های مختلفی استفاده کند که از جمله آن ها می توان به زردچوبه اشاره کرد که تاثیر اعجاب انگیز خواهد داشت و اغلب مادران این گزینه را امتحان خواهند کرد.

مصرف زردچوبه برای زنان باردار

گیاه زردچوبه دارای ریشه ای زرد رنگ می باشد که در فرم پودر زرد رنگ به قرمز نیز مایل می باشد و به دلیل عطر و طعم دلپذیرش در اغلب غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. از زمان های بسیار قدیم از ریشه های این گیاه برای اهداف مختلفی استفاده می کردند و تاثیر آن برای سلامتی نیز غیر قابل انکار بود.

مصرف زردچوبه در بارداری برای سلامت جنین

توجه داشته باشید که مصرف زردچوبه برای زنان باردار بسیار مفید خواهد بود ولی توصیه می شود که پیش از مصرف این ماده حتما با پزشک خود مشورت نمایید و او را از تصمیمات خود مطلع نمایید و درصورت موافقت او می توانید با خیالت راحت به مصرف این ماده برای حفظ سلامت خود و رشد جنین بپردازید. البته فراموش نکنید که مصرف متعادل زردچوبه می تواند بر روند حاملگی تاثیر بگذارد و سلامت مادر و جنین داخل شکم مادر را به طور کامل تضمین نماید. به همین منظور برای آشنایی بیشتر شما با خواص زردچوبه به چندی از مزیت های استفاده از آن در این دوران پرداخته ایم:

خواص استفاده از زردچوبه در دوران بارداری:

اگر از دسته مادر هایی هستید که به سلامت خود و جنین اهمیت بسیاری می دهید توصیه می کنیم که از مطالعه مطالبی که در ادامه بیان کرده ایم غفلت نکنید:

زردچوبه ضد التهاب است:

بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین فواید زردچوبه خاصیت ضد التهاب بودن آن می باشد و مادر باردار با مصرف این ماده می تواند از ورم کردن قسمت های بدنش مثل غوزک یا پا جلوگیری نماید. به طور کلی می توان گفت که مصرف این ماده غذایی در این دوران بسیار مناسب می باشد.

خاصیت های فراوان زردچوبه بر سلامتی

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند:

جالب است بدانید که زردچوبه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد و استفاده از آن در طول این دوران می تواند گزینه خوبی برای پیشگیری از بیماری ها باشد.

زردچوبه به گوارش بهتر کمک خواهد کرد:

همانطور که می دانید مادر باردار در ۹ ماه دوران بارداری خود با مشکلات گوارشی مواجه خواهد شد و به همین منظور توصیه می شود که با مصرف این ادویه به تحرک روده و اجابت مزاج خود کمک کند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری نماید.

زردچوبه جریان خون را بهبود می بخشد:

توجه داشته باشید که شما می توانید با مصرف زردچوبه در دوران بارداری سرعت جریان خون خود را بهبود ببخشید. به طور کلی می توان گفت که در طول دوران بارداری جریان خون مادر با اختلالاتی مواجه خواهد شد و توصیه می شود که شما برای جلوگیری از این اختلالات مخصوصا سرگیجه به مصرف این ادویه در بارداری بپردازید.

تاثیر مصرف زردچوبه در بارداری بر سلامتی مادر و جنین

از بروز عفونت های مختلف پیشگیری می کند:

از آنجایی که عفونت های باکتریایی برای جنین بسیار خطرناک و مضر هستند شما می توانید با مصرف این ماده غذایی به پیشگیری از ورود این باکتری ها کمک کنید.

به سلامت استخوان ها کمک خواهد کرد:

توجه داشته باشید که محتوای درون زردچوبه به تقویت استخوان ها کمک شایانی خواهد کرد و در نهایت قادر است تا از شکنندگی استخوان ها در طول دوران بارداری جلوگیری نماید. توجه داشته باشید که این شکنندگی معمولا در ماه های آخر بارداری که وزن جنین سنگین می شود اتفاق خواهد افتاد و شما می توانید با مصرف زردچوبه آن ها را تقویت نمایید.

زردچوبه از بی خوابی جلوگیری خواهد کرد:

همانطور که می دانید مصرف زردچوبه برای مادر باردار بسیار مناسب می باشد و او می تواند با مصرف زردچوبه خوابی راحت و کنترل شده داشته باشد زیرا زردچوبه احساس خواب آلودگی در مادر ایجاد می کند و باعث خواهد شد تا سریع تر بخوابد.

فواید مصرف زردچوبه در بارداری برای سلامت مادر

به داشتن پوستی سالم کمک خواهد کرد:

از آنجایی که اغلب افراد از مشاهده مادر باردار که پوستش خراب شده است تعجب می کنند و معمولا این موضوع ارادی به وجود نمی آید و شما می توانید برای بهتر شدن وضعیت پوست اقدام به مصرف زردچوبه در این دوران بکنید زیرا زردچوبه حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشد و می تواند رطوبت و مرغوبیت پوست را حفظ  نماید.

سطح کلسترول را کنترل خواهد کرد:

از آنجایی که زردچوبه برای کنترل سطح کلسترول خون بسیار مناسب می باشد به همین خاطر استفاده از آن برای پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی مانند سکته و یا حمله قلبی نیز اهمیت دارد.

خاصیت فراوان زردچوبه برای سلامتی

عوارض مصرف زردچوبه در طول بارداری:

توصیه می کنیم که پیش از مصرف زردچوبه در بارداری با عوارض جانبی آن که در ادامه به بیان چندی از آن ها پرداخته ایم آشنا شوید:

سقط شدن جنین:

از آنجایی که زردچوبه موجب تحریک انقباضات رحمی و خونریزی خواهد شد می تواند منجر به سقط جنین و یا زایمان زودرس نیز شود.

نواقصات هنگام تولد:

توجه داشته باشید که وجود ترکیبات بیواکتیوی در زردچوبه می تواند بر روی جنین تاثیر ناهنجاری بگذارد و خطراتی جنین داخل شکم مادر را تهدید نماید.

افزایش اختلالات خونریزی:

از آنجایی که مصرف زردچوبه در بارداری باعث خونریزی هایی در بدن می شود لازم است تا با پزشک مشورت نمایید تا در صورت تایید پزشک با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

عوارض مصرف زردچوبه در طول بارداری

نکاتی برای مصرف زردچوبه:

از آنجایی که ممکن است تاثیر مصرف زردچوبه در دوران حاملگی برای هر مادری متفاوت باشد توصیه می شود که پیش از مصرف حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • مصرف زردچوبه برای برخی از مادران باردار ممکن است به درد زایمان منجر شود به همین منظور بایستی مصرف این ماده را متوقف نمایید زیرا ممکن است به صورت ناخواسته زردچوبه باعث سقط جنین شود.
  • همچنین مصرف این ماده اگر باعث خونریزی شد بایستی مصرف آن را قطع نمایید.
  • در صورت مصرف زردچوبه با مقدار بسیار زیاد ممکن است باعث نقص مادرزادی در جنین شود و به همین منظور توصیه می شود که تنها در صورت لزوم به مصرف آن بپردازید.
  • اگر پس از مصرف زردچوبه حالت تهوع داشتید بایستی از مصرف آن دست بکشید زیرا ممکن است مواد داخل زردچوبه برای شما مناسب نباشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو